Mythic Quest

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Mythic Quest
כרזת העונה הראשונה
כרזת העונה הראשונה
סוגה קומדיה
יוצרים צ'ארלי דיי
מייגן גנץ
רוב מקאלהני
בימוי Todd Biermann עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים רוב מקאלהני
שרלוט ניקדאו
אשלי ברץ'
ג'סי אניס
אימאני חכים
דייוויד הורנסבי
דני פודי
פ. מארי אברהם
פסקול טקאשי פורוקווה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 3
מספר פרקים 30
הפקה
מפיק כריס סמירנוף
ג'ף לואיני
מפיקים בפועל צ'ארלי דיי
מייגן גנץ
דייוויד הורנסבי
רוב מקאלהני
דייוויד גורדון גרין
ניקולס פרנקל
מייקל רוטנברג
ג'ייסון אלטמן
דניאל קרניק
ג'רארד גילמוט
חברת הפקה

RCG Productions
3 Arts Entertainment


Ubisoft Film & Television
Lionsgate Television
הפצה אפל
עורכים טרוור פנה
ג'וש דריסקו
סטיב וולך
אורך פרק 24–37 דקות
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס
תקופת שידור מקורית 7 בפברואר 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
Mythic Quest
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mythic Quest (ידועה גם בשם Mythic Quest: Raven's Banquet בעונה הראשונה; בעברית: מסע אגדי) היא קומדיה אמריקאית המשודרת באפל TV פלוס. הסדרה עלתה לשידור ב-7 בפברואר 2020 ומציגה חברה לפיתוח משחקי וידאו ("סטודיו משחקים") שמפיק משחק תפקידים בדיוני שנקרא Mythic Quest. העונה השנייה שודרה החל מ-7 במאי 2021[1]. בסדרה הופקו גם שני פרקים מיוחדים, הראשון שבהם "Quarantine" ששודר ב-22 במאי 2020 והשני "Everlight" ששודר ב-16 באפריל 2021, לפני עליית העונה השנייה.

באוקטובר 2021, חודשה הסדרה לעונה שלישית ורביעית; העונה השלישית עלתה לשידור בנובמבר 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר סטודיו להפקת משחקי וידאו בלוס אנג׳לס, בו מפותח משחק המחשב הבדיוני "Mythic Quest". בתחילת העונה הראשונה, החברה מתכננת להשיק חבילת הרחבה חדשה שנקראת "Raven's Banquet". בראש החברה עומד המנהל הקריאייטיבי אייאן גרים (רוב מקאלהני), גבר נרקסיסט שהאגו הנפוח שלו מביא למחלוקות תכופות בינו לבין פופי לי (שרלוט ניקדאו), המהנדסת הראשית שלא מקבלת מספיק מעמד וקרדיט על מעורבותה ותרומתה למשחק ולהצלחתו. דמויות בולטות נוספות הן בראד בקשי (דני פודי), מנהל המונטיזציה, דייוויד בריטלסבי (דייוויד הורנסבי), המפיק בפועל, והכותב הראשי של המשחק, סי. דבליו לונגבוטום (פ. מארי אברהם)[2].

לאחר שבסוף העונה הראשונה מקדם אייאן את פופי להיות מנהלת קריאייטיב שותפה, השניים מתקשים בעבודה המשותפת על הרחבה חדשה נוספת ומחליטים לעבוד בנפרד - אייאן על ההרחבה ״זאוס״ ופופי על ההרחבה ״הרה״, מהלך שמלחיץ את דייוויד מקצועית ואישית כיוון שהוא מזכיר לו את הגירושים של הוריו, ואם הגירושים שלו עצמו. הפילוג מערער עוד יותר את מערכת היחסים המתוחה ואת האגואים השבריריים של אייאן ופופי ומסכן את הסטודיו כולו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אייאן גרים (רוב מקאלהני): היוצר והמנהל הקריאייטיבי של המשחק, המתאר את עצמו כ"בונה עולמות". הוא התחיל את דרכו בתחום הגיימינג כבוחן והתקדם לאחר שהצליח להתבלט מול מנהל הקריאייטיב בחברה בה עבד. הוא יהיר, אגואיסט, נרקסיסט ומניפולטיבי. איאן נקלע למחלוקות לעיתים קרובות עם סביבתו המקצועית, ביניהם המפיק בפועל דייוויד בריטלסבי והמהנדסת הראשית, פופי לי, כשהוא מתעלם במודע ממגבלות המציאות, לוח הזמנים והתקציב המוגדרים למשחק. לאייאן מערכת יחסים מורכבת עם אבא שלו, שנרמז כי התנהג באלימות כלפי בנו ואף ניסה לקחת ממנו את החברה, מהלך בעקבותיו אייאן תבע אותו. האופן האקסצנטרי בו אייאן הוגה את שמו ("אייאן" במקום "איאן") גם הוא יציאה נגד אביו, שגם לו קוראים איאן. לקראת סוף העונה הראשונה נחשף כי אייאן הוא אביו של ברנדן ("Pootie Shoe"), גיימר מפורסם שבתחילה משחק ב-Mythic Quest, אך בהמשך עוזב את המשחק ומתעמת עם אביו כנקמה על שנטש אותו[3].
  • פופי לי (שרלוט ניקדאו): מנהלת קריאייטיבית שותפה במשחק, קודמה לתפקיד אחרי שהייתה בעונה הראשונה מהנדסת ראשית. פופי היא האישיות הטכנית שמאחורי המשחק. אייאן גייס אותה לעבוד איתו במהלך לימודיה ב-MIT. היא נוטה להיכנס לעימותים עם אייאן בשל האגו שלה, אף על פי שהיא לא מודה בזה. היא מומחית בכתיבת קוד הנחשבת לגאונה בקרב אנשים מהתחום. ככל שהפרקים מתקדמים, כך פופי הופכת דומה יותר לאייאן (כשהיא מנסה להתקבל למשרת מנהלת אומנותית במקום עבודה אחר, היא מודה שהשהות עם אייאן הפכה אותה ל"משוגעת" כמוהו), ובהמשך היא גם מתגלה כמניפולטיבית לא פחות ממנו. פופי אוסטרלית ומשתמשת לעיתים בסלנג שעובדים אחרים לא מכירים.
  • דייוויד בריטלסבי (דייוויד הורנסבי): המפיק בפועל של המשחק. על אף שהוא הבוס שמנהל את הסטודיו בפועל, הוא נתפס על ידי העובדים כרכרוכי וחסר ביטחון, כשהוא חסר יכולת להפעיל את הסמכות שלו ולקבל החלטות מורכבות, ומתקשה לתווך בין אנשי הקריאייטיב לבין הגורמים התאגידיים שיושבים במונטריאול. הוא בן יחיד להורים גרושים, דבר שערער אותו בילדותו ושממשיך לערער אותו גם בבגרותו, כשהוא ממשיך למצוא הקבלות בין אירועים בעולם המקצועי לטראומות הילדות שלו. הוא גרוש גם בעצמו, ובעונה השנייה בראד מסייע לו למצוא זוגיות חדשה, שלא נמשכת זמן רב.
  • סי. דבליו לונגבוטום (פ. מארי אברהם): הכותב המבוגר שמאחורי Mythic Quest. בהיותו העובד המבוגר ביותר, הוא מוצא עצמו בעולם לא מוכר, כשהוא מתקשה להתנהל עם המוסכמות ופעמים רבות אומר דברים שגורמים לשומעים להרגיש לא בנוח לגביהם, ביניהם התנסויותיו המיניות עם עובדי מין. בנוסף, הוא גם אלכוהוליסט לא מוצהר. לונגבוטום חזה את עלייתם של משחקי הווידאו עוד בשנות ה-70; הוא זכה בשנת 1973 בפרס נבולה על ספרו הראשון, שבהמשך מתגלה ששוכתב על ידי אייזק אסימוב, החלק הראשון בטרילוגיית ספרי מדע בדיוני שעדיין לא סיים לכתוב. בעונה השנייה מנסה ההוצאה לאור לקחת ממנו את הזכויות על הטרילוגיה אחרי שלא השלים אותה במשך למעלה מ-40 שנה, אך ג'ו עוזרת לו ומאלצת את המוציא לאור להימנע מכך בתמורה שלונגבוטום לא ידבר עם התקשורת על החוויות המפוקפקות מעברו ויפגום ברווחיות של ספריו. הוא כתב ספרי מדע בדיוני נוספים אך הקריירה הספרותית שלו לא צלחה לאורך זמן, ובתחילת שנות ה-2000 עבד כמוכר ברוטיסרי ביריד ימי הביניים באנאהיים, קליפורניה, עד שאיאן (שהעריץ את הכתיבה שלו) שכר אותו ככותב. לונגבוטום מסוכסך עם פיטר, יריב ותיק שלו שהתחתן עם האישה שהתאהב בה בשנות ה-70, אך בעונה השנייה הם מתפייסים והוא אף מודה שהוא מעריץ גדול של הספרים שכתב פיטר. במהלך העונה השנייה עובד סי. דבליו מהבית ומתקשר עם העובדים בשיחות וידאו, על אף שבמהלך התרחשות העונה הראשונה, הוא ישן במשרדי החברה.
  • בראד בקשי (דני פודי): מנהל המונטיזציה של המשחק, מתואר כאדם קר שמפעיל מניפולציות על אנשים במטרה לקדם את הרווחיות של המשחק. הוא לא מתעניין במשחקי וידאו, בניגוד ליתר העובדים ולא אכפת לו מה חושבים עליו אחרים. בשל העובדה שהוא סוציופת, בראד מתואר לעיתים כנבל של המשחק (באופן בולט בפרק "Everlight"). יש לו יכולת לחזות מה אנשים עומדים לבקש ממנו לפני שהם עושים את זה, ויש לו אובססיה משונה ללגזול שיער מאנשים להנאתו. בראד הוא בן לאבא הודי ואמא פולניה, ויש לו קשר מורכב עם אחיו, זאק.
  • ג'ו (ג'ני אניס): עובדת חדשה המצטרפת לסדרה בתחילת העונה הראשונה כעוזרת האישית של דייוויד. ג'ו נמשכת לכוח, מה שגורם לה לנסות ולהפוך לעוזרת האישית של אייאן. בעונה השנייה הופכת ג'ו לעוזרת האישית של בראד, דבר שיוצר במספר סיטואציות מעין "משולש אהבה", בין דייוויד, בראד וג'ו. בראד מאמין שבמסגרת ההדרכה שלו, ג'ו תנסה בשלב כלשהו "לטרוף אותו", ובמהלך העונה השנייה השניים אכן מתעמתים כשג'ו מגלה את הצד הפגיע של בראד ומנסה להשתלט על מקומו בחברה כדי להשיג עוד כוח.
  • דיינה (אימאני חכים): דיינה היא בודקת שתפקידה למצוא באגים במשחק לפני שחרור פיצ'רים חדשים לשחקנים. היא עובדת יחד עם רייצ'ל, ובעונה הראשונה נראה שבין השתיים שוררים רגשות הדדיים, שבעונה השנייה הופכים לזוגיות. בעונה הראשונה דיינה הופכת לסטרימרית אחרי ש-Pootie Shoe נוטש את המשחק לטובת המתחרים. עם זאת, בשלב מסוים היא נחשפת כעובדת חברה ופורשת מהסטרים. בעזרתה של רייצ'ל, היא חוזרת לתפקידה הקודם כבודקת. במהלך העונה השנייה, עבודה על משחק לטלפון הנייד שהחברה מעוניינת לפתח גורם לה להתעניין בתכנות, והיא פונה לפופי כדי שתלמד אותה ותהיה לה כמנטורית. פופי מסכימה אבל משתמשת בדיינה בעיקר כעוזרת אישית, ודיינה מחפשת מסלול לימודים שיעזור לה להגשים את השאיפות שלה.
  • רייצ'ל (אשלי ברץ'): רייצ'ל היא בודקת שעובדת יחד עם דיינה במטרה למצוא באגים במשחק. רייצ'ל היא פמיניסטית בעלת מודעות חברתית ופוליטית; היא חושבת שהיא לא מוערכת מספיק בחברה ומאשימה בין היתר את ה"פטריארכיה הלבנה" בחוסר היכולת שלה להתקדם. רייצ'ל היא לסבית מוצהרת, שמגלה רגשות כלפי דיינה, אולם חוסר היכולת של השתיים לדבר על הרגשות האלה פנים אל פנים מונע מהן להפוך לזוג בשלבים מוקדמים יותר, עד שהן מתגברות על הפער בתחילת העונה השנייה. במהלך העונה רייצ'ל מנסה להבין עם עצמה מה השאיפות המקצועיות שלה ובהשראת ספרו של פיטר, חברו מהעבר של סי. דאבליו לונגבוטום, היא מחליטה שהיא רוצה להיות כותבת.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סו (קייטלין מקגי): סו היא מנהלת הקהילה של Mythic Quest, במה שהופך אותה ליעד התלונות של השחקנים, וניכר שיש לעבודתה השפעה על התנהגותה. על אף הקושי, היא מפגינה אופטימיות חסרת תקנה הגובלת בחוסר שפיות. היא עובדת במנותק מיתר המשרד בקומת המרתף, היכן שראשי החברה משכנים דמויות שעשויות להפריע למהלך העבודה התקין. היא גם משמשת כאוזן קשבת לדייוויד, בעיקר כי היא מנותקת מהמתרחש במשרדים ולכן לא עדה למה שמתרחש באמת.
  • קרול (נעמי אקפריג'ין): מנהלת משאבי האנוש של המשרד. עובדי המשרד פונים אליה פעמים רבות בנושאים שלא קשורים לעבודתה, דבר שגורם לה לתסכול רב. רייצ'ל ודיינה נעזרות בה כיועצת במה שקשור לרגשות שלהן אחת כלפי השנייה, וקרול מנסה בכל פעם לדחות אותן בטענה שזה לא קשור אליה.
  • ברנדן (אלישע הניג): גיימר וסטרימר מתבגר מפורסם הידוע בשם "Pootie Shoe", המשחק בעונה הראשונה ב-Mythic Quest, על אף שהיחס אליו בסטודיו מזלזל. בהמשך העונה הוא עוזב את המשחק לטובת המתחרים, Cold Alliance Studios. מאוחר יותר, ברנדן משתלט על "האיש במסיכה", דמות מלאכותית במשחק, ואחרי דו–קרב עם איאן הוא נחשף. ברנדן הוא בנו של אייאן שעזב אותו וניכר שיש לו רגשות קשים כלפי אביו.
  • פול (האמפרי קאר): פול הוא מתכנת בחברה, אבל הדבר הכי בולט בו הוא הגובה המרשים שלו. פופי מחליטה להשתמש בפול כדי להסיח את דעתו של אייאן, שמרגיש מאוים מהגובה ומעברו הצבאי המרשים של פול. כדי להעלים את האיום, אייאן מעביר את פול למשרד משלו במרתף, בסמוך לסו.
  • מישל (אפרנה ננצ׳רלה): הופיעה בעונה הראשונה כמתכנתת האישה היחידה מלבד פופי. מישל היא עובדת צינית, ממורמרת ולפי אייאן ופופי היא כנראה גם לא מאוד טובה בפן המקצועי. בינה לבין פופי שוררת מתיחות הגובלת בשנאה עזה, כשמישל נהנית ללגלג על פופי ולהעמיד אותה על טעויותיה. בסוף העונה ראשונה מתגלה שמישל הייתה בין אלו שהובילו מהלך התאגדות של העובדים למען דרישת תשלום על שעות נוספות.
  • לו (קרייג מייזין): לו הוא בודק המצטרף לרייצ׳ל בחדר הבודקים לאחר שדיינה מתחילה את תפקידה כסטרימרית, למורת רוחה של רייצ׳ל. הוא עבד בחברה גם לפניכן, אך אנו לא יודעים באיזה תפקיד. הוא סקסיסט וגס רוח, וטוען שרייצ׳ל מנסה להתחיל איתו על אף שהיא אומרת לו שהיא לסבית. בסוף העונה הראשונה הוא מקודם לתפקיד מנהל בקרת איכות, תפקיד שנרמז כי הומצא בשבילו כטובה עבור רייצ׳ל, שהתחננה בפני בראד שיעזור לה להחזיר את דיינה לתפקידה כבודקת לאחר שהתפטרה מהסטרים.
  • פיל (דרק ווטרס): הארט דיירקטור הכנוע והרכרוכי של הסטודיו. בעל תואר שני באומנויות ועובד בחברה כבר כ-10 שנים, והוא עדיין מתקשה לסרב לגחמותיו של אייאן שעולות לצוות הארט בשעות נוספות רבות או להיות ביקורתי לרעיונותיו.
  • אנת׳וני (מורט בורקה): מתכנת בצוות המתכנתים החדש שגויס עבור פופי למען פיתוח משחק ההרחבה ״הרה״ עליה עובדת פופי במהלך העונה השנייה, והקול הבולט שמנסה להסביר לה שהתכנון שלה אינו אפשרי מבחינה טכנית.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 באוגוסט 2018 פורסם שאפל רכשה סדרה קומית חדשה שנוצרה על ידי רוב מקאלהני, מייגן גנץ וצ'ארלי דיי, במסגרת שירות הסטרימינג החדש שהחברה תכננה להשיק כשנה מאוחר יותר[4][5].

ב-18 בינואר 2020 פורסם שלקראת עליית העונה הראשונה, הסדרה חודשה לעונה שנייה[6].

בפיתוח הסדרה השתתפה גם חברת משחקי המחשב יוביסופט. רוב מקאלהני, מיוצרי הסדרה, אמר כי הרעיון לפיתוחה נבע מפנייה של החברה בדבר הפקת תוכנית טלוויזיה בנושא משחקי מחשב. במהלך הדיונים הראשונים הוזמן מקאלהני לאולפני יוביסופט מונטריאול, שם ראה את הפוטנציאל של סדרה כזו. החברה סייעה בנושאים נוספים כמו פיתוח המשחק שמוצג בסדרה ותרמה חפצי אומנות לצילומים. כמו כן, מטעם החברה השתתפו גם בכתיבה במטרה לשמור על קרבה לעולם הגיימינג במציאות[7].

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2019 דווח שצילומי העונה הראשונה הסתיימו[8].

צילומי ועריכת הפרק המיוחד "Quarantine" התרחשו במהלך מגפת הקורונה והסתיימו בתוך שלושה שבועות, הכל מרחוק כשאפל סיפקה ציוד לצילומים, בין השאר אייפונים[9].

צילומי העונה השנייה של הסדרה התעכבו בנובמבר 2020 כשכמה מעובדי ההפקה נדבקו בקורונה[10]. בדצמבר אותה שנה דווח שאף שרוב מקאלהני טען כי עד אותה עת היו "אפס עדויות להדבקה במקום העבודה", לפחות 12 עובדים שהיו במגע הדוק ביניהם נדבקו בקורונה, מה שגרם לעיכוב נוסף בצילומים[11].

במהלך פאנל Mythic Quest באגודת מבקרי הטלוויזיה בפברואר 2021 אמר מקאלהני כי הוא "לא רוצה להיות האדם שגרם לפ. מארי אברהם להיות מאוד מאוד חולה", ופירט כי דמותו של אברהם ממשיכה לעבוד מרחוק בעונה השנייה, עד לפרק השביעי באותה עונה שצולם כשבוצעו בדיקות קורונה בתדירות של "חמש פעמים בשבוע", לצד מיעוט אנשים על הסט בסצנות עם אברהם[12]. עם זאת, במרץ 2021 פורסם עוד כי 26 אנשי הפקה נדבקו בקורונה בצילומי הסדרה, מה שהפך אותה ל"התפרצות הקורונה הקשה ביותר בכל תוכנית טלוויזיה בלוס אנג'לס"[13].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Mythic Quest זכתה בעיקר לביקורות אוהדות. בין היתר נכתב על הסדרה כי היא "כתובה בצורה חכמה, מבוצעת בצורה חדה וסנטימנטלית בלי לאבד את חוש ההומור"[14].

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים שידור ראשון שידור אחרון הערות
1 9 7 בפברואר 2020 בינג'
Quarantine 1 22 במאי 2020 פרק מיוחד
Everlight 1 16 באפריל 2021 פרק מיוחד
2 9 7 במאי 2021 25 ביוני 2021
3 10 11 בנובמבר 2022 6 בינואר 2023

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sneider, Jeff (19 בפברואר 2021). "'Mythic Quest' Unveils Season 2 Release Date and a Poppylicious Trailer". Collider. נבדק ב-19 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Rivera, David (7 בפברואר 2020). "Mythic Quest: Raven's Banquet is a comedy surprise you can't miss". The Verge. נבדק ב-21 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Josh Weiss, ‘Mythic Quest’ Producers Unpack ‘A Dark Quiet Death’ & That Episode 8 Shocker, פורבס, ‏10 בפברואר 2020
  4. ^ Denise Petski, Rob McElhenney & Charlie Day Comedy Lands Straight-To-Series Order At Apple, Deadline.com, ‏9 באוגוסט 2018
  5. ^ Joe Otterson, Apple Orders Charlie Day, Rob McElhenney Comedy Straight to Series, Variety, ‏9 באוגוסט 2018
  6. ^ Danielle Turchiano, Danielle Turchiano, Apple TV Plus Renews ‘Mythic Quest: Raven’s Banquet’ Ahead of Series Premiere, Variety, ‏2020-01-19 (באנגלית)
  7. ^ Prudom, Laura (3 בפברואר 2020). "Rob McElhenney Explains How Apple's Mythic Quest Will Stay 'Authentic' to the Game Industry". IGN. ארכיון מ-16 בנובמבר 2020. נבדק ב-3 בפברואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Koblin, John (17 במרץ 2019). "Apple's Big Spending Plan to Challenge Netflix Takes Shape". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. ארכיון מ-30 בדצמבר 2019. נבדק ב-24 במרץ 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ McHenry, Jackson (26 במאי 2020). "How Mythic Quest Wrote, Filmed, and Edited Its Quarantine Episode in 3 Weeks". Vulture. ארכיון מ-16 בנובמבר 2020. נבדק ב-23 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Andreeva, Nellie (11 בנובמבר 2020). "Three Series Pause Production, A Pilot Is Delayed At CBS Studio Center Due Of Positive COVID Tests". Deadline Hollywood. ארכיון מ-16 בנובמבר 2020. נבדק ב-11 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Maddaus, Gene; Low, Elaine (17 בדצמבר 2020). "'Mythic Quest' Crew Members Angered by Producer's Response to COVID Outbreak". Variety. נבדק ב-17 באפריל 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Turchiano, Danielle (19 בפברואר 2021). "How COVID Changed F. Murray Abraham's Role in 'Mythic Quest' Season 2". Variety (באנגלית). נבדק ב-16 באפריל 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Maddaus, Gene (26 במרץ 2021). "Crew Member on Universal TV Comedy Says He Was Fired After Getting COVID". Variety (באנגלית). נבדק ב-29 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  14. ^ "Mythic Quest: Season 2 (2021)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-24 במאי 2021. {{cite web}}: (עזרה)