Mina Kiá

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Mina Kia)
Mina Kiá
בימוי קטיה ארגאו
הופק בידי קטיה ארגאו ו-Tela Digital Media Group
תסריט קטיה ארגאו
שחקנים ראשיים אנה פיניירו
מרילן מנדינגה
ג'וב גו מוצ'ו
ג'מילה קוסטה
מדינה סאו טומה ופרינסיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בספטמבר 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 45 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט פורטוגזית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה
פרסים פרס הסרט הקצר הלאומי, סאו טומה ופרינסיפה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mina Kiá (בתרגום: עוזרת הבית הקטנה) הוא סרט עלילתי קצר משנת 2017, הראשון של הבמאית מסאו טומה ופרינסיפה קטיה ארגאו (Katya Aragão). הסרט מציג את הקשיים של נערות במדינה זו. בסרט מככבת אנה פיניירו. שחקנים אחרים כוללים את אלי פטריסיה, מרילן מנדינגה, ג'וב גו מוצ'ו, וג'מילה קוסטה.[1]

רקע והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט פותח בסיוע תוכנית של האיחוד האירופי לתמיכה בקולנוע אפריקאי ולקידום זכויות האדם.[2] הצילומים התבצעו בפורטו אלגרה וברחבי האי סאו טומה.

ארגאו יצרה את הסרט במטרה להאיר זרקור על הבעיות של ילדות ונשים בסאו טומה, לחשוף את הטאבו שבנושא, ולקדם את פתרון הבעיות בדרך חינוך. היא מציינת שאלימות ואפליה נגד נערות הן הסיבות העיקריות שהן נושרות מן הלימודים, ושהיא בכוונה לא אפשרה לדמותה הראשית, טוניה, להפסיק ללמוד בשל הדברים שהיא עוברת. "בחרתי להראות העצמה של נערה דרך חינוך... הסרט נועד לעורר דיון על נושא שהוא טאבו, ולעורר מודעות של אנשים למה שקורה, כדי לשנות את המנטליות ולעודד את המאבק על זכויות של נשים ושוויון מגדרי, דבר שאנו רחוקים מלהשיג בשלב זה."[3]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוניה היא נערה שחולמת להיות עיתונאית. היא נשלחת על ידי משפחתה לגור עם דודיה בעיר הגדולה. הדודים מתייחסים אליה כאל משרתת, ומתעללים בה. היא אף עוברת אונס. נערות אחרות במצב דומה לשלה נושרות מן הלימודים ומוותרות על עתיד מקצועי, אך טוניה נאבקת להמשיך ללמוד ולהגשים את חלומה.

צאת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נבחר להקרנה במגוון פסטיבלי סרטים בינלאומיים, בעיקר דוברי פורטוגזית, ביניהם Kugoma – Mozambique Film Forum במפוטו שבמוזמביק,[4] פסטיבל הסרטים הבינלאומי של סאו טומה ופרינסיפה - בו זכה בפרס הסרט הקצר הלאומי, פסטיבל הסרטים הבינלאומי Porto Femme,[5] פסטיבל הסרטים האירופאי בכף ורדה,[6] בשבוע הקולנוע האפריקאי ב"בית אנגולה" בברזיל, ועוד.

לכבוד יום השנה ה-29 להאמנה לזכויות הילד, נבחר הסרט להקרנה באירוע משותף של "אליאנס פרנסייז" (Alliance Française) ויוניצ"ף ב-23 בנובמבר 2018, והסרט גם הוקרן בערוץ הטלוויזיה הבינלאומי RTF ב-3 בנובמבר 2018.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "Mina Kiá", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]