MGTOW

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלוגו של פילוסופיית MGTOW כפי שהוצג בפרק "גברים במלחמה" בסדרת הטלוויזיה הבריטית "Reggie Yates' Extreme UK" בערוץ ה-BBC[1]

MGTOW (ראשי תיבות של: Men Going Their Own Way, או בתרגום חופשי לעברית "גברים שהולכים בדרך שלהם". מבוטא "מג-טאו") היא פילוסופיית חיים, המבוססת על האמונה שעל גברים הטרוסקסואלים לשבור את התבנית המחשבתית הקיימת בחברה לפיה יש לחתור לקיים מערכת יחסים רצינית עם נשים במטרה להקים משפחה. עם זאת, האנשים שדוגלים בפילוסופיה זו אינם קוראים לגברים לבחור להימנע מכל פעילות מינית, אלא במקום זאת לבחור בדרך חיים חדשה, המבוססת על התמקדות בפיתוח עצמי והגשמה עצמית תוך כדי הימנעות מנישואין,[2][3] ומגורים משותפים עם נשים. הקיצוניים שבהם ישללו כל תקשורת עם נשים.

ישנם אנשים רבים במיוחד התומכים בפילוסופיית MGTOW במדינות מערביות, שבהן נישואין וחיים משותפים עם נשים מסוכנים יותר לגברים, וזאת כתוצאה משיעורי גירושין גבוהים יותר שיוזמות בעיקר נשים, וכתוצאה מהגישה הגינוצנטרית והיותר קשה אשר ננקטת בבתי המשפט לענייני המשפחה של אותן המדינות נגד מרבית הגברים שמתגרשים.

בין המתנגדים לפילוסופיית ה-MGTOW יש הטוענים, כי מדובר בפילוסופיה מיזוגניסטית ואנטי-פמיניסטית. כמו כן, יש אשר סיווגו את האנשים שתומכים בפילוסופיית MGTOW כמשתייכים לתנועות הימין האלטרנטיבי, ואחרים מסווגים אותם כתנועת שנאה שאינה שונה מתת-תרבות האינטרנט של האינסלים[4][5][6].

שורשי הפילוסופיה והתעצמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שגברים רבים פועלים לפי פילוסופיה זו לאורך ההיסטוריה הרבה לפני שהוטבע המונח, במהלך אמצע העשור הראשון של המאה ה-21 החל להיעשות לראשונה שימוש במונח באינטרנט,[7] ובעקבות כך עם השנים הוא זכה לפופולריות ועניין רב באינטרנט. בהווה אנשים התומכים בפילוסופיית MGTOW פעילים בעיקר באינטרנט[8][9] - באתרים, בלוגים, ברשתות החברתיות[10] – במסגרת הפלטפורמות המקוונות המכונות בעגה האינטרנטית "המנוספירה" (Manosphere)(אנ').[11]

העקרונות המשותפים לתומכי הפילוסופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשותף לאנשים התומכים בפילוסופיית MGTOW, אשר מגיעים ממדינות שונות ומעמדות שונים בחברה, הן ההשקפות לגבי הבעיות החברתיות שעומדות בפני גברים ברחבי העולם בעת הנוכחית, וכמו גם הפתרון המוצע בו תומכים רבים מהם - התמקדות בפיתוח עצמי והגשמה עצמית במקום בנישואין או בחיים משותפים עם נשים. בשונה מהתנועה לזכויות הגבר, שקראה לאורך השנים לשנות את הסטטוס קוו באמצעות אקטיביזם ועריכת מחאות נגד מקרים של אפליה נגד גברים, אנשים התומכים בפילוסופיית MGTOW סבורים שבמדינות מערביות מסוימות קשה במיוחד לשנות את החברה אשר בה המערכות הקיימות הן גינוצנטריות ונועדו בראש ובראשונה להיות לתועלת של נשים, ועל כן מתמקדת בכך שגברים הטרוסקסואלים יחתרו להתמקדות בריבונות אישית, בשמירה על הונם ובהגשמה עצמית.

ההיבט המשפחתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שחלק מהגברים שתומכים בפילוסופיית MGTOW לא מעוניינים להביא לעולם ילדים, לא מעט מהגברים שמזדהים כ-MGTOW הם גברים גרושים, שיש להם כבר ילדים, אשר גילו את פילוסופיית MGTOW רק לאחר הגירושין ובחרו בעקבות השפעה זו לא לחתור להתחיל מערכת יחסים רצינית חדשה או להתחתן בשנית. גברים אחרים שתומכים בפילוסופיית MGTOW קוראים להביא ילדים דרך אם פונדקאית. האנשים הקיצוניים יותר מבין הגברים שתומכים בפילוסופיית MGTOW, אשר נמנעים לחלוטין מאינטראקציה כלשהי עם נשים, מכונים "נזירי MGTOW"‏ (MGTOW monks).[12]

ההבדלים בין MGTOW לתנועת האינסלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שישנם קווי דמיון בין פילוסופיית MGTOW לבין תת-תרבות האינטרנט של האינסלים, בעוד שהגישה של האינסלים ממוקדת בשנאת נשים מכיוון שהן לא מעוניינות בקשר רומנטי עימם, פילוסופיית MGTOW לעומת זאת לטענת חבריה מתמקדת יותר בהתפתחות אישית מבלי קשר לנשים ולדבריהם המטרה היא להימנע במכוון ממערכות יחסים ארוכות טווח עם נשים מחשש שהן ינקטו במוקדם או במאוחר בצעדים משפטיים נגדם באמצעות בתי המשפט לענייני משפחה, אשר יובילו לכך שהם יפסידו את ילדיהם ורכושם.

מטאפורת הגלולה האדומה בהקשר ל-MGTOW[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב אנשים התומכים בפילוסופיית MGTOW המונח "הגלולה האדומה" (Red pill) הפך למטאפורה נפוצה לתיאור הרגע שבו לטענתם גברים מגלים שתפקידים מגדריים מסוימים שמצפים מגברים למלא בחברה, כמו נישואין ומונוגמיה, נועדו בראש ובראשונה להיות לתועלת של נשים, ולא לתועלת הדדית ו"הגלולה הכחולה" (Blue pill) לתיאור גברים שעדיין לא מודעים לכך או שמתנגדים לפילוסופיית MGTOW.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Helen Smith (2013). Men on Strike: Why Men Are Boycotting Marriage, Fatherhood, and the American Dream – and Why It Matters. Encounter Books. ISBN 978-1-59403-675-0.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא MGTOW בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Men at War, www.bbc.co.uk
  2. ^ Maxim Masculinity: One Legacy of the Divorce Revolution | Institute for Family Studies, web.archive.org, ‏2017-07-12
  3. ^ Laura Perrins: Feminists and male supremacists have much in common – both are wrong | The Conservative Woman, web.archive.org, ‏2019-04-02
  4. ^ "Balls to all that". The Economist (באנגלית). 2016-06-16. נבדק ב-2018-03-05.
  5. ^ The Fear of Being Alone Has Ruined Modern Dating, HuffPost Canada, ‏2015-06-09 (באנגלית)
  6. ^ "Male Supremacy". www.splcenter.org. נבדק ב-20 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Inside the Group of Straight Men Who Are Swearing Off Women - VICE, web.archive.org, ‏2019-04-08
  8. ^ McCarthy, James (22 בנובמבר 2015). "David Sherratt, 18, is a men's rights activist who won't have casual sex in case he is falsely accused of rape". Wales Online. נבדק ב-31 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  9. ^ Doyle, Paulie (5 בינואר 2017). "How 'Fight Club' Became the Ultimate Handbook for Men's Rights Activists". Broadly. אורכב מ-המקור ב-6 בינואר 2017. נבדק ב-10 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Lamoureux, Mack (24 בספטמבר 2015). "This Group of Straight Men Is Swearing Off Women". Vice. נבדק ב-6 ביוני 2019. {{cite news}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  11. ^ Goldwag, Arthur (Spring 2012). "Leader's Suicide Brings Attention to Men's Rights Movement". Intelligence Report. Southern Poverty Law Center. נבדק ב-6 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  12. ^ Daubney, Martin. "Meet the men giving up on women" (באנגלית). נבדק ב-2021-04-06.