Punk'd

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאנק'ד
Punk'd
סוגה ריאליטי
מצלמה נסתרת
יוצרים אשטון קוצ'ר
ג'ייסון גולדברג
מנחים אשטון קוצ'ר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אשטון קוצ'ר (2003-2007)
ידוענים שונים כמנחים אורחים (2012)
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 9
מספר פרקים 74
הפקה
מפיקים בפועל ג'ייסון סטאפינגס
אשטון קוצ'ר
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור MTV
רשת שידור בישראל הוט קומדי סנטרל
תקופת שידור מקורית הסדרה המקורית 17 במרץ 2003 - 5 במאי 2007
התוכנית המחודשת 29 במרץ 2012 - הווה – 6 באוקטובר 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאנק'דאנגלית: Punk'd) היא תוכנית טלוויזיה אמריקאית מסוגת המציאות המצולמת בעזרת מצלמה נסתרת ובה נמתחים ידוענים. התוכנית שודרה לראשונה בערוץ הטלוויזיה MTV בשנת 2003 ונוצרה על ידי ג'ייסון גולדברג ואשטון קוצ'ר שהוא גם מפיק ומנחה התוכנית. תוכנית זו נשאה דמיון לתוכנית דומה מהעבר בשם Candid Camera שבה היו מותחים ידוענים. המילה Punk'd היא מהמילה 'prank' (אנגלית: מתיחה) ומשמשת כסוג של סלנג המתאר את הקורבן במתיחה.

ב-29 במאי 2007, פרק הסיום עלה לאוויר ב-MTV. לאחר הפסקה של חמש שנים, הסדרה חודשה כאשר פרק הבכורה שודר ב-29 במרץ 2012. התוכנית המחודשת הונחתה על ידי ידוען שונה כל שבוע. העונה התשיעית הסתיימה ב-7 ביוני 2012.

ב-25 במאי 2013, החברה שמאחורי התוכנית Katalyst Media, הודיעה שהעונה העשירית בתהליכי צילום. נכון למאי 2014, לא פורסם מידע נוסף לגבי העונה העשירית.

היסטוריה ופורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, MTV ואשטון קוצ'ר פיתחו סדרה בשם Harassment (אנגלית: הטרדה), תוכנית מצלמה נסתרת שבה נמתחים אנשים רגילים. אולם, בינואר 2002 במתיחה שנערכה על ידי קוצ'ר במלון בעמק לאס וגאס שבנבדה, גופה מזויפת הייתה מעורבת במתיחה והזוג שנמתח תבע את קוצ'ר ,MTV ואת המלון ב-10 מיליון $. מאוחר יותר קונספט הסדרה עובד מחדש ובו הוחלט למתוח ידוענים. המתיחות נערכו במגוון מקומות, פרטיים וציבורים. המתיחה הראשונה נערכה בביתו של הזמר והשחקן האמריקאי ג'סטין טימברלייק, במתיחה טימברלייק שוכנע שסוכני הממשלה מחרימים את רכושו עקב מיסים שלא שילם. מגזין טיים מיקם את המתיחה במקום השלישי ברשימת 32 הרגעים הכי אפים בהיסטוריה של תוכניות המציאות.

לרוב, בכל פרק בשתי העונות הראשונות, חבר צוות בסדרה, העמיד פנים כמראיין באירועי השטיח האדום, אך במקום לראיין, לעג להם. קטע זה ככל הנראה נלקח מקטעים משנות ה-80 בתוכנית הרדיו של הווארד סטרן בהם סטרן וכותביו שולחים מתמחים לשאול ידוענים שאלות מביכות בשטיח האדום. במהלך העונה הראשונה של פאנק'ד, נשלח ראיין פינקסטון שהיה אז נער בן 15 שהתחזה לכתב מתוכנית טלוויזיה לילדים ולעג לידוענים. במהלך העונה השנייה, המפיקים בחרו מראיין זר שהתלווה על ידי מתורגמן שהיה שואל את המרואיינים שאלות מטורפות.

התוכנית המחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2010, מגזין ניו יורק חשף שהתוכנית תחודש עם ג'סטין ביבר כמנחה התוכנית במקום אשטון קוצ'ר, ושקוצ'ר יישאר כמפיק בפועל של התוכנית. בפרק הראשון של העונה התשיעית, ביבר היה מנחה אורח, המתיחות בהשתתפות ביבר צולמו בסוף אוגוסט 2011. ב-31 בדצמבר 2011, MTV אישרה שהסדרה תחודש ב-2012, ושכל פרק יונחה על ידי ידוען אחר, עד כה מבין המנחים המשתתפים נמנים ידוענים כמו: טיילר, דה קריאייטור, ג'סטין ביבר, באם מרג'רה, היידן פנטייר, לוסי הייל, ניק קאנון, דקס שפארד, מיילי סיירוס, האת'ר מוריס, קלן לוץ, דניאל טוש, ומק מילר. אשטון קוצ'ר חזר להנחות בפרק יחיד שבו זכה למתוח שוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]