נייטקור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Nightcore)
נייטקור
Nightcore
מקורות סגנוניים יורודאנסהאפי הארדקורמוזיקת טראנס
מקורות תרבותיים נורווגיה
שנות ה-2018
מוצא נורווגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
נגזרות היפרפופ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נייטקוראנגלית: Nightcore, פירוש: we are the core of the night, so you'll dance all night long[1]) היא עריכת רמיקס המגביהה את גובה הצליל של קובץ מולטימדיה ומאיצה אותו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש במונח היא בשנת 2002 לעבודה לבית הספר על ידי צמד התקליטנים הנורווגיים תומאס ס. נילסן וסטפן אוג'אלה סודרהולם, הידועים בשמות הבמה DJ TNT ו-DJ SOS בהתאמה. השניים, בהשראת השירים "נסאג'ה" ו"השיר הלוגי", שירי ההרכב המוזיקלי הגרמני סקוטר בהם היה שימוש בטכנולוגיות לשינוי הקול, הוציאו גרסאות ערוכות של שירי טראנס ויורודאנס שבהן הקול היה גבוה יותר מבמקור. הצמד הוציא חמישה אלבומים וזכה להצלחה, והעבודות שלהם החלו להופיע במרוצת השנים ב-LimeWire ויוטיוב.

בעשור השני של המאה ה-21 החלו להיווצר גם עריכות של שירים שאינם שירי טראנס או יורודאנס. הראשון מסוג זה היה שיר של הלהקה אוונסנס, שגרסה ערוכה שלו התפרסמה בשנת 2011, כשעם הזמן סגנון זה זוכה לפופולריות הולכת וגוברת ושירים נוספים נערכים בדרך זו, דוגמת שירים מז'אנר הפופ וההיפ הופ. שירים נוספים מסוג זה פורסמו בהמשך גם באתר Soundcloud, וגם שירים מז'אנר הקיי-פופ ואלקטרו האוס נערכו. במחצית העשור כבר היו כמה וכמה יוצרים בולטים בתחום. עם זאת, הסגנון זכה לעיתים לביקורת. לדוגמה, התקליטן דייוויד טרנר מMTV טען שגרסת הנייטקור לשיר "7 Years" של לוקאס גרהאם היא "השיר הרגיל" ושמדובר בגנבה ספרותית[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.