Paper Mario

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Paper Mario
マリオストーリー
כללי
תאריך הוצאה 11 באוגוסט 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Intelligent Systems עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Paper Mario עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו 64, Wii U, Wii, iQue Player, נינטנדו סוויץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הלוגו של המשחק

Paper Mario (פייפר מריו) הוא משחק וידאו מז'אנר משחק התפקידים שפותח על ידי חברת Intelligent Systems והושק לראשונה בשנת 2000 על ידי נינטנדו עבור קונסולת משחקי הווידאו הביתית נינטנדו 64 . זהו המשחק הראשון בסדרת משחקי Paper Mario. המשחק הושק בתחילה ביפן במהלך שנת 2000 ובהמשך הושק ברחבי העולם במהלך שנת 2001.

עלילת המשחק מתרחשת בממלכת הפטריות כשהגיבור מריו יוצא להציל את הנסיכה פיץ' מבאוזר אשר חטף אותה ואת טירתה. באוזר גנב את שרביט הכוכב, המגשים משאלות, כדי שיוכל להגשים את משאלותיו האנוכיות. על מריו למצוא ולהציל את שבעת רוחות הכוכבים, שבאוזר לכד בקלפים וביחד, יוכלו לעצור את באוזר. במהלך המשחק השחקן שולט במריו ובמספר דמויות נוספות וצריך לפתור חידות שונות בעולם המשחק ולהביס אויבים שונים במערכת של קרבות מבוססת תורות. הקרבות ייחודיים בכך שהשחקן יכול להשפיע על האפקטיביות של ההתקפות על ידי ביצוע לחיצות על הבקר לפי סדר מסוים - פעולות המכונות "Action commands".

אף על פי שנינטנדו תכננה במקור שחברת Square (אשר נקראת כיום Square Enix) תפתח את המשחק, משום שהחברה הייתה עסוקה בפיתוח המשחק "פיינל פנטסי 7" עבור קונסולת הפלייסטיישן, הוחלט לבסוף שחברת Intelligent Systems תפתח את המשחק במקום זאת. המשחק זכה לשבחים רבים על הקונספט המקורי, על מערכת הקרבות הייחודית, ועל הגרפיקה של המשחק. בעקבות הצלחת המשחק הופקו לאורך השנים מספר משחקי ספין-אוף בהם המשחק המצליח "Paper Mario: The Thousand-Year Door" שפותח עבור קונסולת הגיים קיוב ב-2004.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק משלב אלמנטים מסורתיים מעולם משחקי התפקידים עם קונספטים ופיצ'רים מזיכיון משחקי מריו.[1][2] במשך רוב המשחק, השחקן שולט במריו, שמסוגל לקפוץ ולהשתמש בפטיש שלו על מנת להתגבר על מכשולים פיזיים המוצבים ברחבי עולם המשחק. על מנת לפתור חלק רב מהחידות במשחק צריך להתבסס על כך שניתן לעשות זאת רק באמצעות חברים מסוימים של מריו אשר להם יכולות ייחודיות. לאורך המשחק מצטרפים למריו חברים נוספים במיקומים שונים.

הדמויות הללו גם מסייעות למריו בקרבות שמתרחשים ברחבי המשחק. ההתקפות במשחק דומות לאלו שקיימים במשחקי תפקידים מסורתיים, אם כי השחקן מסוגל להשפיע רבות על האפקטיביות של ההתקפות על ידי ביצוע לחיצות על הבקר לפי סדר מסוים - פעולות המכונות "Action commands".

ההתקדמות במשחק תלויה גם באינטראקציה עם דמויות שאינם שחקנים, אשר לעיתים רבות מספקות רמזים או מספקות פרטים על האירוע הבא שהולך להתרחש. בדומה למשחקי תפקידים רבים אחרים, השחקן יכול למצוא או לרכוש פריטים מדמויות שאינם שחקנים אשר מסוגלים לסייע לו בקרבות או ברחבי עולם המשחק. בחלקים מסוימים של המשחק ניתן גם לשחק בדמותה של הנסיכה פיץ'.

קונסולת נינטנדו 64 עם המשחק Paper Mario

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Paper Mario בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bramwell, Tom (5 בפברואר 2001). "Eurogamer: Paper Mario review". Eurogamer. נבדק ב-18 באוקטובר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Stahl, Ben (5 בפברואר 2001). "GameSpot: Paper Mario review". GameSpot. אורכב מ-המקור ב-19 באוגוסט 2013. נבדק ב-19 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.