NXT TakeOver 36

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
NXT TakeOver 36

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של קאריון קרוס וסמואה ג'ו
מידע
ארגון WWE
מותג NXT
NXT UK
תאריך 22 באוגוסט 2021
עיר אורלנדו, פלורידה
אולם WWE Performance Center
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
סאמרסלאם NXT TakeOver 36 חוקי אקסטרים
סדרת אירועי NXT TakeOver
:NXT TakeOver
In Your House
NXT TakeOver 36 אחרון

NXT TakeOver 36 היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, השייך לארגון הפיתוח שלהם, NXT. כמו כן, האירוע שודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע נערך ב-22 באוגוסט 2021, ב-WWE Performance Center המשופץ שבאורלנדו, פלורידה, שעתה נקרא בשם "Capitol Wrestling Center" וכלל קרבות בין המתאבקים של המותג NXT עקב העלילות, שנבעו ביניהן במהלך התקופה עד לקיום האירוע. כיאה לשם האירוע, הוא היה האירוע ה-36 בסדרת אירועי NXT TakeOver.

שישה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהתקיים במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, סמואה ג'ו ניצח את קאריון קרוס וזכה באליפות ה-NXT בפעם השלישית בקריירה שלו. עוד ברשימת הקרבות, קייל אוריילי (א) ניצח את אדם קול בקרב שתיים מתוך שלוש הכרעות, איליה דרגונוב ניצח את וולטר וזכה באליפות בריטניה של NXT, וקמרון גריימס ניצח את אל. איי. נייט וזכה באליפות מיליון הדולר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות שהתקיימו במהלך התוכנית של NXT. סדרת אירועי NXT TakeOver החלה ב-29 במאי 2014, כחלק מאירועי השלם וצפה של NXT, המשמשת כליגת הפיתוח של ה-WWE, כשערכה את האירוע השני שלה שהועבר בערוץ ה-WWE Network בשם NXT TakeOver. בחודשים שלאחר מכן, הביטוי "TakeOver" הפך למותג המייצג את כל אירועי השלם וצפה של NXT. האירוע היה אירוע השלם וצפה הרביעי של NXT בשנת 2021.

האירוע נערך ביום ראשון, ה-22 באוגוסט 2021, לילה לאחר אירוע השלם וצפה של המותגים Raw וסמאקדאון, סאמרסלאם. החלטה זו הפכה את אירוע הטייקאובר מספר 36 לאירוע הטייקאובר הראשון, שנערך לילה לאחר אחד מאירועי השלם וצפה הגדולים של ה-WWE, במקום לילה לפני. בנוסף, בזמן שהמותגים Raw וסמאקדאון חזרו למסע הופעות בשידורים חיים באמצע יולי 2021 במהלך מגפת הקורונה, המותג NXT המשיך לנהל את מופעיו ממתחם ה-Capitol Wrestling Center שבאורלנדו, פלורידה.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות שהתקיימו במהלך פרקי התוכניות NXT ו-NXT UK.

באוקטובר 2020 בפרקי התוכנית NXT UK, וולטר ניצח את איליה דרגונוב ושמר על אליפות בריטניה של NXT. ביוני 2021, דרגונוב השיג הזדמנות נוספת לאתגר את וולטר על תוארו לאחר שגבר על רמפייג' בראון וג'ו קופי בקרב משולש אשר קבע את הטוען לכתר. קרב האליפות המתוכנן בין השניים נקבע לבסוף ל-22 ביולי לפרק של התוכנית NXT UK. חתימת החוזה ביניהם התקיימה בפרק של ה-15 ביולי, אך מאוחר יותר באותו הפרק, וולטר פצע את עצמו בידו במהלך עימות מאחורי הקלעים. לאחר מכן נודע שקרב האליפות יידחה למועד שייקבע בהמשך. ב-22 ביולי בפרק של התוכנית NXT UK, נודע שקרב האליפות בין וולטר לדרגונוב יתקיים באירוע הטייקאובר ה-36 במספר.[1]

לאחר ששוחרר מחוזהו באפריל 2021, סמואה ג'ו חתם על חוזה ב-NXT בחודש יוני. ג'ו ערך את חזרתו הרשמית למותג זה ב-15 ביוני בפרק של התוכנית NXT תחת הסכמה שהוא ישמש כאוכף החוקים המיוחד של הג'נרל מנג'ר של NXT, ויליאם ריגל, זאת מאחר שהאחרון איבד שליטה על המתאבקים. בנוסף, נקבע שג'ו לא יוכל להיות מתאבק פעיל והוא לא יוכל לתקוף שום מתאבק מהרוסטר. עוד באותו הערב, ג'ו התעמת פנים מול פנים מול אלוף ה-NXT, קאריון קרוס. במשך החודש שבא לאחר מכן, קרוס ניסה להתגרות בג'ו. ב-13 ביולי בפרק של התוכנית NXT, ג'ו שימש כשופט המיוחד לקרב ההגנה על התואר של קרוס מול ג'וני גרגאנו. לאחר שהוא עשה זאת בהצלחה, הוא תקף את ג'ו. שבוע לאחר מכן בתוכנית, ג'ו קרא החוצה לקרוס, אך האחרון נצפה מאחורי הקלעים לאחר שהוא תקף את ריגל; ג'ו הגיע אל אזור זה, אך קרוס נסוג לאחור ונכנס למכוניתו מספר שניות לפני שג'ו הגיע לריגל. ב-27 ביולי בפרק של התוכנית NXT, ריגל התכוון לפטר את קרוס על מעשיו, אך לג'ו היה תכנון אחר עבור קרוס, שאותו ריגל אישר. ג'ו התפטר מתפקידו כאוכף החוקים של ריגל, הפך למתאבק פעיל ברוסטר של NXT וכתוצאה מכך נקבע שהוא יתמודד מול קרוס על אליפות ה-NXT של האחרון באירוע הטייקאובר ה-36, קרב שסימל את הקרב הראשון של ג'ו מאז פברואר 2020.[2]

באירוע NXT TakeOver: Portland, שנערך ב-16 בפברואר 2020, ראקל גונזלס ערכה את הבכורה שלה ב-NXT, כשעזרה לדקוטה קאי לנצח את טיגן נוקס. במשך החודשים הבאים, גונזלס ליוותה את קאי לקרבות שלה, תוך כדי שהיא הפכה ל"שומרת הראש" שלה. במהלך קרב WarGames הנשים, שהתקיים באירוע NXT TakeOver: WarGames, גונזלס החלה לצבור מומנטום לאחר שהצמידה את אלופת הנשים של NXT באותה התקופה, איאו שיראי. לאחר מכן, היא המשיכה לצבור ניצחונות, כשקאי עמדה בפינת הזירה. קאי וגונזלס ניצחו בטורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס הראשון לנשים, כשלאחר מכן הן הפכו לאלופת זוגות הנשים הראשונות של NXT, אף על פי שהפסידו את חגורות אליפות אלה כבר באותו הערב שהן הוכתרו. אז, גונזלס נקלעה לפיוד עם שיראי, כשהיא גברה עליה באירוע NXT TakeOver: Stand & Deliver וזכתה באליפות הנשים של NXT. ב-27 ביולי בפרק של התוכנית NXT, גונזלס, עם קאי בפינת הזירה, הציבו אתגר פתוח על התואר בפני מתאבקות המותג, אך אף אחת לא נענתה לאתגר זה. קאי שיבחה את גונזלס, אך שניות ספורות לאחר מכן היא תקפה אותה מאחור, צעד שביסס באופן ברור את מטרתה של קאי להפוך לאלופת הנשים הבאה של NXT על חשבון גונזלס, מטרה שהובילה לסיום החברות בין השתיים. אז, קאי הודיעה שהיא מאתגרת את גונזלס לקרב על חגורת האליפות, קרב שנקבע באופן רשמי לאירוע הטייקאובר ה-36.[3]

באירוע NXT TakeOver: In Your House, אל. איי. נייט ניצח את קמרון גריימס בקרב סולם וזכה באליפות מיליון הדולר הפנויה, שהוצגה מחדש על ידי חבר היכל התהילה של ה-WWE והידוע בכינויו "איש מיליון הדולר", טד דיביאסי. בפרק העוקב של התוכנית NXT, נייט הוצג באופן רשמי כאלוף מיליון הדולר על ידי טד דיביאסי. לאחר פרומו מרגש שבו הוא הודה לדיביאסי על שהיה גיבור ילדותו וכינה את קבלת תואר זה כרגע השיא בקריירה שלו, הוא תקף את דיביאסי, עד שגריימס נחלץ לעזרתו והציל אותו. בקרב החוזר ביניהם, נייט ניצח את גריימס ושמר על תוארו בפרק הספיישל "המסיבה האמריקאית הגדולה"; כתוצאה מהפסדו של גריימס, הוא הפך למשרתו של נייט בהתאם להתניה שנקבעה מראש. במהלך תקופה זו ששימש כמשרתו של נייט, גריימס עיצבן את נייט. דיביאסי ביצע את חזרתו ודרבן את גריימס להתמודד פעם נוספת על אליפות מיליון הדולר. ב-10 באוגוסט בפרק של התוכנית NXT, נייט הסכים להגן פעם נוספת על תוארו מול גריימס באירוע הטייקאובר ה-36 בתנאי שאם הוא ינצח, דיביאסי יחליף את גריימס כמשרתו האישי. אף על פי שגריימס התנגד לתנאי זה, דיביאסי הסכים לכך והקרב ביניהם הפך רשמי לאירוע.[4]

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית ויק ג'וסף
וייד בארט
בת' פיניקס
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
כרוזה אלישיה טיילור
שופטים די איי ברואר
ג'סיקה קאר
איה סמית'
מראיינת מקנזי מיטשל
פאנל לפני האירוע סם רוברטס
מקנזי מיטשל
רוב ארמסטרונג

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע המקדים של הלילה הראשון הכיל קרב אחד בודד, ובו רידג' הולנד התמודד מול טריי בקסטר. הולנד ניצח בקרב קצר לאחר שביצע על בקסטר את מהלכי ההדבאט והבריינבאסטר. לאחר הקרב, הולנד איתגר את טימותי טאצ'ר לקרב יחידים בפרק העוקב של התוכנית NXT.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע נפתח בקרב שבו אל. איי. נייט הגן על אליפות מיליון הדולר נגד המשרת שלו, קמרון גריימס (שלווה לקרב על ידי טד דיביאסי), כשההתניה שנקבעה מראש הייתה שבמידה שגריימס יפסיד, טד דיביאסי יהיה מוכרח להפוך למשרת של נייט. גריימס ניסה לבצע על נייט את מהלך הדרים סטריט, אך האחרון הצליח להימלט מהאחיזה. נייט ניסה לעזוב ביחד עם חגורת האליפות, אך דיביאסי מנע ממנו לעשות זאת וזרק את חגורת האליפות אל תוך הזירה. בזמן שהשופטת הייתה עסוקה בלקיחת חגורת האליפות מגריימס, דיביאסי ביצע את מהלך הדרים סטריט על נייט מחוץ לזירה והכניס את האחרון בחזרה לזירה. מעשה זה איפשר לגריימס לבצע עליו את מהלך ה-Cave In Stomp כדי לנצח בקרב ולזכות באליפות. ניצחון זה גרם לו גם להשתחרר מעמדת המשרת של נייט וגם לשמור על דיביאסי מלהפוך למשרת של נייט.

לאחר מכן, ראקל גונזלס הגנה על אליפות הנשים של NXT נגד דקוטה קאי. קאי ביצעה על גונזלס את מהלך הקודברייקר, כשניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן לא היה מוצלח. בסיום, קאי ניסתה לבצע את מהלך בעיטת היאקוזה, אך גונזלס תפסה את רגלה והניפה אותה באוויר עימה בחבל העליון, כך שהיא ביצעה את מהלך הסיום שלה, הצ'ינגונה בומב, על מנת להגן על התואר בהצלחה. לאחר הקרב, מוזיקת הכניסה של קיי לי ריי מ-NXT UK התנגנה והיא יצאה אל רמפת הכניסה לאולם תוך כדי שהיא החליפה מבטים עם אלופת הנשים.

בקרב השלישי, וולטר הגן על אליפות בריטניה של NXT נגד איליה דרגונוב. הקרב כלל מכות ברוטליות, סטירות, בעיטות ואגרופים. וולטר ביצע את מהלכי ההכנעה מסוג בוסטון קראב ו-STF, אך דרגונוב הצליח לחמוק משניהם. שני המתאבקים ניסו לנצח בקרב לאחר ביצוע מהלך הסליפר הולד, אך שניהם כשלו בניסיונות אלו. דרגונוב ביצע על וולטר פעמיים את מהלך ה-Torpedo Moskau, אך ניסיונות ההצמדה שבאו לאחר מכן לא היו מוצלחים. מנגד, וולטר ביצע את מהלך הפרוג ספלאש, שגם הוא לא הספיק להשיג את הניצחון בקרב. דרגונוב ביצע את מהלך הסליפר פעם נוספת, אך וולטר חמק מכך. דרגונוב ביצע מספר חבטות באזור צווארו של וולטר ולאחר מכן הכניע את וולטר לניצחון, שהקנה לו זכייה בתואר. הפסד זה סיים תקופת כהונה של 870 ימים כאלוף מצידו של וולטר.

בקרב הלפני אחרון, קייל אוריילי התמודד מול אדם קול בקרב שתיים מתוך שלוש הכרעות, שכונה בשם "The Undisputed Finale" ולמעשה סיכם את הפיוד בין השניים. ההכרעה הראשונה הייתה קרב יחידים. אוריילי השיג את הניצחון בהכרעה זו במהרה לאחר שחמק ממהלך הפנמה סאנרייס והפך את מהלך זה למהלך הצמדה פשוט. ההכרעה השנייה הייתה קרב רחוב. אוריילי הושיב את קול על כיסא ומיקם פח אשפה על ראשו, כך שלאחר מכן הוא ביצע עליו את מהלך הדרופקיק מדופן הזירה. כשאוריילי טיפס אל החבל העליון, קול בעט בו בצורה שבה אוריילי נפל על הצלעות. השניים נאבקו זה בזה עד לרמפת הכניסה לאולם, שם קול נעל את אוריילי בחניקת הגיליוטינה, אך אוריילי הצליח להימלט מאחיזה זו, כשהוא השליך את קול מהרמפה אל מחיצות הפלסטיק. כשאוריילי היה בדרכו לבצע את מהלך הני דרופ מהחבל העליון, קול השליך את אוריילי אל תוך שני הכיסאות שהוצבו בזירה ולאחר מכן ביצע עליו את מהלך הלאסט שוט, שהספיק לו כדי להשיג את הניצחון בהכרעה השנייה, ניצחון שהקנה שוויון בתוצאה. ההכרעה האחרונה הייתה קרב כלוב. קול ואוריילי זרקו זה את זה אל דפנות הכלוב מספר פעמים. קול אזק את ידו של אוריילי בעזרת אזיקים לחבל הזירה העליון. הוא ניצל זאת כדי לבצע את מהלך הסופרקיק, אך אוריילי תפס את רגלו של האחרון בניסיון המהלך השני ונעל אותו במהלך נעילת העקב, מהלך שלא הותיר לקול דבר מלבד להיכנע. כתוצאה מכך, אוריילי ניצח בקרב בתוצאה 2–1. לאחר הקרב, קול נעזר בצוות הרפואי, שסייע לו לצעוד אל מאחורי הקלעים.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, קאריון קרוס הגן על אליפות ה-NXT נגד סמואה ג'ו. ג'ו ביצע על קרוס את מהלך הסואיסייד דייב מתוך הזירה לבחוץ. הוא המשיך וביצע עליו את מהלך הסנטון מהחבל העליון, שלא הספיק לו כדי לזכות בתואר. ג'ו ביצע על קרוס את מהלך ההכנעה שלו, הקוקינה קלאץ', אך האחרון הצליח לחמוק מכך כעבור זמן מה. מנגד, קרוס ביצע על ג'ו את מהלך ה-Kross Jacket, אך גם ג'ו הצליח לחמוק מנעילה זו. ג'ו ביצע על קרוס את מהלך היוראנגי מהחבל העליון. הוא ניצל את המומנטום לטובתו כדי לבצע על האלוף את מהלך המאסל באסטר, מהלך שהספיק לו כדי לנצח בקרב ולזכות באליפות ה-NXT בפעם השלישית בקריירה, כאשר הוא קבע שיא זכיות בתואר זה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע קיבל ביקורות חיוביות בקרב המבקרים והצופים. קווין פנטוג'ה מהאתר 411Mania העניק לאירוע ציון של 8.5 מתוך 10 כוכבים ואמר שהקרב בין וולטר לדרגונוב היה מושלם עם 5 מתוך 5 כוכבים, תוך כדי שהוא הצהיר שוולטר הוא ה"המתאבק הטוב ביותר בפלנטה".[5] קווין ברג מהאתר Bleacher Report שיבח את כל הקרבות באירוע למעט הקרב המקדים בין הולנד לבקסטר, שדורג באות "C", הדירוג הנמוך ביותר של האירוע. הקרב שבלט בביקורתו היה וולטר נגד דרגונוב, דורג באות "+A" ואף זכה לכינוי "הקרב הפוטנציאלי של השנה".[6] הקרב בין וולטר לדרגונוב שבר שיא נוסף, כשזכה לציון 9.68 מתוך 10 באתר Cagematch.net וניפץ את השיא הקודם, שהיה שייך לקרב בין שון מייקלס למארק קאלאווי מרסלמניה 25.[7] מעריצים מכל העולם שיבחו את הקרב בין וולטר לדרגונוב דרך הרשת החברתית טוויטר.[8] העיתונאי של Wrestling Observer Newsletter, דייב מלצר, העניק לקרב בין וולטר לדרגונוב ציון של 5.25 כוכבים, מה שהפך אותו לקרב הרביעי בהיסטוריה של ה-WWE שקיבל ציון שהוא מעל שיטת הדירוג המתקבלת של 5 כוכבים.[9]

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 רידג' הולנד (עם פיט דאן) ניצח את טריי בקסטר קרב יחידים[10] 01:45
2 קמרון גריימס (עם טד דיביאסי) ניצח את אל. איי. נייט (א) קרב יחידים על אליפות מיליון הדולר[11]
אם גריימס היה מפסיד, טד דיביאסי היה מוכרח להפוך למשרת של נייט.
16:31
3 ראקל גונזלס (א) ניצח את דקוטה קאי קרב יחידים על אליפות הנשים של NXT[12] 12:24
4 איליה דרגונוב ניצח את וולטר (א) בהכנעה קרב יחידים על אליפות בריטניה של NXT[13] 22:03
5 קייל אוריילי (א) ניצח את אדם קול בתוצאה 2–1 קרב שתיים מתוך שלוש הכרעות[14]
  • הכרעה 1: קרב יחידים (אוריילי ניצח בהצמדה)
  • הכרעה 2: קרב רחוב (קול ניצח בהצמדה)
  • הכרעה 3: קרב כלוב (אוריילי ניצח בהכנעה)
25:20
6 סמואה ג'ו ניצח את קאריון קרוס (א) קרב יחידים על אליפות ה-NXT[15] 12:24
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • NXT - ליגת הפיתוח של ה-WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]