Love Has No Labels

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לאהבה אין תוויות
Love Has No Labels
בימוי דניאל לוויט (Danielle Levitt)
הופק בידי Ad Council (אנ') וR/GA (אנ')
מוזיקה Same Love
הקרנת בכורה פברואר 2015
משך הקרנה 3.20 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה תשדיר שירות
פרסים פרס אמי, פרס פסטיבל הפרסום בקאן, פרס קליאו
סרט הבא We Are America[1]
lovehasnolabels.com
דף הסרט ב־IMDb

Love Has No Labelsעברית: לאהבה אין תוויות) הוא שמו של תשדיר שירות בחסות הארגון Ad Council (אנ') ומשרד הפרסום R/GA (אנ'), זוכה פרס אמי לסרטון הפרסומת הטוב ביותר (אנ') לשנת 2016[2]. תשדיר השירות הושק בשנת 2015 במסגרת קמפיין 'לאהבה אין תוויות' לקידום קבלה ושוויון בין כל בני האדם ללא הבדל דת, גזע, מגדר, נטייה מינית, גיל ויכולות. מטרת תשדיר השירות היא לעורר דיון בנושא דעות קדומות וסטריאוטיפים כלפי האחר, ולקרב בין בני האדם באמצעות אהבה[3][4].

תיאור התשדיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

התשדיר צולם ביום ולנטיין בסנטה מוניקה, קליפורניה, בשנת 2015[5]. התשדיר מציג בני אדם, שאינם שחקנים, במערכות יחסים מגוונות (רומנטיות, משפחתיות, ידידותיות) המוסתרים על במה ברחוב הומה אדם מאחורי מסך המדמה צילום רנטגן, כך שהקהל יכול לראות רק את השלדים הנעים שלהם. מאחורי המסך, המשתתפים רוקדים זה עם זה, מתנשקים ומתחבקים, והצופים מנסים להשלים את החסר באמצעות הדמיון ולנחש אילו מערכות יחסים מסתתרות מאחורי מסך ה"רנטגן". בשלב מסוים, המשתתפים חושפים את עצמם, וזהותם מפתיעה את הצופים ומעודדות אותם להרהר בדעותיהם הקדומות. בין המשתתפים ניתן לראות זוג לסביות, זוג הומוסקסואלים, זוג קשישים, שני חברים (מוסלמי ויהודי), ושתי אחיות (האחת נוירוטיפיקלית והשנייה עם תסמונת דאון). לאורך הסרטון מופיעים על מסך הרנטגן משפטים שונים כגון "לאהבה אין מגדר", "לאהבה אין גיל", "לאהבה אין דת" וכדומה[6].

כדי ליצור את אשליית מסך הרנטגן, ההפקה עשתה שימוש בטכניקת לכידת תנועה: המשתתפים הצמידו לגופם חיישני תנועה באזורים שונים בגוף (מפרקי כף היד, עקבים, צוואר וכדומה), וכך המחשב יכול היה לעקוב אחר תנועותיהם. על חלק מהמשתתפים ניתן לראות בתשדיר עצמו את חיישני התנועה על פרקי כף היד ובעורף[7].

שיר הנושא של התשדיר הוא Same Love.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התשדיר זכה להכרה להצלחה ויראלית רבה[8]. בתוך יממה, זכה ל-11 מיליון צפיות, ובתוך שתי יממות, זכה ל-40 מיליון צפיות. בשנתו הראשונה, זכה התשדיר ל-160 מיליון צפיות, והפך בכך לתשדיר השירות השני הנצפה ביותר בהיסטוריה עם מעל מיליארד וחצי חשיפות (אנ')[9][10][8]. כמו כן, הוא היה לסרטון הויראלי ביותר בפייסבוק בשנת 2015[8]. כלי תקשורת רבים וגדולים כמו וול סטריט ג'ורנל, בוקר טוב אמריקה וחדשות CNN סיקרו אותו[11], וארגונים גדולים כמו ה-WWE שיתפו פעולה עם תשדיר השירות ופרסמו אותו בפלטפורמות שלהם[12]. ידוענים שונים כגון מישל אובמה, אי. אל. ג'יימס, ג'ורג' טאקיי ודיפאק צ'ופרה פרסמו אותו בחשבונות הרשתות החברתיות שלהם[10][8][13]. בדצמבר 2015, אתר יוטיוב כלל את התשדיר הזה בסרטון הסרטונים המשפיעים ביותר לשנת 2015 של יוטיוב[14]. בשנת 2017, ה-NFL הפיק בשיתוף ארגון Ad Council את גרסת ה-Kiss cam (אנ') של התשדיר[15]. ב-10 בספטמבר 2016, התשדיר זכה בפרס אמי לסרטון הפרסומת הטוב ביותר, ובכך היה לתשדיר השירות הראשון בהיסטוריה לזכות בפרס זה[16].

שנה לאחר צאת התשדיר, הקמפיין הצליח לגייס תרומות בסך 27 מיליון דולר[8].

ב-4 ביולי 2016, ביום העצמאות של ארצות הברית, פורסם תשדיר ההמשך בכיכובו של ג'ון סינה שנקרא We Are America (בעברית: "אנחנו אמריקה")[1][16].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]