New Soul

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"New Soul"
סינגל בביצוע יעל נעים
מתוך האלבום Yael Naim
יצא לאור 15 בפברואר 2008
פורמט הורדה דיגיטלית
הוקלט 2007
סוגה אינדי פולק
שפה אנגלית
אורך 3:34
חברת תקליטים Tôt ou tard
כתיבה יעל נעים
הפקה יעל נעים, דייוויד דונטיאן
כרונולוגיית סינגלים של יעל נעים
"Toxic"
(2007)
"New Soul"
(2008)
"Too Long"
(2007)

"New Soul" (בעברית: "נשמה חדשה") הוא סינגל של הזמרת הצרפתייה-ישראלית יעל נעים, מתוך אלבומה השני. השיר זכה לפופולריות רבה בארצות הברית בעקבות השימוש בו על ידי חברת אפל בפרסומת למחשב הנייד שלהם ב-מקבוק אייר. בשיר יעל נעים מדברת על "נשמה חדשה" שהגיעה לעולם ללמוד "קצת" איך לתת ולקחת". עם זאת, היא מגלה שהדברים קשים מכפי שהם נראים. הסינגל נשאר הגדול ביותר של יעל בארצות הברית עד היום והיחיד שלה שהגיע לטופ 40 של בילבורד הוט 100.[1]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקליפ נראה כי נעים עוברת לדירה ריקה. היא מכסה את הקירות בטפטים המציגים אגם מוקף ביער. לאחר מכן, היא מתחילה לפרוק כמה דברים אחרים, כולל ריהוט, פסנתר, דג זהב בקערה ומספר תצלומים של אנשים, אותם היא תולה על הקיר. בזמן שהיא תולה את הצילומים, האנשים בתמונות מוצגים בחיים האמיתיים, בתפאורה המתוארת בתמונות.

לאחר מכן, מתחילה יעל לצייר על הצילומים, וכל מה שהיא מציירת מופיע עם האנשים בחיים האמיתיים. היא מסירה את אחת התמונות ומגלה חור בקיר, וחושפת את טפט היער בפועל המוצג בטפט. היא דוחפת את הקיר, והוא נופל לאגם. הקירות הנותרים נופלים על המים ויוצאים מרצפת הדירה כמו רפסודה שצפה על האגם, יחד עם הרהיטים שלה. האנשים מהתמונות שלה מגיעים אליה בסירה. הם עולים איתה אל הרפסודה המאולתרת, כשכולם חוגגים, רוקדים ומנגנים בכלים, בזמן שהיא מרוקנת את קערת דגי הזהב לאגם.

הצלחה במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצעד שפורסם ב-16 בפברואר 2008, "New Soul" הופיע לראשונה במצעד הבילבורד הוט 100, תוך שהוא התברג במקום ה-9, והפך לראשון של נעים שהצליח לעשות זאת. בשיאו, הגיע השיר אל המקום השביעי במצעד הבילבורד הוט 100 ובהמשך ירד למקום ה-42. כמו כן, הוא הצליח בעקבות הצגתו בפרסומות של Apple מקבוק אייר, אך עם זאת, השיר בילה בסך הכל 19 שבועות במצעד.

השיר הופיע לראשונה במקום ה-44 במצעד של קנדה הוט 100 וקפץ למקום 7 במצעד שפורסם בשבוע שלאחר מכן. במדינת הולדתה, צרפת, השיר כבש את פסגת המצעד. בפברואר 2008 הופיע לראשונה במקום ה-42 של מצעד הסינגלים הבריטי , וחודש לאחר מכן הגיע למיקום שיא של 30.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 2
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 29
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 6
ארצות הברית בילבורד הוט 100 7
יפן יפן הוט 100 11
צרפת SNEP 1
קנדה קנדה הוט 100 7

צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יעל נעים - שירה, גיטרה, פסנתר, הרכב, מילים
  • לורן דייוויד - בס, גיטרה
  • דייוויד דונטיאן - תופים
  • סבסטיאן לאדו - טרומבון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]