Perfect Day

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Perfect Day"
סינגל בביצוע לו ריד
מתוך האלבום Transformer
יצא לאור 3 באוקטובר 1997
הוקלט 1997
סוגה גלאם רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Chrysalis Records
כתיבה לו ריד
לחן לו ריד עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דייוויד בואי ומיק רונסון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Perfect Day (פרפקט דיי, בעברית: יום מושלם) הוא שיר מאת המוזיקאי לו ריד משנת 1972 שהופיע לראשונה באלבומו "Transformer".

השיר המקורי זכה להצלחות נוספות במהלך סוף שנות ה-90 לאחר שהופיע בפס-קול הסרט טריינספוטינג בשנת 1996. בשנת 1997 יצא כסינגל בגרסה חדשה, מרובה-כוכבים, לצורכי צדקה. בשנת 2003 הקליט ריד את השיר מחדש לאלבומו "The Raven".

השיר הוקלט במקור לאלבומו של ריד "Transformer", בהפקתם ועיבודם של דייוויד בואי ומיק רונסון. לפי הפרשנות הנפוצה, השיר עוסק ביחסים רומנטיים, המתייחסים ככל הנראה ליחסיו של ריד לבת זוגו באותה העת, בטי קרונסטדט, שהפכה לאחר מכן לאשתו הראשונה. פרשנות נפוצה נוספת היא כי השיר עוסק בהתמכרותו של ריד להרואין.[1][2] השיר כבש את פסגת מצעד הסינגלים הבריטי.

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוראן דוראן[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת דוראן דוראן ביצעה גרסת כיסוי לשיר בשנת 1995. השיר יצא כסינגל הראשון מתוך האלבום "Thank You" של הלהקה שהורכב מגרסאות כיסוי לשירים שונים. השיר דורג במקום ה-28 במצעד הסינגלים הבריטי. וידאו קליפ בו נראים חברי הלהקה מבצעים את השיר בשילוב עם תמונות סוריאליסטיות צולם בחודש פברואר והוקרן לראשונה חודש לאחר מכן. בשנת 2004 נכלל השיר באלבום האוסף של הלהקה "The Singles 1986–1995".

סוזן בויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזן בויל ביצעה גרסת כיסוי לשיר, שהופיעה באלבומה השני "The Gift" ויצא כסינגל בנובמבר 2010. ליציאת השיר קדמה חוסר הסכמה עם לו ריד. בויל הייתה אמורה לבצע את השיר בתוכנית הטלוויזיה "America's Got Talent" במהלך חודש ספטמבר 2010. שעתיים לפני המועד המתוכנן נאלצה לבטל את הופעתה בעקבות הודעה שנמסרה כי לו ריד מתנגד לביצוע השיר בשידור ולהכללתו באלבום. הזמן הקצר לא איפשר ללהקה לערוך חזרות על שיר אחר ובויל ביטלה את הופעתה בצילומים[3]. יומיים לאחר מכן מסר נציגו של הזמר כי לא הייתה לריד התנגדות אישית וכל הנושא נבע מבעיה בפרצדורות הרישוי למתן זכויות שימוש בזכויות יוצרים[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]