סיגייט טכנולוגיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Seagate Technology)
סיגייט טכנולוגיות
נתונים כלליים
בורסה נאסד"ק (11 בדצמבר 2002STX) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים Alan Shugart עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1979–הווה (כ־45 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
  • מקסטור
  • סיגייט הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ארצות הבריתארצות הברית קופרטינו, קליפורניה, ארצות הברית
ענפי תעשייה אחסון נתונים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים דיסק קשיח, solid state drive, hybrid drive, תוכנה עריכת הנתון בוויקינתונים
שווי שוק 11.34 מיליון לירה שטרלינג (18 באפריל 2024)
הכנסות 11,661,000,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
רווח תפעולי 1,955,000,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
רווח 1,649,000,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל Stephen J. Luczo עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 57,900 עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.seagate.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיגייט טכנולוגיותאנגלית: Seagate Technology) היא חברה אמריקאית, ואחת מגדולות יצרניות הדיסקים הקשיחים ופתרונות האחסון בעולם. החברה הוקמה בשנת 1979 ומשרדיה המרכזיים ממוקמים בעיר קופרטינו שבמדינת קליפורניה בארצות הברית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטה החברה בקופרטינו, קליפורניה

החברה הוקמה בשנת 1979 תחת השם Shugart Technology על ידי Allan Shugart ו-Finis Conner. מוצרה הראשון של החברה היה הכונן הקשיח ST-506 בנפח אחסון של 5MB ובגודל 5.25 אינץ' (כונן קטן במיוחד לאותם ימים, אם כי היום מיוצרים כוננים בגודל של 3.5 אינץ' בלבד למחשבים ביתיים). כונן זה היה לכונן הקשיח הראשון בממדים אלה, וזכה להצלחה מסחררת שהובילה לפיתוחו של כונן דומה נוסף, ה-ST-412, בנפח 10MB.

בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20, חתמה סיגייט על חוזה עם חברת IBM לאספקת רכיבים עבור מחשבי ה-IBM XT, המחשב האישי הראשון מתוצרתה שכלל כונן קשיח. באותם הימים, הייתה IBM בין ספקיות המחשבים האישיים הבולטות ביותר, וחוזה זה הביא לצמיחה מהירה מאוד של חברת סיגייט. כש-IBM פנתה לחברות נוספות לאספקת כוננים קשיחים, הגיבה סיגייט בהקמת רשת הפצה נרחבת לכונניה על מנת שלא להיתלות ב-IBM.

בשנת 1985 עזב Finis Conner את החברה והקים חברה משלו בשם Conner Peripherals שהתמחתה בייצור כוננים קשיחים למחשבים אישיים, עד שבשנת 1996, כעשר שנים לאחר מכן, התמזגה החברה חזרה לתוך Seagate.

בשנת 1989 החלה סיגייט לפגר טכנולוגית מאחורי מתחרותיה, והוחלט על קניית מחלקת הכוננים הקשיחים של חברת CDC - Control Data Corporation, אשר החזיקה בכמה פטנטים וטכנולוגיות ייחודיות שהעניקו לסיגייט יתרון טכנולוגי ואיפשרו לה לחזור לתחרות בשוק הכוננים הקשיחים.

החל מאמצע שנות ה-90 של המאה ה-20, החלה החברה לקנות חברות תוכנה העוסקות באחסון. השקעה זו השתלמה לאחר שסיגייט מכרה את מחלקת התוכנה שלה לחברת Veritas, והפכה לאחת מבעלות המניות העיקריות בחברה זו. בעקבות הקנייה, מחירי מניות Veritas נסקו, וחברת סיגייט מכרה אותן ברווח משמעותי.

בשנת 2006 קנתה סיגייט את חברת Maxtor שהתמחתה גם היא בכוננים קשיחים והייתה באותה העת החברה השלישית בגודלה בתחום זה (אחרי סיגייט ווסטרן דיגיטל).

בשנים האחרונות החלה סיגייט לעסוק בסוגיית צריכת החשמל של הכוננים הקשיחים. עם עליית מחירי האנרגיה בעולם, צרכנים רבים של פתרונות אחסון חיפשו פתרונות חסכוניים בצריכת החשמל שלהם. ב- יוני 2008 הציגה החברה כונן בגודל 2.5 אינץ' ובשם Savvio 10K.3 שנפחו 300GB, וצורך רק כ-30% מצריכת החשמל של כונני ה-3.5 אינץ' הנפוצים.

נישה נוספת אליה פנתה החברה בשנים האחרונות הוא תחום אבטחת המידע. בספטמבר 2007 החלה החברה להפיץ כוננים בנפח 1TB בעלי הצפנה חזקה (הצפנה המכונה "הצפנת כונן מלאה", FDE - Full Disk Encryption) למחשבים אישיים. מאוחר יותר, הפיצה סיגייט גם כוננים בנפח 250GB לכוננים ניידים התומכים בהצפנה זו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]