Mirror's Edge

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קצה המראה
Mirror's Edge
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
11 בנובמבר 2008
PlayStation 3, Xbox 360
NA11 בנובמבר 2008
AU13 בנובמבר 2008
EU14 בנובמבר 2008
Microsoft Windows
NA12 בינואר 2009
AU15 בינואר 2009
EU16 בינואר 2009
סוגה פלטפורמה, הרפתקאות-פעולה וירי בגוף ראשון
פיתוח DICE
הוצאה לאור Electronic Arts
ארץ מקור שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, צ'כית, רוסית, פולנית, הונגרית, ספרדית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, פורטוגזית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Electronic Arts
עיצוב ג'ונס סודרקוויץ'
סדרה Mirror's Edge
הערות מערכת הפעלה מינימלית: Windows XP SP2
מערכת הפעלה מומלצת: Windows Vista
דרישות תוכנה
גרסה 1.01
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג T ‏(ESRB)[1]
16 ‏(PEGI)[2]
פלטפורמות Microsoft Windows
Xbox 360
PlayStation 3
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
המשחק הבא Mirror's Edge Catalyst
דרישות מערכת
מעבד מינימום: Intel Pentium 4 3.0GHz
מומלץ: Intel Core 2 Duo 2.0GHz
זיכרון מינימום: 1GB
מומלץ: 2GB
כרטיס מסך מינימום: Nvidia GeForce 6800 או ATI Radeon X1650 בעל זיכרון וידאו של 256MB ותמיכה ב-DirectX 9.0c וב-Shader model 3.0
מומלץ: Nvidia GeForce 8800 בעל זיכרון וידאו של 512MB ותמיכה ב-PhysX
מקום פנוי 8GB
מערכת קול תומכת ב-DirectX
בקרים מקלדת ועכבר, ג'ויסטיק
www.mirrorsedge.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mirror's Edgeתרגום חופשי לעברית: קצה המראה) הוא משחק וידאו מסוגת הפלטפורמה, הרפתקאות-פעולה וירי בגוף ראשון שפותח על ידי DICE והופץ על ידי Electronic Arts ב-11 בנובמבר 2008 לקונסולות המשחקים Xbox 360 ופלייסטיישן 3 וב-12 בינואר 2009 למערכת ההפעלה Microsoft Windows. המשחק מתרחש בעיר בדיונית ועתידנית לכאורה (אשר מכונה "העיר") והשחקן נכנס לנעליו של פיית' קונורס (Faith Connors) פארקוריסטית מחתרתית ושליחה אשר מעבירה הודעות ומסרים בעודה מתחמקת מפיקוח הממשלה. המשחק משוחק מנקודת מבטה של פיית' בגוף ראשון ועל השחקן, אשר שולט בפיית', לבצע תרגילי פארקור זריזים הכוללים קפיצה בין גגות, ריצה על קירות על מנת לעבור את השלבים וביצועי אומגה בין בניינים מרוחקים.

המשחק הושפע רבות מהסרט "קזינו רויאל" ומסדרת הסרטים "ג'ייסון בורון". Mirror's Edge מכיל למעלה מ-100 אנימציות שונות מגוף ראשון על מנת לשקף את תנועותיה של פיית' ואת האינטראקציה שלה עם הסביבה. אף על פי שהמשחק משתמש במנוע הגרפי Unreal Engine 3, המשחק כולל מערכת תאורה חדשנית (אנ') אשר מאפשרת לצבוע יותר את העולם וכן לרכך עוד יותר את הצללים ומאפשר ליצירת סגנון אמנותי ייחודי. המשחק משתמש רבות ובעיקר בצבעי יסוד, כאשר רוב הסביבה החיצונית בצבע לבן וישנו חוסר מובהק בצבע הירוק. פסקול המשחק הולחן על ידי האמן סולר פילדס (אנ') ושיר הנושא הולחן על ידי המפיקים השוודים רמי יעקב וארנת'ור בירגיסון (אנ') ומבוצע על ידי זמרת הפופ השוודית ליסה מיסנובסקי (אנ').

המשחק זכה לביקורות חיוביות רבות, אשר שיבחו את עיצובו ואת נקודת המבט מגוף ראשון הסוחפת, אך חלק ביקורו את משחקיות ה-"ניסוי וטעייה" ואת השלבים המוגבלים. המשחק מכר למעלה מ-2 מיליון עותקים וזכה בפרס משחק ההרפתקאות של השנה בטקס פרסי Interactive Achievement ב-2009. למשחק יצא ספין אוף-פריקוול בעל אותו השם לטלפונים הסלולרים ב-2010 ומשחק המשך המהווה בעצם אתחול בשם Mirror's Edge Catalyst ב-2016.

בשנת 2016 פותח משחק "Hot Lava" שגם הוא מבוסס על עקרונות פרקור[3]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התמונה מראה שהלחימה היא מגוף ראשון, ורואים את הרגליים והידיים כאשר הדמות נלחמת

הדמות שמשחקים היא פיית', פארקוריסטית מרדנית בעיר-מדינה תעשייתית ו"אוטופית" ודמוקרטית לכאורה, כשלמעשה העיר נשלטת על ידי משטר טוטליטרי, השולט בכל כלי התקשורת, מגביל זכויות בסיסיות ומנהל משפטי ראווה למתנגדי שלטון. ערוץ התקשורת היחיד החופשי בעיר זו הוא ה"רצים", צעירים המעבירים מידע פיזי באמצעות ריצה על גגות העיר, תוך סיכון עצמי, למען קבוצות מהפכניות. עלילת המשחק מתארת את הירצחו של רוברט פופ, מתמודד על רשות העיר שדוגל בדרגולציה, וניסיונה של פיית', לזכות את אחותה השוטרת מאשמת הרצח. על פיית' לשוטט בעיר, לקפוץ מגג לגג, לעשות פארקור בניסיונות החקירה שלה והבריחה מהמשטרה. לדברי המפיק הבכיר או'בריאן, המשחק נועד להעביר מתח ומגע פיזי עם הסביבה, במטרה להביא חופש תנועה בלתי נראה בעבר בז'אנר של גוף ראשון. על מנת להשיג זאת, תנועת המצלמה מביאה יותר תשומת לב לתנועת אופי. לדוגמה, המהירות של הדמות כאשר היא רצה, גורמת לתמונה לנוע כמו מבט של אדם רץ, וכשהדמות מתגלגלת גם התמונה מתהפכת, כמו מנקודת המבט של אדם שמתגלגל. הידיים, הרגליים והגוף עליון של הדמות נראים לעין כאשר מסתכלים לכיוון, והחשיפה שלהם משמשת להעברת תנועה ותאוצה. ולדמות יש אפשרות לקפוץ למקומות רחוקים ולקפוץ לגובה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]