האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Resident Evil (סרט))
האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי
Resident Evil: Welcome to Raccoon City
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על Resident Evil עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי יוהאנס רוברטס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט קולצר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט יוהאנס רוברטס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קאיה סקודלריו (Claire Redfield)
ניל מקדונו (William Birkin)
דונאל לוג (Brian Irons)
Lily Gao (עדה וונג)
Josh Cruddas (Ben Bertolucci)
אוון ג'וגיה (ליאון סקוט קנדי)
רובי אמל (כריס רדפילד)
טום הופר (Albert Wesker)
האנה ג'ון-קאמן (ג'יל ולנטיין)
Marina Mazepa (Lisa Trevor) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרק קורוון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מקסים אלכסנדר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Constantin Film, סקרין ג'מס, Davis Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, סרטי סוני, Sony Pictures Motion Picture Group עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 בנובמבר 2021
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה science fiction horror film, סרט אימה, סרט זומבים, biopunk עריכת הנתון בוויקינתונים
www.residentevil.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2021 שנכתב ובוים על ידי ג'והנס רוברטס ומשמש כאתחול מחדש של סרטי האויב שבפנים, שמבוססים באופן רופף מאוד על סדרת משחקי וידאו באותו שם, בסרט זה מככבים קאיה סקודלריו, רובי אמל, האנה ג'ון-קמן, טום הופר, אוון ג'וגיה, ניל מקדונו ודונאל לוג. לדברי רוברטס הבמאי, זה יהיה סיפור מקור, המתרחש בשנת 1998 ומבוסס על אלמנטים מהמשחק הראשון (האויב שבפנים) והשני (האויב שבפנים 2). עבודת הפיתוח החלה בתחילת 2017, אחרי שיצא "האויב שבפנים: פרק הסיום" בכיכובה של מילה יובוביץ', כאשר המפיק ג'יימס ואן הביע עניין בפרויקט. מאוחר יותר, יושב ראש חברת ההפקה "קונסטנטין פילם" מרטין מושקוביץ' אמר כי אתחול מחדש של סדרת הסרטים נמצא בפיתוח. באותו חודש הוכרז כי וואן יפיק את האתחול מחדש עם תסריט מאת גרג רוסו. מאוחר יותר, בדצמבר 2018, רוברטס לוהק כתסריטאי/במאי כשוואן עזב את הפרויקט כדי לביים את האתחול למורטל קומבט. בריאיון אמר רוברטס שהאתחול יהיה "סופר, סופר מפחיד" ונאמן יותר למשחקים. הצילומים החלו ב-17 באוקטובר 2020 בסודברי רבתי, אונטריו, קנדה.

Resident Evil עלה לאקרנים ב-24 בנובמבר 2021 בהפצת Sony Pictures Releasing.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתרחש בשנת 1998 ויגלה את סודותיה של אחוזת ספנסר וראקון סיטי, תוך שהוא משמש כסיפור מקור למשחק הראשון.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-80, הילדים קלייר רדפילד (אנ') וכריס רדפילד (אנ') מתגוררים בבית היתומים בראקון סיטי. בבית היתומים, קלייר מתחברת לילדה בשם ליסה טרבור, לה מראה מעוות בעקבות ניסויים שנערכו עליה בידי ד"ר ויליאם בירקין, מדען בתאגיד "אמברלה". בירקין משתמש בילדים החיים בבית היתומים במטרה להוציא לפועל ניסויים אכזריים שונים. לאחר שנבחרה על ידי בירקין לניסוי שלו, קלייר מצליחה לברוח מבית היתומים. בשנת 1998, קלייר עולה על טרמפ במשאית וחוזרת לראקון סיטי. נהג המשאית פוגע בטעות באישה שעוברת בכביש. בזמן שקלייר והנהג מתווכחים, האישה נעלמת. כלב הדוברמן של הנהג מלקק את הדם שנזל מגופה של האישה ובמהלך הזמן מתחיל להוציא קצף מפיו ולהתנהג באגרסיביות. בזמן הזה בדיינר, שוטר בשם לאון ס. קנדי (אנ') מבחין שלבעלת הדיינר זולג דם מהעיניים. קלייר מגיעה אל ביתו של כריס במטרה להזהיר אותו מהניסויים של תאגיד אמברלה וחושפת שהמקור שלה הוא עיתונאי בשם בן ברטולוצ'י.

לאחר שכריס יוצא מהבית ושם פעמיו לכיוון תחנת המשטרה, ילד מתפרץ לבית תוך שהוא בורח מאמו, שמלאה בדם ותוקפת את קלייר. קלייר מצליחה לברוח מהאם ובנה בעזרת האופנוע של כריס. בתחנת המשטרה, צוות "אלפא" מהשירות המיוחד לטקטיקה וחילוץ (Special Tactics And Rescue Service, בקיצור S.T.A.R.S) נפגשים עם מפקד התחנה, בריאן איירונס המספר להם שצוות "בראבו" הפסיקו ליצור קשר בזמן חקירת רצח באחוזת ספסנר המצויה בהרים. צוות אלפא, המורכב מכריס, ג'יל ולנטיין (אנ'), ריצ'רד איקן, בראד ויקרס ואלברט וסקר (אנ') נשלחים לאחוזה במטרה למצוא את צוות בראבו. בחשאי משאר חברי הצוות, וסקר עובד עבור ארגון לא ידוע ומתכנן לגנוב את הווירוס שבירקין יצר ונעזר בידע קודם על האחוזה כדי לנווט בה. בתוך האחוזה, כריס וריצ'רד נתקלים בזומבים האוכלים את גופותיהם של חברי צוות בראבו. במקביל, בראד, שמטיס את מסוק הצוות ננשך על ידי זומבי ומתרסק ישירות אל תוך האחוזה. וסקר מציל את ג'יל מזומבי ולאחר מכן נוטש אותה, ריצ'רד נאכל על ידי זומבים בזמן שכריס נלחם בעדר שלם של זומבים ומצליח להגיע אל ג'יל. הצמד מצליח להיכנס לתוך מעבר סודי, אותו וסקר פתח קודם לכן.

בינתיים, נהג המשאית, שננשך על ידי כלבו, הופך לזומבי ומרסק את המשאית על תחנת המשטרה. המפקד איירונס מנסה לנטוש את התחנה ולנהוג אל מחוץ לעיר, אך נורה על ידי חיילים של תאגיד אמברלה שנשלחו במטרה להטיל סגר על העיר. איירונס מצליח לחזור אל תחנת המשטרה ומותקף על ידי כלב הדוברמן הזומבי, אך קלייר מצילה אותו. קלייר ולאון מצליחים להשיג נשק ומגלים שבן ברטולוצ'י נעול בתא מתחת לתחנה, אך מיד לאחר מכן הוא ננשך על ידי זומבי. עדר זומבים פולש אל התחנה ולאון, קלייר ואיירונס מצליחים לברוח אל בית היתומים בחיפוש אחר מנהרה סודית שתוביל אותם לאחוזת ספנסר. זומבי מסוג "לקקן" (Licker) הורג את איירונס ותוקף את לאון, אך הוא ניצל על ידי ליסה טרבור, שמזהה את קלייר ונותנת לשניים את המפתח למעבר הסודי. בתוך האחוזה, הצמד מגלה מעבדה סודית בה מדעני אמברלה ערכו ניסויים בילדים. וסקר מוצא את ד"ר בירקין בבונקר ביחד עם משפחתו ובמאבק שמתפתח, וסקר נורה על ידי בירקין. וסקר יורה בבירקין בחזרה והורג את אשתו של בירקין באקט של הגנה עצמית. כשוסקר מהסס לפני שהוא יורה בשרי, בתם של הזוג, ג'יל יורה בוסקר.

רגע לפני מותו, וסקר מפציר בג'יל לברוח באמצעות רכבת תת-קרקעית לפני שאמברלה ישמידו את העיר כליל. בירקין, המתברר כחי, מזריק לעצמו את נגיף הג'י, משתנה למפלצת ותוקף את כריס. ג'יל מגיעה למעבדה ביחד עם לאון ומצליחה לירות בבירקין. לאחר מכן כריס, ג'יל, לאון ושרי עולים על הרכבת התת-קרקעית. בזמן נסיעתם, בירקין, ששינה צורה שוב מצליח להשיג אותם. בירקין תוקף את החבורה ולוכד את ג'יל, אך היא דוקרת אותו בפניו ומצליחה לברוח. כריס מנסה לירות בבירקין, אך מגלה שאזלה לו התחמושת ולאון מצליח להרוג את המפלצת בעזרת משגר טילים. בזמן שהתאגיד מציין ששום אדם לא שרד, החבורה מצליחה לצאת מהרכבת ומשאירה את ראקון סיטי מאחור.

בסצנה באמצע הכתוביות, וסקר מתעורר בתוך שק שנועד לגופות ולא מסוגל לראות כלום. דמות מסתורית מעניקה לו משקפי שמש ומציגה את עצמה בשם אדה וואנג (אנ').

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודת טרום ההפקה התקיימה בתחילת 2017 בעוד האויב שבפנים: פרק הסיום היה עדיין בהקרנות בבתי הקולנוע, כאשר יו"ר חברת קונסטנטין פילם מרטין מושקוביץ' אמר כי אתחול מחדש של הסדרה נמצא בפיתוח והמפיק ג'יימס ואן הביע עניין בפרויקט.[3][4] מאוחר יותר הוא אישר בדצמבר 2018 כי הוא כבר לא מעורב בפרויקט, ואמר כי הידיעה על מעורבותו הייתה מוקדמת.[5]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"I really wanted to go back to the original first two games and re-create the terrifying visceral experience I had when I first played them whilst at the same time telling a grounded human story about a small dying American town that feels both relatable and relevant to today’s audiences".
"רציתי מאוד לחזור לשני המשחקים הראשונים המקוריים וליצור מחדש את החוויה הקרבית המפחידה שחוויתי כששיחקתי אותם לראשונה ובו בזמן לספר סיפור אנושי מבוסס על עיירה אמריקאית גוססת קטנה שמרגישה גם רלוונטית לקהל של ימינו".

ג'והנס רוברטס, במאי ותסריטאי הסרט

גרג רוסו צורף ככותב בשנת 2017. התסריטאי, שהיה קשור גם לכתיבת התסריט לאתחול של מורטל קומבט באותה תקופה, שאב השראה ממשחק הווידאו 2017 Resident Evil 7: Biohazard, אם כי מאוחר יותר הבהיר שהוא רק צייר את גוני המשחק - "מפחיד, מבודד" - ולא את הסיפור עצמו.[6] רוסו רצה שסונטת אור ירח, ממשחקי Resident Evil יופיעו בכתוביות הפתיחה.[7] בראיון בנובמבר 2018 הודה רוסו שהוא כבר לא מעורב בפרויקט. בדצמבר 2018, ג'והנס רוברטס נשכר לכתיבת תסריט חדש, כששימש גם כבמאי.[8][9] באוגוסט 2019 אמר רוברטס ל-Screen Rant כי האתחול מחדש יהיה "סופר, סופר מפחיד" ונאמן יותר למשחקים.[10]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2020 הליהוק היה בעיצומו אך עוכב בגלל מגפת הקורונה. בראיון בפברואר 2020 עם מגזין Starburst, אישר רוברטס כי הכרזת הליהוק תוכננה לחודש מרץ.[11] באפריל 2020 דווח כי האולפן בחן את ברנטון ת'ווייטס, קאיה סקודלריו והאריס דיקינסון לתפקידים של האחים רדפילד כריס, קלייר וליאון ס. קנדי.[12]

ב-6 באוקטובר 2020, דדליין הוליווד דיווח כי סקודלריו והאנה ג'ון-קאמן לוהקו לתפקיד קלייר וג'יל וולנטיין, לצד רובי אמל, טום הופר, אוון ג'וגיה וניל מקדונו בתפקיד כריס רדפילד, אלברט ווסקר, לאון ס. קנדי וויליאם בירקין, בהתאמה. האתחול מחדש הוכרז גם ככזה שישמש כסיפור מקור שמתרחש בשנת 1998.[1] בנובמבר לוהק דונאל לוג לתפקיד בריאן איירונס, לצד צ'אד רוק ולילי גאו בתפקידים משניים.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים העיקריים החלו בסודברי רבתי, אונטריו, קנדה ב-17 באוקטובר 2020[13][14][15] והושלמו בדצמבר אותה שנה.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Resident Evil יצא לאקרנים בנובמבר 2021.[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 N'Duka, Amanda; D'Alessandro, Anthony (2020-10-06). "'Resident Evil' Reboot: Kaya Scodelario, Robbie Amell, Hannah John-Kamen, Neal McDonough & More To Star In Origin Story Adaptation". Deadline. נבדק ב-2020-10-29.
  2. ^ N'Duka, Amanda (2020-11-02). "'Gotham' Alum Donal Logue Joins 'Resident Evil' Origin Movie". Deadline. נבדק ב-2020-11-02.
  3. ^ Hopewell, John (21 במאי 2017). "'Resident Evil' Franchise Set for a Reboot (EXCLUSIVE)". Variety. Penske Media Corporation. נבדק ב-21 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Busch, Anita (22 במאי 2017). "'Resident Evil' Franchise Reboot: James Wan On Board To Produce From Greg Russo Script". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. נבדק ב-21 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Topel, Fred (17 בדצמבר 2018). "James Wan No Longer Producing 'Resident Evil' [Exclusive]". Bloody Disgusting. נבדק ב-21 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Russo: The film will feel "scary, isolated, alone"
  7. ^ Russo: Moonlight Sonata
  8. ^ Fisher, Jacob (2018-11-19). "Greg Russo Talks 'Resident Evil' Reboot (Exclusive Interview Part Two)". DiscussingFilm (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2020-09-13.
  9. ^ Kroll, Justin (17 בדצמבר 2018). "'Resident Evil' Reboot Finds Writer, Director in '47 Meters Down' Filmmaker (EXCLUSIVE)". Variety. נבדק ב-21 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Marshall, Andrew (17 באוגוסט 2019). "New 'Resident Evil' Movie In Development". Screen Rant. נבדק ב-21 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Pollard, Andrew (4 בפברואר 2020). "Johannes Roberts: 47 METERS DOWN: UNCAGED". Starburst Magazine. נבדק ב-31 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Campbell, Jacob (2020-04-02). "'Resident Evil' Reboot Eyeing Brenton Thwaites & Kaya Scodelario". Full Circle Cinema. נבדק ב-2020-10-29.
  13. ^ 1 2 Moodie, Jim (17 באוקטובר 2020). "Sudbury photo: 'Resident Evil' shooting on Mountain Street". The Sudbury Star. נבדק ב-29 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ MacDonald, Darren (25 בספטמבר 2020). %3FautoPlay%3Dtrue%3Fot%3DAjaxLayout "Film industry returns as 'Resident Evil' reboot set to begin filing in Sudbury". Northern News. נבדק ב-1 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה); Check |url= value (עזרה)
  15. ^ Moodie, Jim (17 באוקטובר 2020). "Sudbury photo: 'Resident Evil' shooting on Mountain Street". Regina Leader-Post. Postmedia Network. נבדק ב-2 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)