סאן רקורדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Sun Records)
המבנה ההיסטורי של אולפני סאן בממפיס, טנסי. כיום אתר מורשת ומרכז מבקרים
סינגל של אלביס פרסלי

סאן רקורדסאנגלית: Sun Records כלומר "תקליטי סאן") היא חברת תקליטים אמריקאית מייסודו של המפיק סם פיליפס. בחברה הקליטו את תקליטיהם הראשונים האולין' וולף, אלביס פרסלי, רוי אורביסון, ג'וני קאש, קארל פרקינס, ג'רי לי לואיס ואחרים. בנוסף מתמחה החברה בבלוז ורית'ם אנד בלוז.

החברה הוקמה ב-27 במרץ 1952 בממפיס, טנסי על בסיס "שירות ההקלטות של ממפיס", אולפן ההקלטות הפרטי של מייסדה, סם פיליפס (כיום נמצאים משרדי החברה בנאשוויל). ב-1954 הקליט בחברה אלביס פרסלי את הסינגל הראשון שלו, "That's Alright" והפך לכוכב. פרסלי התקדם במצעדי הפזמונים של סוגת "קאנטרי & ווסטרן" אך לא פרץ לשוק הפופולרי. בסוף 1955 מכר פיליפס את חוזה ההקלטות של פרסלי לחברת תקליטי RCA בסכום העתק (דאז) $35,000, פעולה שאיפשרה הן את פריצתו של פרסלי והן את הבסיס הכלכלי של "סאן רקורדס".

החברה פעילה כיום בשם "Sun Entertainment Corporation" ומוציאה בעיקר אריזות ("קופסאות") של CD עם הקלטות קלאסיות של אמניה משנות החמישים ואוספי בלוז. כמו כן עוסקת החברה בממכר מוצרי מרצ'נדייז עם לוגו סאן רקורדס וניהול מרכז מבקרים באתר אולפן סאן ההיסטורי בממפיס, שהוכרז כאתר מורשת לאומי ימים ספורים לאחר מותו של סם פיליפס[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]