Pretty on the Inside

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Pretty On The Inside)
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
Pretty on the Inside
אלבום אולפן מאת הול
יצא לאור 17 בספטמבר 1991
סוגה הארדקור פאנק, נויז רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 38:26
חברת תקליטים קרוליין רקורדס, סיטי סלנג עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קים גורדון עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של הול
Pretty on the Inside
(1991)
Live Through This
(1994)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Pretty On The Inside (מילולית: יפה מבפנים) הוא אלבום הבכורה של להקת הרוק האלטרנטיבי הול, שלפני שהפכה ללהקת רוק אלטרנטיבי וגראנג' הייתה להקת הארדקור פאנק ונויז רוק.

ההרכב של הלהקה באלבום זה כולל את מייסדי הלהקה קורטני לאב ואריק ארלנדסון שניגנו בגיטרה והלחינו שירים כאשר לאב היא זו ששרה וכותבת את השירים, את ג'יל אמרי שגם עזרה בהלחנת השירים וניגנה על בס והמתופפת קרוליין רו. האלבום הוא האלבום היחיד של הלהקה שיצא לפני נישואיה המתוקשרים מאוד של לאב לסולן להקת נירוונה קורט קוביין ואף על פי שלא פרץ למיינסטרים הוא זכה להצלחה בסצנת האוונגרד.

רקע והקלטת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורטני לאב, שבאותה התקופה כבר הייתה בעלת רקע מצומצם בקולנוע ובמוזיקה (שיחקה בתפקיד משני בסרט סיד וננסי והשתתפה במספר הרכבים מוזיקליים כאשר הבולטים מביניהם הם פיית' נו מור ו-Pagan Babies) פרסמה מודעה בעיתון לאחר שפוטרה מהלהקה בייבס אין טוילנד אותה הקימה קאט ביילנד שהייתה איתה ב-Pagan Babies ולימדה את עצמה לנגן בגיטרה. המודעה שפרסמה הייתה "אני רוצה להקים להקה. ההשפעות שלי הם ביג בלאק, סוניק יות' ופליטווד מק". למודעה נענה אריק ארלנדסון, ולאב ציינה שברגע שהכירה אותו היא ידעה שהוא "האחד". הם הקימו את הלהקה ומאוחר יותר צירפו את הבסיסטית ג'יל אמרי והמתופפת קרוליין רו. כיוון שהלהקה רק הופיעה באותו שלב היא לא הניבה רווחים ועל כן בשביל לתמוך בלהקה עבדה לאב בתחילת דרכה של הלהקה כחשפנית. המפיקה הראשית של האלבום הייתה חברת סוניק יות' קים גורדון, ממנה שאבה לאב השראה. במהלך הקלטת האלבום לאב נהגה לעשן ולשתות על מנת לתת לקול שלה ייחודיות והתעקשה להיות מעורבת מאוד בהפקת האלבום.

מילים ומוזיקה באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקה באלבום נחשבת למוזיקה מאוד קיצונית ורועשת והשילוב של מוזיקה מלודית מתחת לצלילי ההארדקור פאנק והנויז רוק נחשב לייחודי ללהקה, שכן הול הייתה אחת הלהקות היחידות שהושפעו גם מנויז רוק וגם מפופ רוק באותו זמן. קולה של לאב באלבום נע בין לחישות לצרחות רמות כאשר יש גם שינוי בעוצמת הסאונד ומהירות השיר. השיר "Starbelly" מהאלבום בנוי משלושה שירים שונים: "Cinnamon Girl" של ניל יאנג, "Rhiannon" של פליטווד מק והשיר "Best Sunday Dress" של ההרכב Pagan Babies בו לאב הייתה חברה. המילים באלבום נכתבו רובן על ידי לאב והן מתארות חוויות אישיות ורגשות אישיים שלה, שכוללות את הנושאים אלימות (בעיקר כלפי נשים), אובדנות, דימוי עצמי, אונס, זנות ועוד.

ביקורת והצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום קיבל ביקורות טובות ממבקרי המוזיקה, שכינו את האלבום "דפוק, רועש ומעורר שוק" והשוו אותו בצורה חיובית לאלבום הבכורה של פטי סמית, "Horses". הסינגל שהשתחרר מהאלבום "Teenage Whore" הגיע למקום הראשון במצעד האינדי בבריטניה והאלבום הגיע ל-top 75 במצעד האלבומים הבריטי. האלבום גם זכה להצלחת אנדרגראונד בארצות הברית כשמכר שם מעל 200,000 עותקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]