Sledgehammer Games

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
.Sledgehammer Games, Inc
נתונים כלליים
סוג חברה בת
מייסדים גלן סקופילד
מייקל קונדריי
תקופת הפעילות 21 ביולי 2009 – הווה (14 שנים)
חברת אם Activision
חברות בנות Sledgehammer Games Melbourne
מיקום המטה פוסטר סיטי, קליפורניה, ארצות הברית
ענפי תעשייה משחקי וידאו
מוצרים עיקריים סדרת משחקי Call of Duty (משנת 2011 עד עתה)
עובדים 200+
 
https://www.sledgehammergames.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

.Sledgehammer Games, Inc היא חברה אמריקאית לפיתוח משחקי וידאו, שנוצרה בשנת 2009 על ידי גלן סקופילד ומייקל קונדריי. צמד זה עבדו יחדיו ב-Visceral Games(אנ') והם אחראים על יצירת המשחק Dead Space. החברה עצמאית, עם זאת היא חברה בת בבעלות מלאה של Activision והיא מבוססת בפוסטר סיטי, קליפורניה. הסטודיו ידוע בעבור פיתוח ופיתוח-שותף של מגוון משחקים מסדרת Call of Duty.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסדי Sledgehammer Games, סקופילד וקונדריי, עבדו ביחד בחברה Electronic Arts בשנת 2005 על המשחק 007: From Russia with Love, כאשר קונדריי בתפקיד הבמאי וסקופילד בתפקיד המפיק בפועל. שיתוף פעולה זה התקדם ל-Dead Space. לשניהם יש תכונות משלימות ורקע דומה - שייכים למעמד הביניים ואבות אשר עוסקים בענף הבנייה.

לאחר שייסדו את Sledgehammer ב-21 ביולי 2009, סקופילד וקונדריי הכינו עבור Activision הצעה: הם ינסו לשכפל את הצלחתם עם המשחק Dead Space, עם משחק בגוף שלישי שיהיה ספין-אוף לזיכיון Call of Duty. חברת Activision ישבה על ההצעה במשך שבועות עד שמנכ"ל Activision Blizzard(אנ'), בובי קוטיק, הציע להביא את הסטודיו לחיק Activision. סקופילד וקונדריי הסכימו, הם ראו את מודל הסטודיו העצמאי של Activision בתור הזדמנות לשמר את התרבות היצירתית של החברה, מתודולוגיית הפיתוח ואת הצוות, תוך כדי שיש להם ביטחון של ברית עם המפיצה הגדולה ביותר בתעשייה.

Sledgehammer Games השקיעה 6–8 חודשים בפרויקט Call of Duty בשנת 2009, מספיק זמן על מנת לייצר אב-טיפוס שמספק 15 דקות משחק. על פי הדיווחים, המשחק היה מרחיב את הזיכיון לז'אנר האקשן-הרפתקאות, אך קרב חוקי בתוך חברת Infinity Ward, בין הסטודיו שעומד מאחורי זיכיון Modern Warfare לבין מייסדי החברה, ג'ייסון ווסט ו-וינס זמפלה, הביא לידי פרידת השניים. העובדים שעזבו את Infinity Ward לקחו עמם עובדים מהחברה אל חברה חדשה, כך ש-Activision נותרה עם חצי מהצוות המקורי ומועד אחרון של 20 חודשים (אף על פי שהמספר המקובל הוא 24) להשלים את המשחק הבא בזיכיון, Call of Duty: Modern Warfare 3. חברת Activision ביקשה מ-Sledgehammer Games שיעצרו את עבודתם על פרויקט המשחק בגוף שלישי וישתפו פעולה עם Infinity ward במקום.

ההצעה הייתה הימור בעבור שני הצדדים. Activision קראו לסטודיו שמעולם לא הפיק משחק לגמרי לבדו, בזמן ש-Sledgehammer Games יעזבו שבועות של עבודה על משחק מהז'אנר המוכר להם ביותר, על מנת לקחת על עצמם לוח זמנים מעניש בזיכיון בעל פרופיל גבוה. Infinity Ward הייתה סבירה יותר לקבל קרדיט בעבור כל הצלחה, בעוד ש-Sledgehammer הייתה סבירה להיאשם בעבור כל כישלון. הסטודיו סקר לראשונה את הצוות שלו וקיבל הסכמה אנונימית. "זה היה סיכון רציני עבור הסטודיו החדש של סקופילד וקונדריי, ואחד שלרוב מחוץ לתעשייה מעולם לא נחשב", כתב ריאן פלמינג ב-Digital Trends. "השם של Infinity Ward היה המרקיז (תואר אצולה) על זיכיון ה-Modern Warfare, אבל לספק כישלון על ביצת הזהב של Activision היה מביא לגל שהיה פוגע בכל מי שבדרכו. במבט לאחור על ההצלחה של המשחק והזיכיון בכללותו, קל להתעלם מהסיכוי שלקחו Sledgehammer."

שיתוף הפעולה עם Infinity Ward סימן את הפעם הראשונה שבה משחק מכותר Modern Warfare נוצר ביחסי פיתוח משותף (co-development), כאשר שני סמלי החברות מופיעים על האריזה. למרות ההיסטוריות ומתודולוגיות הפיתוח הנבדלות של שתי החברות, מגזין GamesTM קרא להסכם מערכת יחסים סימביוטית נדירה עבור משחק בעל פרופיל כה גבוה. שני הצוותים נפגשו לראשונה באביב 2010 בשביל להשוות רעיונות.

בפברואר 2014 הוכרז ש-Sledgehammer Games יפתחו כותר Call of Duty חדש, אשר מיועד לשחרור בסוף 2014. ב-1 במאי, Game Informer חשף תמונה באיכות גבוהה של חייל שלובש חליפת שלד חיצוני. בנוסף הוכרז שפרטים נוספים כגון הכריכה, השם המלא והטריילר יחשפו ב-4 במאי. עם זאת, הטריילר נדלף מה שאישר את יציאתו לאור של המשחק Call of Duty: Advanced Warfare ב-4 בנובמבר 2014.

ב-21 באפריל 2017, Sledgehammer Games ו-Activision הכריזו על משחק ה-Call of Duty הבא שלהם, שנקרא Call of Duty: WWII. המשחק שוחרר ב-3 בנובמבר 2017.

בפברואר 2018, גלן סקופילד ומייקל קונדריי עזבו את Sledgehammer Games אך עדיין נשארו לעבוד ב-Activision. בדצמבר 2018, קונדריי עזב את Activision כדי להתחיל קריירה עם 2K Games באזור המפרץ של סן פרנסיסקו עם 31st Union. סקופילד גם הוא עזב את הסטודיו על מנת לייסד את Striking Distance.

בשנת 2019, בזמן שעבדו על המשחק Call of Duty: Black Ops Cold War ביחד עם Raven Software, לשני הצוותים היו רעיונות נבדלים על המשחק. זה הוביל את המוציאה לאור של Call of Duty, חברת Activision, להביא מפתחת עמיתה, Treyarch, בשביל שתיקח את תפקיד המפתחת המובילה עבור ה-Cold War, בעוד ש-Sledgehammer ו-Raven קיבלו את תפקיד השותפים.

Sledgehammer Games פתחו סטודיו חדש במלבורן, אוסטרליה בספטמבר 2019. במאי 2020, מנהל התפעול הראשי של Sledgehammer, אנדי וילסון, אישר שכעת הסטודיו הוא בעל ריבוי פרויקטים עם מעל 200 עובדים, כאשר בשנה הבאה מתוכנן לגייס עוד 100 עובדים.

תפעול ותרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Sledgehammer Games פועלת מתוך סטודיו מעוצב בהתאמה אישית עם חלל פתוח, ציוד פיתוח יוקרתי ותיאטרון. סקופילד מפקח על המאמץ היצירתי של החברה; קונדריי מפקח על התפעול העסקי. לב צוות הפיתוח כולל את מנהל הקריאייטיב ברט רובינס, מנהל השמע דון וקה, מנהל האנימציה כריס סטון ומנהל הפיתוח הבכיר אארון הלון.

נכון לפברואר 2013, Sledgehammer העסיקו בסביבות 200 עובדים, עם מחזור נמוך מהרגיל של פחות מ-1%. עובדים חדשים קיבלו challenge coin (בתרגום חפשי: מטבע אתגר) שעליו חרוט את ערכי החברה. המסורת שתחילתה במלחמת העולם הראשונה בפועל של מתן מטבעות לחיילים עם סמל טייסת שיכול לשמש להוכחת שייכות.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה כותר פלטפורמות הערות
2011 Call of Duty: Modern Warfare 3 PlayStation 3, Xbox 360, Windows פיתחה בשיתוף עם Infinity Ward
2014 Call of Duty: Advanced Warfare PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, Windows
2017 Call of Duty: WWII PlayStation 4, Xbox One, Windows
2019 Call of Duty: Modern Warfare PlayStation 4, Xbox One, Windows סייעה עם Infinity Ward
2020 Call of Duty: Black Ops Cold War PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Windows סייעה עם Treyarch ו-Raven Software

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]