Splatoon 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל המשחק
Splatoon 2
スプラトゥーン2
כללי
תאריך הוצאה 21 ביולי 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק ירי בגוף שלישי
פיתוח נינטנדו EPD, נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Splatoon
דרישות תוכנה
מנוע משחק LunchPack עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו סוויץ'
https://www.nintendo.it/Giochi/Nintendo-Switch/Splatoon-2-1173295.html, https://www.nintendo.es/Juegos/Nintendo-Switch/Splatoon-2-1173295.html, https://www.nintendo.fr/Jeux/Nintendo-Switch/Splatoon-2-1173295.html, http://splatoon.nintendo.com/, http://gamesites.nintendo.com.au/splatoon-2/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Splatoon 2 [בתעתיק: ספלטון 2] הוא משחק ירי בגוף שלישי, שפותח ופורסם על ידי נינטנדו עבור Nintendo Switch. הוא שוחרר ב-21 ביולי 2017 ומהווה המשך ישיר ל-Splatoon (אנ'), שכולל מצב חדש המונע על ידי שחקן יחיד ומצבים מרובי משתתפים מקוונים שונים. חבילת הרחבה למצב נגן יחיד בשם "Octo Expansion" (אנ') שוחררה לאחר מכן כתוכן להורדה (DLC) ביוני 2018.

בספטמבר 2020, "Splatoon 2" מכרה מעל 11.27 מיליון עותקים ברחבי העולם, מכרה פי שניים מקודמתה והפכה אותו לאחד ממשחקי ה-Switch הנמכרים ביותר.[1]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו המשחק הקודם, "Splatoon 2" הוא משחק יריות בגוף שלישי בו שחקנים שולטים בדמויות, המכונות Inklings and Octolings, ומשתמשים בדיו צבעוני כתחמושת. דיו משמש גם לכיסוי הקרקע, או כל משטח צבוע, במטרה לשחות או למלא את מיכלי הדיו שלהם. לדמויות במשחק שפה משלהם אשר אינה דומה לשפת-אנוש, ומראה המתחלף בין מראה של ילד לבין תמנון לפי שליטת השחקן.

פעם בחודש עד יולי 2019, נערך אירוע "Splatfest" בו שחקנים יכלו לבחור באחת משתי קבוצות, בדרך כלל על סמך דיונים נפוצים כמו גיבורים מול נבלים ופנקייק מול וופלים. בנוסף, היו שני שיתופי פעולה במהלך Splatfests אלה: "עליית" ניקלודיאון "צבי הנינג'ה וצבי הנינג'ה" ו-"Super Smash Bros." "Ultimate".[2] נושאי Splatfest הוכרזו בדרך כלל שבוע מראש, והשחקנים קיבלו את היכולת לבחור את קבוצתם בלובי המשחק. הנושאים היו בדרך כלל ספציפיים לאזור ומתרחשים בתקופות שונות של החודש. קרבות Splatfest היו מסוג "Turf Wars" בלבד, אך השחקנים יכלו לבחור בין מצבים "רגיל" (normal) למצב "מקצועי" (pro). קרבות מנצחים העניקו "כוח" לקבוצה המנצחת, ובסוף ה- Splatfest הוחלט על הצד המנצח על ידי הערכת הפופולריות והעוצמה שנצברו בשני מצבי הקרב. כל השחקנים שמשתתפים זוכים בפרסים נדירים, אך שחקנים שבחרו בקבוצה המנצחת זוכים לפרסים מעט טובים יותר.[3][4] ביולי 2019 הודיעה נינטנדו כי ה-Splatefest האחרון יתקיים באותו חודש.[5] עם זאת, Splatfests נוספים נערכו במאי ואוקטובר 2020 בתור "בונוס",[6][7][8] Splatfest שחוגג את יום השנה ה -35 של האחים סופר מריו התקיים בינואר 2021.[9]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Splatoon 2" מתרחש כשנתיים לאחר אירוע Splatfest האחרון של המשחק הראשון, בו אלילת הפופ Marie (מרי) הביסה את בת דודה ואחותה הדיונונית, Callie (קלי). לאחר שהתפרקה בחודשים שלאחר האירוע, מארי חוששת שקאלי הושפעה לרעה מהתוצאה. לאחר שעזבה את אינקופוליס כדי לראות את הוריה, מארי חוזרת הביתה כדי לגלות כי The Great Zapfish (ה"זאפ-פיש" הגדול) שמנהל את העיר נעלם שוב, וכך גם קאלי. מחשש שהאוקטריאנים המרושעים שוב מעורבים, מארי שוב תופסת את תפקידה כסוכנת 2 של Splatoon New Squidbeak ומגייסת Inkling מכיכר Inkopolis, דמות השחקן, כדי להפוך לסוכן 4 ולחקור את המאורע.[10]

בעזרתה של מארי ומומחה הנשק שלדון, סוכן 4 עושה את דרכו בקניון אוקטו, ונלחם באוקטריאנים ומשחזר זאפ-פיש גנובים, כולל כאלה שמניעים את מכונות המלחמה של האוקטריאנים, כמו תנור אוקטו, אוקטו סמוראי ומקלחת אוקטו. הם מגלים שקאלי עצמה התייצבה עם האוקטריאנים לאחר שטיפת מוח על ידי מנהיגם, די ג'יי אוקטביו, שנמלט ממאסרו לאחר תבוסתו במשחק הראשון ושוב משתמש בזפפיש הגדול כדי להניע את בימת הדיג'יי החדשה שלו, אוקטובט קינג 2. מארי מגיעה עם שלדון ומשחררת את קאלי משליטת הנפש שלה, ויחד הם עוזרים לסוכן 4 להביס את אוקטביו פעם נוספת. כשזפפיש הגדול חזר בבטחה לאינקופוליס, האחיות קלמארי מתאחדות בשמחה ומחדשות את הקריירה המוזיקלית שלהן.

הרחבת אוקטו (Octo Expansion)[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנים משתלטים על אוקטולינג אמנזיס ולא מודע שנמצא על ידי הדמות Cap'n Cuttlefish. דיונון חיפש את הסוכן 3, גיבור, ספלטון", והחליט לעזור לאוקולטולינג לאחר ששמע אותם מזמזמים את שיר האחיות של דיונונים. דיונונים וסוכן 8 נלכדים במתקן בדיקה דמוי רכבת תחתית שנקרא Deepsea Metro, שם טלפון מדבר מזהה את דמות השחקן כ"נוסע 10,008", מה שגרם לדיונון לתת לקבל את התואר "סוכן 8". הטלפון מודיע להם שכדי להגיע ל"ארץ המובטחת", "עליהם לעבור במטרו, ולאסוף ארבעה חפצים המכונים "ת'אנג'ים". לסוכן 8 ניתן סיוע דרך הרדיו על ידי פרל ומרינה מלהקת הפופ Off The Hook. כאשר סוכן 8 מנקה בדיקות במתקן התת-קרקעי, הם משיגים פריטים קטנים הנקראים "עוגות מם" המשמשים ביטויים פיזיים לזיכרונותיהם האבודים. לאחר השלמת מספר תאי בדיקה ואיסוף כל ארבעת הת'אנגים, המשתלבים לבלנדר גדול, הטלפון מנסה להרוג את הסוכן 8 והדיונון בכך שהוא שולל אותם להיכנס אליו. עם זאת, הם ניצלים על ידי סוכן 3, אשר מייד דופק מחוסר הכרה בתהליך. לאחר מכן מטפס סוכן 8 במעמקי המתקן לכיוון פני השטח, דרך חור שהסוכן 3 השאיר בתקרה, בעוד דיונון נשאר מאחור כדי לשמור על סוכן 3. כשהם מגיעים ליציאה, מתמודד סוכן 8 מול הסוכן 3, שנשטף מוחו על ידי הטלפון. סוכן 8 מביס אותם ומשחרר אותם משליטת הנפש שלהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Splatoon 2 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "IR Information : Sales Data - Top Selling Title Sales Units". Nintendo Co., Ltd. (באנגלית). נבדק ב-2020-08-06.
  2. ^ "Splatfests". Nintendo. נבדק ב-22 באפריל 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Version 4.0 has Arrived". Nintendo. 13 בספטמבר 2018. אורכב מ-המקור ב-2020-09-26. נבדק ב-2020-11-28. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ https://kotaku.com/splatoon-2-s-final-splatfest-begins-though-the-stakes-1836497308
  5. ^ "The final Splatfest is coming this July - News & Video - Splatoon 2 for Nintendo Switch". The final Splatfest is coming this July - News & Video - Splatoon 2 for Nintendo Switch (באנגלית).
  6. ^ Sheridan, Connor. "Splatoon 2 Splatfests return with a redo of the original Mayo vs. Ketchup battle". gamesradar (באנגלית).
  7. ^ Garst, Aron. "Jump into Splatoon 2 this weekend to play in the final Splatfest of the game's lifetime". gamesradar (באנגלית).
  8. ^ Wales, Matt. "Splatoon 2's Halloween Splatfest is back next week". Eurogamer (באנגלית).
  9. ^ Lane, Gavin. "There's A Super Mario Splatfest Scheduled For Splatoon 2 Next January". Nintendo Life (באנגלית).
  10. ^ "Squid Sisters Stories". Splatoon 2 - Nintendo. Nintendo. אורכב מ-המקור ב-18 במאי 2017. נבדק ב-24 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)