מייג'ור לייזר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Major Lazer)
מייג'ור לייזר
Major Lazer

מייג'ור לייזר בהופעה, 2016
מייג'ור לייזר בהופעה, 2016
מייג'ור לייזר בהופעה, 2016
מקום הקמה לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2008
סוגה מוזיקה אלקטרונית, האוס, רגאיי, דאנסהול, טראפ, סוקה, רוקסטדי
חברת תקליטים Secretly Canadian, Downtown Records, Mad Decent
majorlazer.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
דיפלו
וולשי פייר
אייפ-דראמס
חברים לשעבר
דייוויד טיילור
כריסטופר ליקוק
סקרית בווי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייג'ור לייזראנגלית: Major Lazer) הוא הרכב מוזיקה אלקטרונית אמריקאי המורכב משלישיית הדיג'יים דיפלו, וולשי פייר (אנ') ואייפ-דראמס (אנ'). ההרכב משלב מוזיקה מז'אנרים רבים, ובניהם רגאיי, רגאטון, דאנסהול, סוקה, האוס ומומבהטון. במקור ההרכב נוסד על ידי דיפלו וסוויץ', אבל סוויץ' עזב בשנת 2011.

מייג'ור לייזר פרסמו שלושה אלבומים באורך מלא: Guns Don't Kill People ... Lazers Do בשנת 2009, Free the Universe בשנת 2013 ו-Peace is the Mission בשנת 2015. במרץ 2014 הם הפיצו מיני-אלבום שנקרא Apocalypse Soon, אשר הכיל מחוות קוליות מפארל ויליאמס ושון פול. מייג'ור לייזר גם הפיקו את Reincarnated, אלבום הרגאיי הראשון של "סנופ ליון", אלטר אגו של סנופ דוג.

בשנת 2015 שירם של מייג'ור לייזר, די ג'יי סנייק ומו, "Lean On", הפך לשיר המוזרם ביותר בשירות Spotify, כשעד שנת 2017 זכה למעל 2 מיליארד השמעות.[1] ביוטיוב השיר זכה ל-2.9 מיליארד צפיות והיה השיר התשיעי ברשימת הסרטונים הנצפים ביותר ביוטיוב.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2009–2011: Guns Don't Kill People... Lazers Do[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקהל נושא את Skerrit Bwoy בהופעה של מייג'ור לייזר, פסטיבל קואצ'לה 2010

במקור ההרכב הוקם על ידי הדיג'יים דיפלו וסוויץ' אשר הכירו במהלך עבודתם עם הראפרית M.I.A.. האלבום הראשון של הצמד Guns Don't Kill People... Lazers Do הופץ ב-16 ביוני 2009 באמצעות דאונטאון רקורדס(אנ'). הוא הוקלט בג'מייקה באולפני טאף גונג. זמרים כמו סאנטיגולד, ויבז קרטל, וורד 21, באסי סיגנל, נינה סקיי, אמנדה בלנק, מר. וגאס, טרבולנס, ואורחים אחרים המשתתפים בשירה באלבום, כמו גם הפקה נוספת מאפרוג'ק וקרוקרס. זה הפרסום הראשון שיצא מהשותפות בין דאונטאון רקורדס ומד דיסנט, חברת תקליטים של דיפלו.

הקליפ של הסינגל הראשון באלבום, "Hold the Line", אשר בוים על ידי אריק וורהיים, הועמד לפרס הווידאו-קליפים של MTV בקטגוריית וידאו פורץ דרך. וורהיים גם ביים את הקליפים לשירים "Pon de Floor", "Keep It Going Louder" ו-"Bubble Butt". הסינגל "Hold the Line" כם היה במשחק הווידאו FIFA 10. בקליפ של השיר "Zumbie" שבאלבום משתתף הקומיקאי האמריקאי אנדי מילונקיס. ביוני 2009, הופיעו מייג'ור לייזר לראשונה על כריכת המגזין The FADER. ב-30 בדצמבר אותה שנה הופיעו מייג'ור לייזר בפסטיבל פולס למוזיקה ואמנויות (לורן, ויקטוריה, אוסטרליה) ובאפריל 2010 הופיעו בפסטיבל המוזיקה קואצ'לה. הם גם הופיעו בפסטיבל המוזיקה פיצ'פורק ביולי 2010 ב-30 במאי 2011.הופיעו בפסטיבל המוזיקה ססקוואץ' ובהמשך אותה שנה הופיעו בפסטיבל אאוטסייד לנדס שבסן פרנסיסקו.[3]

ב-26 במאי 2010 מיקסטייפ עם La Roux אשר נקראת "Lazerproof" הפכה לזמינה להורדה. דיפלו הציג את העטיפה של המיקסטייפ בטוויטפיק שלו. בעטיפה רואים את מייג'ור לייזר בחליפת כסף של וור משין, לצידו אלי ג'קסון מ-La Roux, בחליפתו של איירון מן, ובתחתית מוצג ויפלאש, הנבל מהסרט "איירון מן 2".

ב-20 ביוני 2010, הקבוצה פרסמה מיני-אלבום "Lazers Never Die". הוא הכיל שני שירים חדשים ושלושה רמיקסים, על ידי תום יורק ועוד.

סוויץ' הפיק עבור ביונסה את השיר "Run the World (Girls)" באמצעות סימפול לשיר "Pon de Floor". מייג'ור לייזר גם השתתפו בסינגל, "Look at Where We Are", מתוך הגרסה המורחבת של האלבום In Our Heads של הוט צ'יפ, שהופץ ביוני 2011.

2012–2013: Free the Universe[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולשי פייר ודיפלו בהופעה של מייג'ור לייזר, הלסינקי 2015

בעבר ההייפ מאן Skerrit Bwoy השתתף בההופעות החיות של מייג'ור לייזר. עם זאת, בשנת 2012 הוא עזב את ההרכב מטעמי דת. באותה שנה החלו מייג'ור לייזר לעבוד עם סנופ דוג על הכנת כמה סינגלים כחלק מפרויקט הרגאיי החדש שלו. יחד עם הפרויקט הגיע אישיות האלטר אגו החדשה שלו, המכונה "סנופ ליון". סוויץ' עזב את המאמץ המשותף בשל "הבדלים יצירתיים" כפי שטען דיפלו. הוא עזב בסוף 2011 והוחלף על ידי הדיג'יים והמפיקים המוזיקליים וולשי פייר וג'יליונר. בספטמבר 2012, הודיעו מייג'ור לייזר כי האלבום הבא שלהם, Free the Universe, יופץ ב 12 במרץ 2013 בלייבל Mad Decent, חברת תקליטים של דיפלו.

מייג'ור לייזר הפיקו באופן חלקי את אלבום הבכורה של הזמרת הבריטית ריטה אורה. מייג'ור לייזר עבד עם נו דאוט על אלבום האולפן השישי שלהם, Push and Shove. מייג'ור לייזר אף משתתפים בשיר הנושא של האלבום, הנקרא באותו השם, יחד עם זמר הרגאיי באסי סיגנל. האלבום הופץ באוגוסט 2012. באוקטובר 2012 מייג'ור לייזר השיקו את סיור הסתיו, עם הופעות באוקלנד, וושינגטון, בוסטון וניו יורק.

בפברואר 2013, מייג'ור לייזר חתמו עם חברת התקליטים העצמאית Secretly Canadian (אנ'). במקביל, הם הודיעו על תאריך ההפצה החדש שלהם, 16 באפריל, לאלבום שלהם Free the Universe. הם גם הודיעו על סיבוב ההופעות Free the Universe 2013, אשר התקיים באביב 2013.

2015–2016: Peace is the Mission[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייג'ור לייזר בפסטיבל Im Park, גרמניה, 2016

ב-8 בפברואר 2015, במהלך טקס פרס גראמי, גילה דיפלו פרטים על האלבום השלישי של מייג'ור לייזר. הוא אישר שבאלבום ישלבו אומנים נוספים ובניהם: אריאנה גרנדה, אלי גולדינג, מאשל מונטנו, Wild Belle ו-Pusha T(אנ'), והוא ייקרא Peace is the Mission.

הסינגל הראשון, "Lean On", אשר יצא ב-2 במרץ 2015, הוא שיתוף פעולה עם המפיק הצרפתי די ג'יי סנייק והזמרת הדנית מו. השיר הוצע תחילה לריהאנה ואחר כך לניקי מינאז' אך שתיהן דחו אותו.[4] עם זאת, מייג'ור לייזר ציינו מאוחר יותר כי אף אחד לא יכול היה לעשות עבודה טובה יותר מאשר MØ. השיר הגיע למקום הרביעי בבילבורד הוט 100 האמריקאי ולמקום השני בטבלה הבריטית. כמו כן הוא הגיע למקום הראשון במספר מדינות נוספות, בהן אוסטרליה, אירלנד, הולנד, מקסיקו, ניו זילנד, פינלנד, דנמרק ושווייץ. השיר אף הפך לשיר המוזרם ביותר בשירות Spotify. השיר זכה לביקורות חיוביות ברחבי העולם והגיע ל-2.1 מיליארד צפיות ביוטיוב,[5] מה שהופך אותו לסרטון התשיעי הנצפה ביותר באתר.

בסינגל השני מתוך האלבום, "Powerful", השתתפו הזמרת והכותבת האנגלייה אלי גולדינג והזמר הג'מייקני טארוס ריילי.[6] הוא הופץ במקביל להפצת האלבום, והוסף לרשימת ההשמעה של תחנת הרדיו BBC 1 ב-21 ביוני 2015 ולעשרת השירים המובילים באוסטרליה ובפולין.

האלבום יצא ב-1 ביוני 2015. בשיאו הוא הגיע למקום 12 בטבלת הבילבורד 200 והוא זכה לתשבחות ממבקרי המוזיקה.

בראיון ב-22 במאי 2015, וולשי פייר הודיע כי אלבום האולפן הרביעי של מייג'ור לייזר ייקרא "Music is the Weapon" והוא יופץ בסוף 2015 או בתחילת 2016. למרות זאת האלבום הופץ רק בשנת 2017. ב-27 בנובמבר 2015, מייג'ור לייזר פרסמו גרסה מחודשת לאלבום האולפן השלישי שלהם "Peace is the Mission", בשם החדש "Peace is the Mission: Extended". הוא הכיל חמישה שירים נוספים, כולל שיתוף פעולה עם דיג'יי האלקטרו-האוס ההולנדי, DJ MOTi, רמיקס של שירם "Light It Up" וגרסת כיסוי לשיר של "Lost" של הזמר פרנק אושן ובו שיתוף פעולה עם MØ.

בדיוק שנה אחרי שהאלבום Peace is the Mission פורסם, מייג'ור לייזר הודיעו על אלבום רמיקסים חדש בשם Peace is the Mission: Remixes. הוא כלל רמיקסים של שירים נבחרים מאלבום האולפן השלישי שלהם, כולל "Lean On", "Powerful", "Be Together", "Night Riders" ו-"Roll the Bass". למייג'ור לייזר היו מעל ל-27 מיליון תגים בשירות הזיהוי המוזיקלי שזאם בשנת 2015. זה, יחד עם הצמד Jack Ü בו דיפלו שותף, הפך את דיפלו לאמן המחופש ביותר בשזאם.

ביולי 2016, יצא לאור שיר בשם "Cold Water", ובו שיתוף פעולה עם הזמרים של MØ וג'סטין ביבר. הוא הגיע למקום השני בבילבורד הוט 100 ולמקום הראשון במדינות נוספות, ביניהן הטבלאות הרשמיות בבריטניה, מה שהפך אותו לסינגל הפופולרי ביותר עד אז. ב-30 בספטמבר 2016, "Believer", שיתוף פעולה עם ההפקה ההולנדית Showtek, הופצה כסינגל השני מהאלבום הבא של מייג'ור לייזר: Music is the Weapon. ב-29 בנובמבר 2016, מייג'ור לייזר פרסמו סינגל נוסף לאלבום בשם "My Number".

2017–הווה: Music is the Weapon, Afro beats[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ההצלחה של הסינגלים "Cold Water" ו-"Believer", יצא הסינגל השלישי שלהם מהאלבום Music is the Weapon אשר נקרא "Run Up".[7]

יצא "Know No Better" שהיה בשיתוף פעולה עם טראביס סקוט וכמילה. יצא השיר "Sua Cara", שהיה בשיתוף שתי הזמרות הברזילאיות אניטה ופאבלו ויטאאר.

ב-13 בספטמבר הוציאו מייג'ור לייזר שיר בשם "All my life" בשיתוף פעולה עם Burna boy, שיר זה נכנס למיני אלבום חדש בשם "Afro beats". ב-19 בספטמבר הוציאו שיר בשם "Balance pon it" בשיתוף פעולה עם Babes wudmo ו-taranchyla. ב-26 בספטמבר הוציאו מייג'ור לייזר שיר נוסף בשם "Tied up" בשיתוף פעולה עם Mr. Eazy ו-Raye.

ב-17 באוקטובר הוציאו השלושה שיר בשם "Blow that smoke" עם הזמרת ToVelo.

ב-1 ביוני 2019 הוכרז רשמית כי הדי-ג'יי "אייפ-דראמס" יחליף את חבר הצוות ג'יליונר. עם כניסתו של הדי-ג'יי אייפ-דראמס למייג'ור לייזר, ב-19 ביוני 2019, ההרכב הוציאו שיר בשם "Make it hot” בשיתוף עם הזמרת הברזילאית אניטה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי רמיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2013: Lazer Strikes Back Vol. 1
  • 2013: Lazer Strikes Back Vol. 2
  • 2013: Lazer Strikes Back Vol. 3
  • 2013: Lazer Strikes Back Vol. 4

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייג'ור לייזר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ David Rishty, Major Lazer & DJ Snake's 'Lean On' Becomes Spotify's Most-Streamed Song of All Time, ‏11 בנובמבר 2015 (באנגלית)
  2. ^ Most Viewed Videos of All Time, A complete ordered list of the Top 500 most viewed videos on YouTube (באנגלית)
  3. ^ BrooklynVegan Staff, Outside Lands 2011 lineup, ‏11 במאי 2011 (באנגלית)
  4. ^ חן פרורדין, ‏למה ריהאנה מעולם לא שרה עם מייג'ור לייזר?, באתר ‏מאקו‏, 9 באוגוסט 2017
  5. ^ מייג'ור לייזר, Major Lazer & DJ Snake - Lean On feat. MØ, באתר יוטיוב, ‏22 במרץ 2015 (באנגלית)
  6. ^ נוי אלוש‏, סטטוספופ 06: דיפלו הוא הכוכב הגדול של התקופה, באתר וואלה!‏, 08 ביוני 2015
  7. ^ דריה טרסוב, מסיבה: הקליפ החדש של מייג'ור לייזר וניקי מינאז', באתר פרוגי, ‏13 באפריל 2017