מונית לילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Night on Earth)
מונית לילה
Night on Earth
עטיפת הסרט באנגלית
עטיפת הסרט באנגלית
עטיפת הסרט באנגלית
בימוי ג'ים ג'ארמוש עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ים ג'ארמוש עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ים ג'ארמוש עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'יי רבינוביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים וינונה ריידר
רוברטו בניני
ארמין מילר-שטאל
פטרישה דאל
‏מאטי פלונפה
מוזיקה טום וייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Frederick Elmes
מדינה ארצות הברית
חברה מפיצה Fine Line Features
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1991
משך הקרנה 129 דקות
שפת הסרט אנגלית
גרמנית
איטלקית
צרפתית
פינית
סוגה סרט קומדיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו nightonearth
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מונית לילהאנגלית: Night on Earth) הוא סרט דרמה קומי שיצא לאקרנים בשנת 1991. הסרט שנכתב ובוים על ידי ג'ים ג'ארמוש מציג נהגים ונוסעים במונית בחמש ערים שונות בעולם: החל בערב בלוס אנג'לס, עבור ניו יורק, פריז ורומא וכלה בהלסינקי בבוקר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוס אנג'לס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסצנה בלוס אנג'לס מתרחשת בין 19:07 ל-19:37, נהגת מונית צעירה בשם "קורקי" מסיעה לנמל התעופה בעיר שני זמרים שיכורים. באותו זמן יוצאת מלהקת שחקנים בשם "ויקטוריה" מהטרמינל, וקורקי מציעה לה הסעה לביתה.
למרות ההבדל הקיצוני במעמדם החברתי, הן מתחילות לשוחח. כשהן מגיעות לביתה, ויקטוריה מנסה לשכנע את קורקי להיות שחקנית, אולם קורקי מסרבת כיוון שהיא רוצה להיות מכונאית.

ניו יורק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסצנה בניו יורק מתרחשת בין 22:07 ל-22:37, גבר אפרו אמריקאי בשם יו יו מנסה לעצור מונית ממנהטן לברוקלין. בסופו של דבר עוצר לו נהג בשם הלמוט ליצן ממוצא מזרח גרמני. הלמוט שזהו יומו הראשון כנהג מונית לא יודע לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים ידנית ויויו מחליף אותו בנהיגה.
בדרכם הם רואים את קרובת משפחתו של יויו - אנג'לה מסתובבת ברחוב, יויו ניגש אליה ומכריח אותה להיכנס למונית. במהלך הנסיעה אנג'לה ויויו מקללים האחד את השני. הסיפור סובב סביב הלמוט שמנסה להבין את התרבות הניו יורקית.

פריז[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסצנה בפריז מתרחשת בין 4:07 ל-4:37, נהג מחוף השנהב מסיע דיפלומטים אפריקנים הלועגים לו עד שהוא מגרש אותם מהמונית.
לאחר מכן הוא מעלה למונית נוסעת עיוורת, במהלך הנסיעה הוא שואל אותה שאלות על חייה והיא עונה לו שהיא חשה הכול. כשהוא מוריד אותה הוא לא שם לב ומתנגש במכונית אחרת, ונהגה צועק עליו שהוא עיוור.

רומא[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסצנה ברומא מתרחשת בין 4:07 ל-4:37, נהג מונית אקסצנטרי בשם ג'ינו עוצר לכומר. במהלך הנסיעה הוא מתוודה על חטאיו, ומספר לכומר בפרטי פרטים על חוויותיו המיניות. תחילה עם דלעת, ולאחר מכן עם כבשה ועם גיסתו. הכומר מקבל התקף לב, וג'ינו מניח אותו על ספסל ובורח מהמקום.

הלסינקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסצנה בהלסינקי מתרחשת בין 5:07 ל-5:37, נהג בשם מיקה מקבל קריאה לאסוף שלושה שיכורים. אחד מהם מספר למיקה כי חברם אקי איבד באותו יום את עבודתו, את מכוניתו, בתו בת ה-16 בהריון, ואשתו גרשה אותו מביתו.
מיקה מספר להם כי אשתו ילדה בת בחודש השישי להריונה, הרופאים לא נתנו לתינוקת תקווה וכדי לא להתאכזב הוא לא רצה לראות אותה, לאחר שבוע שהתינוקת הייתה בחיים החליטו הוא ואשתו לנסוע לבית החולים לראות את בתם, כשהגיעו למקום סיפר להם הרופא כי בתם מתה קודם לכן. כשהם מגיעים לרחוב בו הם גרים, הם משאירים את אקי ברחוב והולכים לביתם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]