Prima

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Prima
פרטי הערוץ
מדינה צ'כיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך השקה 1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי פראג עריכת הנתון בוויקינתונים
www.iprima.cz
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Prima הוא ערוץ טלוויזיה צ'כי לקליטה חופשית שפועל משנת 1993.

הרישיון לערוץ בשם FTV Premiéra היה הרישיון הפרטי הראשון שהופק במדינה. הוא התקבל בשנת 1992 ושידורים החלו בשנת 1993. תחילה השידורים נקלטו בפראג בלבד, אך תוך מספר חודשים הורחבו לערים נוספות. בשנת 1994 החלו שידורי לוויין. בתקופה זו הערוץ סבל מתחרות עם ערוץ פרטי TV Nova שהקדים אותו בשידורים כלל ארציים. בשנת 1997 הוחלט לשנות מתכונת השידורים ולשנות את שם הערוץ לשם הנוכחי.

בשנת 2004 החלו שידורים של אופרת סבון Rodinná Pouta, שהייתה אופרת סבון צ'כית ראשונה שהופקה על ידי גורם פרטי. בשנת 2005 הערוץ לראשונה בצ'כיה שידר תוכנית ריאליטי. התוכנית הופקה בשיתוף פעולה עם ערוץ סלובקי ושיתוף פעולה בין הערוצים נמשך עד היום. התוכנית האחרונה של העונה נצפתה על ידי כ-2.2 מיליון צופים.

בשנת 2005 50% ממניות הערוץ נרכשו על ידי Modern Times Group. הערוץ הרחיב שימוש בסדרות מתוצרת ארצות הברית דוגמת האנטומיה של גריי, עקרות בית נואשות, בונז, מחשבות פליליות וקיבל בלעדיות לשידורי יורו 2008. כמו כן הערוץ החל לשדר בערוצים שהוקדשו לנושא ספציפי או לקהל ייעודי.

בשנת 2011 הנהלת הערוץ פנתה עם בקשה לשנות תנאי הרישיון שהיו בתוקף עד לשנת 2018. הבקשה התקבלה ובשנת 2012 התקבל רישיון חדש תוך ביטול סעיף לתוכניות אזוריות. באותה שנה החלו שידורים של סדרת טלוויזיה Obchoďák שהוגדרה כתוכנית היקרה בתולדות הטלוויזיה הצ'כית. היא הייתה מתוכננת ל-2 עונות, אך שידוריה הופסקו לאחר העונה הראשונה לאור אחוזי צפייה נמוכות.

בשנת 2017 הערוץ נמכר לאיש עסקים צ'כי איוואן זך. הוא המשיך במדיניות פתיחת ערוצי אחות בחלקם בשיתוף פעולה עם הטלוויזיה הסלובקית. באותה שנה נפתח ערוץ Prima PLUS המשדר לסלובקיה בהתאם לתנאי רגולציה שלה. כמו כן נפתח ערוץ חדשות CNN Prima News. בשנת 2020 החלו שידורים של "Masked Singer". למרות פרסום רב התוכנית לא צלחה וירדה מהמסך לאחר 10 שידורים בעונה הראשונה.

במאי 2021 נפתחו שידורים של ערוץ Prima STAR בו משודרים תוכניות מוצלחות מהעבר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Prima בוויקישיתוף