T.G.I. Friday's

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
T.G.I. Friday's
נתונים כלליים
סוג חברת בת בבעלות מלאה
מייסדים דניאל ר. סקוגין
תקופת הפעילות

15 במרץ 1965

בעיר ניו יורק – הווה (59 שנים)
חברת אם Carlson עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה קארולטון, טקסס, ארצות הברית (992 סניפים במרץ 2011)
בעלות תאגיד קרלסון
ענפי תעשייה מסעדנות
מוצרים עיקריים המטבח האמריקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
 
Fridays.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טי.ג'י. איי פריידיי'ס (לעיתים קרובות מקוצר ל-פריידיי'ס ברוב המדינות, בעבר עוצב כ-T.G.I. Friday's", או לחלופין "FRiDAY'S", או "T.G.I.s" באירלנד ובממלכה המאוחדת) היא רשת מסעדות אמריקאית המתמקדת באירוח לא רשמי.

החברה היא חטיבה בתאגיד קרלסון. שמה לקוח מהביטוי באנגלית TGIF) Thank God It's Friday – תודה לאל שהגיע יום שישי). החברה מתעקשת שפירוש ראשי התיבות הוא "Thank Goodness It's Friday" (בתרגום חופשי: סוף סוף הגיע יום שישי), למרות שב-2010 מספר פרסומות של הרשת בטלוויזיה עשו שימוש גם בביטוי הראשון. הרשת ידועה במראה שלה, עם גגות הפסים האדומים, מעקות עשויי פליז, מנורות טיפאני ושימוש רב בריהוט עתיק לעיצוב פנים.

תפריט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרשת יש תפריט גדול עם דגש על משקאות אלכוהוליים, הכולל את המשקאות "האולטימטיביים" שלהם, המוגשים בכוסות בנפח 532 מ"ל (oz. 18), ולעיתים קרובות מוכנים באמצעות ליקרים מפורסמים וכהים. בנוסף, הם מתמקדים במגוון משקאות גרוסים הייחודים למותג פריידיי'ס, כגון "טרופיקולדה" ו"פריידיי'ס פריז". חלק בתפריט מוקדש ל"ג'ק דניאל'ס גריל", מבחר מוצרים עם רוטב ג'ק דניאל'ס מיוחד. T.G.I. Friday's הגישה בעבר מנות ראשונות וקינוחים שאושרו על פי דיאטת אטקינס. ב-2006 השם אטקינס הוסר מהתפריט, אולם המסעדה ממשיכה להציע מוצרים דלי פחמימות ודלי שומן. התפריט הבריטי מציע מוצרים ללא גלוטן.

מוצרים ברישיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נתנה את שמה ברישיון להיינץ, המייצרת שורת מזונות קפואים הנמכרים בסופר. שורה של חטיפים ומשקאות ליקר מעורבבים מראש גם היא נמכרת ברישיון. העיצוב החיצוני של מסעדות הרשת שונה ב-2009 על ידי משרד האדריכלים גיליפילאן קאלאהן, המיוצגים על ידי תאגיד המסעדנות קרלסון העולמי.

תפעול עולמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

TGI Friday's ברחבי העולם.

לפריידייס כיום למעלה מ-920 מסעדות ב-61 מדינות (מחוץ לארצות הברית). נכון לשנת 2022 אין לרשת סניפים בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא T.G.I. Friday's בוויקישיתוף