Mabool

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Mabool
אלבום אולפן מאת אורפנד לנד
יצא לאור 23 בפברואר 2004
הוקלט יולי-אוקטובר 2003
סוגה אוריינטל מטאל, פולק מטאל, פרוגרסיב דת' מטאל
אורך 67:58
חברת תקליטים Century Media Records
הפקה אורפנד לנד
כרונולוגיית אלבומים של אורפנד לנד
El Norra Alila
(1996)
Mabool
(2004)
The Never Ending Way of OrWarrioR
(2010)

Mabool (מבול) הוא אלבומה השלישי של להקת Orphaned Land. האלבום יצא שמונה שנים לאחר El Norra Alila. זהו אלבום הקונספט הראשון של הלהקה, ושיריו מהווים סיפור רציף המציג את גרסתה היצירתית של הלהקה לסיפור המבול התנ"כי. האלבום זכה לביקורות משבחות בעיתוני מטאל בכל העולם ואף בעיתוני מוזיקה כלליים.

סיפור האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מספר על שלושת בניו (מלאכיו) של שבע (במיתולוגיה המספר שבע מיוחס לאלוהים). המלאך השביעי חולק אז לשלושה מלאכים, המייצגים את התפלגות הדת הבראשיתית לשלושה זרמים מרכזיים: היהדות, הנצרות והאסלאם.

לכל אחד מהמלאכים ניתן כוח וכן יצוג מסוים. המלאך הראשון הוא היהדות, הוא מיוצג על ידי מגן דוד וכוחו היה כוח הקסם. המלאך השני הוא האסלאם, הוא מיוצג על ידי חצי הסהר וכוחו היה כוח הזרוע. המלאך השלישי הוא הנצרות, הוא מיוצג על ידי הצלב וכוחו היה חוכמתו.

אלוהים אסר על שלושת המלאכים להתאחד מחדש מכיוון שפחד מכוחם. תוך כדי הפרת צו האלוהים, התאחדו המלאכים למלאך אחד, שגורש מיד מגן-עדן אל האדמה, חולק שוב לשלושת המלאכים (שמאוחר יותר יצרו את שלוש הדתות) ונגזר עליהם להילחם בינם לבין עצמם עד שיעבור כל אחד מהם אלף גלגולי נשמות, רק אז יוכלו המלאכים להוכיח עצמם ולהיכנס שוב לגן-עדן.

המלאכים יוצאים במסע לשכנע את בני-האדם לחזור בהם מהחטאים הנוראים שהם מבצעים, ולהזהיר אותם כי אם לא יעשו כך, יוטל עליהם עונש - מבול גדול שימחה את החיים מעל פני האדמה. עם התקדמות האלבום מתואר מסעם של השלושה, ניסיונות השכנוע, ולקראת סופו של האלבום - כישלונם.

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה מוזיקלית, האלבום ממשיך את מסורת ה"אוריינטל מטאל" של אורפנד לנד ומשלב דת' מטאל ופרוגרסיב מטאל עם נעימות מזרחיות ים-תיכוניות וכלי נגינה מסורתיים. השירה כוללת שילוב של שירה נקייה, שירת באס וגרואלינג. האלבום כולל גם קטעי מקהלות (שהושרו על ידי מקהלת מורן), חלקן בסגנון גותי-גרגוריאני, וכן קטעי שירה של שלומית לוי, המזמרת פיוטי תפילה של קהילת יהודי תימן. האלבום כולל ציטוטים רבים מפרשת נח. בנוסף, האלבום משופע בדגימות של אווירה הכוללות רעם, קול גשם עז וקטע אווירה ובו קולות החיות שיוצאות מתיבת נח לאחר תום המבול.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי Orphaned Land אלא אם צוין אחרת. 

Mabool
מס' שם משך
1. (Birth of The Three (The Unification 6:57
2. (Ocean Land (The Revelation 4:43
3. (The Kiss of Babylon (The Sins 7:23
4. A'salk 2:05
5. (Halo Dies (The Wrath of God 7:29
6. (A Call To Awake (The Quest 6:10
7. Building The Ark 5:02
8. (Norra El Norra (Entering The Ark 4:24
9. The Calm Before The Flood 4:25
10. (Mabool (The Flood 6:59
11. The Storm Still Rages Inside 9:20
12. (Rainbow (The Resurrection 3:01
משך כולל:
67:58

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]