New York Nights 2: Friends For Life

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לילות ניו יורק 2: חברים לחיים
New York Nights 2: Friends For Life
כרזת המשחק באנגלית
כרזת המשחק באנגלית
כללי
תאריך הוצאה 2008
סוגה סימולציה
הרפתקאות
מספר שחקנים משחק לשחקן יחיד
פיתוח Gameloft
הוצאה לאור Gameloft
ארץ מקור צרפת
שפות אנגלית
הפצה Gameloft
סדרה סדרת "לילות" של Gameloft
דרישות תוכנה
פלטפורמות אנדרואיד
iOS
טלפונים סלולריים בעלי לחצנים
המשחק הקודם לילות ניו יורק: להצליח בעיר

New York Nights 2: Friends For Lifeעברית: לילות ניו יורק 2: חברים לחיים) הוא משחק סימולציה נרטיבי שפותח והופץ על ידי חברת המשחקים Gameloft למכשירי סלולר בעלי כפתורים פיזיים, לאחר מכן גם למכשירי אנדרואיד ואפל בשנת 2008. המשחק מהווה המשך למשחק "לילות ניו יורק: להצליח בעיר".

המשחק הוא חלק מסדרת "לילות" שנוצרה על ידי Gameloft, כאשר כל משחק מתמקד בעיר אחרת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרוטגוניסט (שהמגדר שלו ניתן לבחירה על ידי השחקן) עובר להתגורר בעיר ניו יורק ביחד עם אחיו. בשדה התעופה, הפרוטגוניסט מנסה לתפוס מונית, אך מותקף על ידי איש זר ומגיע לכביש. על הכביש הפרוטגוניסט נדרס על ידי לימוזינה השייכת לשחקנית מפורסמת. השחקנית מעלה את הפרוטגוניסט ללימוזינה ולוקחת אותו לדירה של אחיו בשכונת גריניץ' וילג'. בהגיעו לבית, אחיו של הפרוטגוניסט מבקש ממנו לעזור להם למצוא שותף לדירה על מנת שיעזור בשכירות. לאחר שהם מוצאים שותף, השחקן מתחיל לעבוד במועדון בכיכר טיימס בתור רקדן. לאחר ששילם את שכר הדירה לבתו של בעל הבית, הפרוטגוניסט יכול למצוא עבודה בוול סטרייט בתור ברוקר.

לאחר שהתקבל לעבודה בוול סטריט, אחיו של הפרוטגוניסט מארגן עבורו פגישה עם בת הזוג הישנה של הפרוטגוניסט מהתיכון. הפרוטגוניסט יוצא איתה לשלושה דייטים ולאחר מכן הם הופכים לזוג קבוע (במידה ולפרוטגוניסט יש כבר בת זוג, החלק הזה לא יתקיים). בעקבות הזוגיות החדשה, אחיו של הפרוטגוניסט לוקח אותו לחגוג בצ'יינטאון. בהגיעו לצ'יינטאון, הפרוטגוניסט רואה את השחקנית המפורסמת נשדדת ומגן עליה מול הגנב. מתברר שהשחקנית השתתפה בסרט והפרוטגוניסט הפריע להם באמצע הצילומים. הפרוטגוניסט חוזר לביתו ומגלה שאחיו עשה עבורו מסיבת הפתעה ליום ההולדת והפרוטגוניסט מתיידד עם החברים של בת זוגו. בסוף הערב, בת הזוג של הפרוטגוניסט נשארת לישון איתו בבית. למחרת בבוקר, השחקנית מתקשרת לפרוטגוניסט ורוצה להיפגש איתו בדירתה במרכז רוקפלר. בת הזוג של הפרוטגוניסט שומעת את השיחה, נתקפת קנאה ועוזבת את הבית בזעם.

הפרוטגוניסט מגיע אל דירתה של השחקנית והיא מספרת לו שהיא רוצה להפוך אותו לכוכב קולנוע מוכר ומקשרת אותו למפיק מוכר בעיר. המפיק מציע להפוך את הפרוטגוניסט לכוכב גדול ובתמורה הפרוטגוניסט יסייע לו עם יחסי ציבור עבור השחקנית. במהלך פרמיירה של סרט חדש, השחקנית מאלצת את הפרוטגוניסט להיפרד מבת זוגו. בהליכתם על השטיח האדום, אחיו ובת זוגו של הפרוטגוניסט מגיעים ומנסים לשכנע את הפרוטגוניסט לחזור לחיות ביחד איתם. השחקנית מנסה לשדל את הפרוטגוניסט לחיות איתה חיי זוהר ופאר. מכאן, השחקן יכול לבחור באחד משני סופים אפשריים:

סוף ראשון:

הפרוטגוניסט נפרד מהשחקנית וחוזר לגור עם אחיו בגריניץ' וילג' ומתאחד עם בת זוגו. כאשר השניים מתאחדים במרפסת בדירה, הם מקבלים מתנה מהשחקנית לכבוד חידוש הקשר.

סוף שני:

הפרוטגוניסט מחליט להישאר עם השחקנית ועובר לגור איתה בדירתה במרכז רוקפלר והפרוטגוניסט הפך לשחקן מפורסם.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקיות נעשית באמצעות לחצני הספרות בטלפון. במכשירים מבוססי מסך מגע, אייקונים של חצים וכפתורי אישור וביטול מופיעים על המסך והשחקנים נעזרים בהם כדי לגרום לדמות ללכת למקום מסוים ולהתחיל אינטראקציה עם דמות אחרת או עם חפץ בעולם.

השחקנים יוצרים לעצמם דמות בתחילת המשחק, בוחרים לה את המגדר ואת תכונות המראה. לאחר מכן בשדה התעופה, השחקן עובר מעין שאלון שקובע את הפרמטרים הראשונים באישיותו: קריזמה, חכמה, כוח פיזי ונתונים אחרים. השחקן יכול להשפיע על המדדים בעזרת עשיית פעולות שונות במשחק. לדוגמה, צפיה בתוכנית טבע בטלוויזיה תעלה לשחקן את מד החכמה. כמו כן, השחקנים צריכים לדאוג לדמות אותה הם יצרו: הדמות צריכה לאכול, לישון, להתרחץ ולשמור על עצמה ברמה המוסרית. במידה והשחקן מבצע פשע במשחק, מד "הפליליות" שלו עולה, מה שיכול להפחיד דמויות במשחק ולמנוע מהן לדבר איתו. על מנת לאפס את אותו המד, השחקן יכול לשלם קנס לשוטר.

השיחות עם דמויות אחרות מתבצעות בעזרת בחירת נושא שיחה מתוך ארבעה נושאים המופיעים. כל דמות במשחק מתעניינת בנושאים אחרים ועל השחקנים לבחור את הנושא המתאים במטרה להגדיל את רמת החברות עם אותה הדמות (המופיעה בצורת מד כוכבים). ככל שהשחקנים בוחרים נושאים רלוונטיים, מד הכוכבים עולה והקשר עם הדמות משתפר. רמת חברות גבוהה יכולה לזכות את השחקן בפריט לבוש חדש או בפרס קטן שמעלה את אחד הפרמטרים של השחקן (לדוגמא, השחקן יכול לקבל "ספר בדיחות" שמעלה את רמת ההומור שלו).

השחקן יכול להתחיל במערכת יחסים עם דמויות שונות במשחק: השחקן יכול להתחיל בשיחה עם דמות, לפלרטט איתה ולהחליף איתה מספרי טלפון. לאחר מכן, השחקן יכול להזמין את הדמות לשלושה דייטים, כאשר בסופם הם הופכים לזוג. השחקן לא יכול לנהל מערכת יחסים רומנטית עם השותף לדירה. השחקן יכול לצאת לדייטים בשלושה מקומות ברחבי ניו יורק: מועדון בכיכר טיימס, פיקניק בסנטרל פארק והחלקה על הקרח במרכז רוקפלר.

השחקן יכול לעבוד במספר מקומות ברחבי העיר: רקדן במועדון בכיכר טיימס, ברוקר בוול סטריט, סדרן בקולנוע ועוד. כאשר השחקן מסיים לעבוד, מד העייפות שלו עולה ועליו לחזור לישון בדירה. עבודות כדוגמת העבודה במועדון בכיכר טיימס, מעלה מדד אצל השחקן. לדוגמה: עבודה בתור רקדן מעלה את מדד הריקוד של השחקן, ככל שהמד עולה השחקן יכול להרוויח יותר כסף מעבודה זו. על השחקן לשלם פעם בשבוע שכר דירה (שיכול להשתנות במידה ולשחקן ולאחיו יש או אין שותף לדירה) כאשר במידה ולא ישלם, הוא לא יוכל להיכנס לביתו.

לקראת סוף המשחק, כאשר השחקן מכיר את המפיק המפורסם נפתחות בפניו "משימות צד" בהן הוא מסייע לדמויות שונות ברחבי העיר בתמורה למוניטין חיובי שהוא צובר על מנת להתקדם בסיפור. משימות אלו כוללות מציאת חפצים אבודים או ניהול שיחה עם דמויות שונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע על המשחק באתר Alchetron