Ratchet & Clank (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראצ'ט וקלאנק
Ratchet & Clank
כללי
תאריך הוצאה 4 בנובמבר 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק ירי בגוף שלישי, משחק פלטפורמה
פיתוח Insomniac Games עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Ratchet & Clank (סדרת משחקים) עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות PlayStation Vita, פלייסטיישן 3, פלייסטיישן 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Ratchet & Clank (ראצ'ט וקלאנק) הוא משחק פלטפורמה שפותח על ידי Insomniac Games ופורסם על ידי "Sony Computer Entertainment". המשחק זכה להצלחה רבה בכל העולם, ובעקבות זאת, יצאו משחקי המשך.
המשחק יצא גם ב-Ratchet & Clank Collection יחד עם המשחק השני והמשחק השלישי לפלייסטיישן 3.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגלאקסיית סולאנה, בתוך מפעל בכוכב לכת קוארטו, רובוט פגום אך אינטליגנטי בורח ומתרסק בכוכב הלכת ולדין, ביתו של המכונאי ראצ'ט (יצור אנושי דמוי חתול הידוע בתור לומבאקס). אחרי שתוקן על ידו, הרובוט שניתן לו השם "קלאנק", חושף שמשימתו לעצור את דרק, איש עסקים בלארגיאני אשר הורס כוכבי לכת כדי לבנות כוכב לכת בשביל הגזע שלו, הבלארגים, בגלל שכוכב הלכת שלהם מלא באוכלוסייה וזיהום אוויר. ביחד השניים מנסים לעצור את משימתו של דרק ומקבלים מידע בהדרגה על תוכניותיו. המהלך מעצבן את דרק, ששולח מצוד אחריהם.

ראצ'ט וקלאנק מנסים לגייס עזרה מקפטאן קווארק, גיבור העל / סלבריטי; לאחר שהם מסיימים בהצלחה את מחנה האימונים שלו הנקרא "גיבורי העל", הם מסכמים על פגישה משותפת עם קווארק במפקדה הפרטית שלו באומבריס. אחרי שהם שורדים במסלול המכשולים שלו בתוך המפקדה, קווארק חושף שהוא בוגד בשניים ועובד עבור דרק כמוכר של כוכב הלכת החדש שלו. קווארק משאיר את השניים למות במערת יצורים בלארגים, אך השניים מצליחים לברוח בקלות ונחושים יותר מתמיד לנקום בו. לאחר שהם מצליחים לכבוש מספר כוכבי לכת הנשלטים על ידי הבלארגים, בסופו של דבר הם מגיעים לכוכב הלכת הבלארגי. קווארק, אשר מנסה למנוע מהשניים לסכל את תוכניותיו של דרק, נלחם בהם בקרב חלל שבסופו הוא נפגע והשניים עוזבים את האזור בידיעה שהנקמה שלהם הושלמה.

לאחר קרב החלל, ראצ'ט וקלאנק עפים לקוארטו למצוא עוד מידע על תוכניותיו של דרק. לאחר שהם מגלים שהוא יצר כוכב לכת חדש והוא רוצה למקם אותו במקום ולדין על ידי שימוש בנשק בשם "משמיד כוכבי-הלכת". ראצ'ט, אשר מחפש לנקום בדרק, רודף אחריו בתוך ולדין ומתחיל איתו קרב. באמצע הקרב, דרק חושף בפני השניים שהוא זה שזיהם את כוכב הלכת של הבלארגים, כדי למכור לבלארגים חלקות בתוך כוכב הלכת המלאכותי שלו ושהוא מתכוון להמשיך להשמיד עוד כוכבי לכת וליצור עוד כוכבי לכת חדשים עד שיהיה עשיר. לאחר שניצח את הקרב, ראצ'ט משגר את דרק לתוך כוכב הלכת שלו ומשתמש בנשק שלו "משמיד כוכבי-הלכת" כדי להשמיד את הכוכב שהוא יצר וגם כדי להרוג אותו. חתיכות מהכוכב המושמד פוגעות בולדין וכמעט הורגות את השניים. קלאנק אשר ניזוק מהפגיעה, רואה את ראצ'ט מתחיל לעזוב את ולדין. קלאנק הפגוע מתחיל גם הוא לעזוב את ולדין אך לפתע רואה את ראצ'ט חוזר אליו כדי לקחת את אותו ולתקן אותו. השניים הולכים הביתה יחדיו כשהם חברים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.