Ordinary World

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Ordinary World"
סינגל בביצוע דוראן דוראן
מתוך האלבום Duran Duran
יצא לאור 19 בדצמבר 1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק קל
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים EMI, קפיטול רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית סינגלים של דוראן דוראן
"Serious"
(1990)
"Ordinary World"
(1992)
"Come Undone"
(1993)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Ordinary World הוא שיר של הלהקה הבריטית דוראן דוראן משנת 1993, שנכלל באלבומם הנושא את שם הלהקה אך ידוע בשם "אלבום החתונה".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשית שנות ה-90 הלהקה לא הצליחה לשחזר את הצלחתה שזכתה לה בשנים קודמות. אלבומם Liberty, שיצא בשנת 1990, כשל מסחרית, ושני הסינגלים מתוכו לא הצליחו במצעדים בבריטניה ובארצות הברית.

מילות השיר נכתבו על ידי סולן הלהקה סיימון לה בון לזכר חבר הילדות שלו דייוויד מיילס, כשיר השני מתוך טרילוגיית שירים שכתב לזכרו.

לה בון הסביר שהשיר מדבר על- להיות מסוגל לקבל את החיים שהוענקו לך, לא את אלו שתכננת, לא אלו ששמעת עליהם, אלא אלו שיש לך וכל מה שהם מביאים, הטוב והרע [...] [1]

לאחר שהשיר הוגש בתחנת רדיו בג'קסונוויל, פלורידה וזכה להצלחה רבה, חברת התקליטים של הלהקה הוציאה את השיר מוקדם מהמתוכנן, תחילה בארצות הברית.

הוידאו קליפ לשיר בוים על ידי ניק איגן וצולם בגני האנטינגטון, שבסן מרינו, קליפורניה.

סיימון לה בון ביצע בשנת 1995 את השיר באחד ממופעי ההתרמה הרבים שערך זמר האופרה לוצ'יאנו פאברוטי. השיר בוצע באנגלית ואיטלקית במופע שהוקדש לילדים נפגעי המלחמה בבוסניה והרצגובינה. ההופעה הוקלטה ונכנסה לאלבום Pavarotti & Friends Together For The Children Of Bosnia, שיצא בשנת 1996 ובו שירים בביצוע של פבארוטי ביחד עם זמרי רוק[1]. בשנת 2023 הקדיש את השיר לאנשי אוקראינה (הנתונים במלחמה עם רוסיה).

בשנת 2005 הופיע השיר בפסקול הסרט לאייר קייק.

הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד הוט 100, ולמקום השישי במצעד הסינגלים הבריטי. בנוסף הגיע השיר למקום הראשון במצעד "Hot 100 Airplay" שעורך מגזין הבילבורד ומודד את מספר השידורים של שירים מכל סגנונות המוזיקה בתחנות רדיו בארצות הברית. השיר הגיע גם למקום ראשון במדד "Mainstream Top 40" ולמקום הראשון במצעד הסינגלים הקנדי, ולמקום השני במצעד הרוק האלטרנטיבי.

השיר היה מועמד לפרס אייבור נובלו לשיר המולחן והכתוב הטוב ביותר בשנת 1994.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2023)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 1

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]