Say Hello 2 Heaven

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Say Hello 2 Heaven"
סינגל בביצוע טמפל אוף דה דוג
מתוך האלבום טמפל אוף דה דוג
יצא לאור 1991
הוקלט נובמברדצמבר 1990, אולפן "London Bridge Studios", סיאטל, וושינגטון
סוגה גראנג', רוק אלטרנטיבי
אורך 6:22
חברת תקליטים A&M
הפקה ריק פארשר, טמפל אוף דה דוג
כרונולוגיית סינגלים של טמפל אוף דה דוג
"Hunger Strike"
(1991)
"Say Hello 2 Heaven"
(1991)
"Pushin Forward Back"
(1991)

Say Hello 2 Heaven (בתרגום: תגיד שלום לגן עדן) הוא שיר של להקת טמפל אוף דה דוג האמריקאית בז'אנר הגראנג' והרוק שהייתה למעשה סופרגרופ. השיר היה הראשון באלבום הבכורה המצליח של הסופרגרופ, טמפל אוף דה דוג. השיר הוא הסינגל השני מתוך האלבום, ונחשב לאחד השירים הפופולרים ביותר מהאלבום, ואחד המזוהים ביותר עם הלהקה. השיר הגיע למקום החמישי במצעד שירי הרוק המיינסטרימים של הבילבורד האמריקאי. כותב השיר כריס קורנל, העיד כי השיר הוא מחווה לסולן להקת מאת'ר לאב בון אנדרו ווד, שהיה שותפו לחדר, ומת ממנת יתר של הרואין באותה השנה.

מקור והקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Say Hello 2 Heaven" נכתב והולחן על ידי סולן הלהקה כריס קורנל, והוא אחד משני שירים שנכתבו על ידי קורנל בסיבוב ההופעות של להקתו המקורית סאונדגארדן באירופה (השני היה "Reach Down", שהיה גם הוא באלבום), כשחווה את מותו של חברו אנדרו ווד במהלך סיבוב הופעות זה. הקלטת השיר תוכננה להיות סינגל יחיד, אך להקת הסופרגרופ החליטה להקליט אלבום שלם.

קורנל צוטט במגזין ריפ, אחרי יציאתו של השיר ב-1991:

מיד לאחר מותו של אנדי (אנדרו ווד), נסענו לאירופה, וזה היה מחריד, כיוון שלא יכולתי לדבר על זה, ולא היה מישהו שהכיר ואהב אותו מסביבי. באותה העת כתבתי שני שירים "Reach Down" ו"Say Hello 2 Heaven". זו הייתה בעצם דרכי להתמודד עם זה. אחרי שחזרנו, הקלטתי את השירים מיד, והם נשמעו שונה מאיך שסאונדגארדן נשמעים בדרך כלל, אך הם נשמעו מתאימים אחד לשני. הם נשמעו כמו מוזיקה שהוא (אנדרו) יאהב. היה לי רעיון לשחרר אותו כסינגל, ולהשיג את חברי להקת מאת'ר לאב בון, או לפחות את סטון (גוסארד) וג'ף (אמנט) לנגן בשירים אלו. היה לי את הרעיון במשך יומיים בראשי, ואז, עם חוסר בטחון עצמי של אמן, החלטתי שזה רעיון מטופש. איכשהוא הבחורים האלו שמעו את הקלטת, והם מאוד מאוד התרגשו. סטון, ג'ף, והמתופף שלנו מאט (קמרון), עבדו על הדמו לשיר, ולבסוף הפכו ללהקת פרל ג'אם, לכן היה לנו רעיון לעשות אלבום פרומו או רגיל, ואף לעשות משהו עם שירי הסולו של אנדי

.

בראיון ב-2016, הצהיר קורנל:

עם כל מה שנכתב על טמפל אוף דה דוג לאחרונה, זה הזכיר לי את המשמעויות המקוריות של השירים הללו. "Say Hello 2 Heaven" למשל, היה אחד השירים שכתבתי ישירות לאנדי אווד, וכמות הפעמים שמישהו ביקש שאנגן את השיר הזה עבור מישהו אחר שהוא הכיר ונפטר היו רבות מאוד. זה נהדר שזה הפך להמנון הזה שגורם למישהו להרגיש נחמה כשאיבד מישהו, אבל לאחרונה נהייתי קצת יותר רכושני ברעיון שהשיר הזה באמת נכתב עבור בחור ספציפי ולא שכחתי אותו. אז הזכרתי לעצמי ולאלה בקהל מאין הגיע השיר הזה.

שחרור וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Say Hello 2 Heaven" הגיע למקום החמישי במצעד שירי הרוק המיינסטרימים של הבילבורד האמריקאי. מחוץ לארצות הברית, הסינגל שוחרר מסחרית בגרמניה ובממלכה המאוחדת. דייוויד בראונה מהמגזין אנטרטיינמנט ויקלי קרא לשיר "משהו כמו בלדת רוק אלטרנטיבית".

בהופעה חיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Say Hello 2 Heaven" הוצג לראשונה בשידור חי בהופעה של הלהקה ב-13 בנובמבר 1990 בסיאטל, וושינגטון ב-Off Ramp Café. קורנל הוסיף את "Say Hello 2 Heaven" לסט ההופעות החיות שלו בשנת 2007.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והוחלנו על ידי כריס קורנל.

גרסת ויניל 7 (גרמניה)
  1. "Say Hello 2 Heaven" - 6:22
  2. "Wooden Jesus" - 4:09
גרסת CD (גרמניה והממלכה המאוחדת)
  1. "Say Hello 2 Heaven" (edit) - 4:25
  2. "Say Hello 2 Heaven" - 6:22
  3. "Wooden Jesus" - 4:09
גרסת CD לקידום מכירות (ארצות הברית)
  1. "Say Hello 2 Heaven" (edit) - 4:25
  2. "Say Hello 2 Heaven" - 6:22

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]