SDI

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

SDI (ראשי תיבות באנגלית של: Software-defined infrastructure) או תשתית מוגדרת תוכנה היא הגדרה של תשתית מחשוב טכנית לחלוטין בשליטת תוכנה ללא התערבות ידנית. היא פועלת באופן חופשי, ללא תלות ספציפית בחומרה והיא ניתנת להרחבה על ידי תכנות.[1]

בגישת ה-SDI, דרישות התשתית של היישום מוגדרות באופן הצהרתי (הן דרישות פונקציונליות והן לא פונקציונליות) כך שניתן יהיה להפיק אוטומטית חומרה מספקת ומתאימה כדי לעמוד בדרישות אלו.

פריסות אופייניות מצריכות יכולות מחשוב ענן עם רשת מוגדרת תוכנה (SDN) כתנאי ראשוני למערכת SDI.[2]

היתרונות של SDI כוללים בהפחתה או ביטול מאמץ ועלות של תחזוקת תשתיות IT, רשת, וחומרה, מאפשר לחברות להעביר מיקוד לחלקים אחרים של התוכנה, מבטיח עקביות ובמקביל מאפשר הרחבה, פריסה מרחוק באמצעות תצורה ללא זמן השבתה, וכן מאפשר למנף את הכוח של גרסאות כגון git.

יכולות מתקדמות מאפשרות מעבר מתצורה אחת לאחרת ללא השבתה, על ידי חישוב אוטומטי של מערך שינויי המצב בין תצורה אחת לאחרת ומעבר שלב אוטומטי בין כל שלב, וכך להשיג את השינוי המלא באמצעות תוכנה בלבד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "CIO Asia - Drive for innovation boosts demand for software-defined technologies: IDC". CIO Asia (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-2016-03-04. נבדק ב-2018-09-11.
  2. ^ "SDI wars: WTF is software defined infrastructure?" (באנגלית). נבדק ב-2018-09-11.