RTL 5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
RTL 5
פרטי הערוץ
מדינה הולנדהולנד הולנד
תאריך השקה 2 באוקטובר 1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות RTL Group
שפה הולנדית
משרד ראשי הילברסום, הולנד, לוקסמבורג סיטי, לוקסמבורג
אזור קליטה הולנד
פורמט תמונה 16:9 (SDTV, 576i), (HDTV, 1080p)
www.rtl5.nl
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

RTL 5 הוא ערוץ טלוויזיה הולנדי הנמצא בבעלות קבוצת RTL, והוא ערוץ הטלוויזיה השני של הקבוצה בהולנד. הערוץ עלה לאוויר ב-2 באוקטובר 1993. הערוץ משדר בעיקר סרטים אמריקניים אך גם תוכניות מציאות, קומדיות, תוכניות טיולים והפקות מקומיות הכוללות את "Expedition Robinson" (המקור לתוכנית הריאליטי הישרדות) ותוכניות נוספות. התוכניות המשודרות בערוץ מתמקדות בעיקר בגברים.[1]

באופן רשמי, RTL 5 - יחד עם RTL 7, RTL 4 ו-RTL 8 - משודרים מלוקסמבורג על מנת לעקוף את הפיקוח ההדוק של הרשויות ההולנדיות על ערוצי טלוויזיה לעומת לוקסמבורג.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

RTL 5 החל את דרכו תחת השם RTL V ב-2 באוקטובר 1993 והוא שודר באמצעות הלוויין אסטרה 1C. שנה לאחר מכן שינה הערוץ את שמו והוריד את הספרה הרומית V והחליף אותה בספרה 5.[2] ב-1995 ערוץ Veronica TV החל לשדר והקים מיזם משותף לשלושת ערוצי הטלוויזיה המובילים בהולנד שנקרא HMG (הולנד מדיה גרופ), שעלול היה לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה ההולנדי. על כן, תחת לחץ רשויות התקשורת, הערוץ הפך לערוץ חדשות.

ב-2001 שונו המגבלות שהושתו על הערוץ בעקבות השקת ערוצי טלוויזיה חדשים בהולנד. כמו כן, באותה שנה החל הערוץ לשדר רצף תוכניות עסקים וכלכלה תחת השם RTL Z במהלך היום. ב-12 באוגוסט 2005 עברו תוכניות הכלכלה לערוץ RTL 7. בנוסף בשנה זו הערוץ החל לשדר במשך 24 שעות ביממה.

בשנת 2016 עמד נתח השוק של הערוץ על 2.7%.[3]

תוכניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא RTL 5 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]