TV6 (רוסיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
TV6
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך השקה 1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך סגירה 22 בינואר 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות בוריס ברזובסקי, בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי מוסקבה, המרכז הטכני אוסטנקינו, Ilyinka Street עריכת הנתון בוויקינתונים
www.tv6.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

TV-6 (ברוסית: ТВ-6) הוא ערוץ טלוויזיה לשעבר ברוסיה (עד 1995: ערוץ רוסי-אמריקאי) ששידר על התדר הששי ממוסקבה (ומכאן שמו). הערוץ שידר מה-1 בינואר 1993 עד 22 בינואר 2002.

זה היה מערוצי הטלוויזיה הפרטיים העצמאיים הראשונים ברוסיה אחרי NTV ו-2x2.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טד טרנר בשנת 1993.

באוגוסט 1991 הוקם תאגיד השידור העצמאי של מוסקבה (Московская независимая вещательная корпорация), שבעלי המניות שלה היו ממשלת העיר מוסקבה[1], חברת Logovaz, Mosbusinessbank, Lukoil[2], המרכז לשידורי רדיו וטלוויזיה, קונצרן הסרטים מוספילם ואנשים פרטיים (אדוארד סגאלאייב, אולג אורלוב ונוגזר פופחאדזה)[3][4].[5][6]

ב-1 בספטמבר 1991 ראש עיריית מוסקבה יורי לוז'קוב וסגן שר התקשורת של ברית המועצות אלכסנדר איוואנוב העניקו לערוץ רישיון שידור וב-17 במאי 1992 הושג הסכם עם CNN, לפיו שעתיים של שידור חדשות CNN ישודרו במוסקבה עם תרגום סימולטני בערוץ זה. למחרת החלה החברה בשידור מבחן של הערוץ החדש שלה[7]. באותה שנה, במהלך ביקורו של טייקון התקשורת האמריקני טד טרנר במוסקבה, נחתם הסכם עם חברת Turner Broadcasting System על הקמת ערוץ טלוויזיה פרטי עצמאי משותף, שנקרא TV-6 מוסקבה. אדוארד סגאלאייב הפך לנשיא הערוץ ומחזאי הקולנוע ויקטור מריצ'קו, שקיבל באופן אישי את רישיון השידור הראשון לערוץ הטלוויזיה מונה לסגן הנשיא ולמיופה כוחו של סגאלאייב[8].

עד 1996, נפח השידור היומי של הערוץ עלה ל-18.5 שעות[9]. בשל העובדה ש-10% ממניות הערוץ היו שייכות לעיריית מוסקבה, TV-6 נכלל בחבילה החברתית שאושרה על ידי ראש העיר לוז'קוב מתוך 7 ערוצים של חברת מוסטלקום שהם חובה להפצה בבירה[10] ובכך המהלך פטר את הערוץ מתשלום לרשתות הכבלים[11][12] . במרץ אותה שנה, לראשונה, נוצר שירות חדשות עצמאי של הערוץ[13]. מהדורת החדשות נקראה "6 חדשות"[14][15][16].

הערוץ היה פופולרי מאוד בקרב צעירים[17][18], שנחשב על ידי מנהליו כקהל יעד[19][20][21]. האתר הרשמי של הערוץ מיקם את TV-6 כ"ערוץ בן עשרים עד שלושים שנה, דור שמסתכל לעתיד, דור שיקבע את חייה של רוסיה באלף הבא"[22]. עובדי הערוץ הורכבו מעובדים צעירים, שגילם הממוצע היה 25–27 שנים[23][24][25].

ב-15 בפברואר 1996 מונה נשיא אדוארד סגאלאייב ליו"ר החברה הממלכתית הרוסית לטלוויזיה ורדיו[26]. בוריס ברזובסקי קיבל לידיו את השליטה על 37.5% ממניות הערוץ[27][28]. שנה לאחר מכן, לאחר שערוריה שהתעוררה ב-VGTRK עקב עבודתו הבלתי מספקת של סגאלאייב, חזר האחרון ל-TV6, שוב כנשיא התאגיד השידור העצמאי במוסקבה[29][30][31].

פעולות בולטות נוספות של הערוץ היו ארגון והדגמה של שידור חי של ראיון עם אלכסיי אפימוב עם אנטולי קרפוב וגארי קספרוב במתכונת של עימות, שהעניק לימים את פרס TEFI לערוץ[32][33][34].

ביוני 1999 מכר אדוארד סגאלאייב 37.5% ממניותיו ליזם בוריס ברזובסקי[35][36], שהגדיל את החזקותיו של ברזובסקי בערוץ לכדי 75%[37]. יחד עם ORT, הרדיו שלנו, קומרסנט, אוגוניוק[38], נזאוויסימאיה גזטה ו-REAL Records, ערוץ TV-6 צורף לחלק מקבוצת המדיה של ברזובסקי[39][40][41]. הסיבה למכירה הייתה ההבדלים התפיסתיים שלו עם ברזובסקי שקיווה להשתמש ב-TV-6 למטרות פוליטיות, בעוד סגאלאייב רצה לשמור עליו כערוץ בידור משפחתי[42]. לדברי סגאלאייב, "ברזובסקי למעשה לא התערב בניהול הערוץ, למעט סוגיות כספיות"[43][44]. לעומת זאת, אלכסנדר פונומארוב, שהיה ממנהלי הערוץ, טען כי ברזובסקי ראה את TV-6 "כערוץ לחלק הפעיל באוכלוסייה, שהיה אמור להיות בהיר יותר, אופטימי יותר וטוב יותר בבידור"[45][46].

בתקופה שבין 1999 לשנת 2000, TV6 הציג דירוג רייטינג שלילי[47][48]. הסיבה לכך הייתה לא רק התחזקות מעמדם של ערוצים חדשים (בעיקר STS ו-REN-TV), אלא גם הבעיות והכישלונות של הערוץ עצמו: רשת השידור של הערוץ כללה תוכניות עצמאיות או של צד שלישי, שידורים מסחריים[49], חזרות קבועות של תוכניות טלוויזיה זולות, כמו גם סרטים עלילתיים זרים שנודעו כבי מובי. כל אלה רק תרמו לירידה בפופולריות של הערוץ. מסיבה זו, בקיץ 2000, בשל דירוג הצפייה הנמוך ואי-רווחיות, נסגרו התוכניות "מקום מפגש" של ארינה שראפובה והתכנית "מצודה" מאת איוואן דמידוב[50]. התוכנית האינטראקטיבית של טינה קנדלקי ואלכסיי שחמטוב, "שלום אנשים!" עלתה בפברואר[51][52][53] אך בסוף השנה גם זו נסגרה[54][55].

ב-14 באפריל 2001, לאחר שבוריס ג'ורדן מונה למנכ"ל NTV שהועבר לשליטת גזפרום מדיה, יותר מ-350 עובדים התפטרו מרשת NTV שלא רצו לשתף פעולה עם ההנהלה החדשה[56]. בוריס ברזובסקי מזמין את יבגני קיסליוב לשמש כמנהל כללי של ערוץ TV-6 [57] ומציע עבודה לכל אלה שפרשו מרשת NTV[58][59][60][61].

לאחר הגעתו של יבגני קיסליוב, רוב המגישים שבלטו בשנים הקודמות של הערוץ[62][63][64][65][66] עזבו את הערוץ. כתוצאה מפיטורים רחבי היקף, חלק מעובדי TV-6 הוותיקים קיבלו עבודה ברשתות ORT ו-NTV, כשרק כתבים מעטים[67][68][69] וצוות טכני ותיק[70] שהסכימו לעבוד עם המנהלים החדשים נותרו בחדר החדשות של חברת הטלוויזיה. עמדתו הפוליטית של הערוץ בתקופה זו הייתה דומה לזו שהייתה ל-NTV לפני חילופי ההנהלה של חברת הטלוויזיה באפריל 2001: העיתונאים שהגיעו לא שינו את דעותיהם הקודמות והמשיכו לשדר דיווחים ושידורים חיים הכוללים ביקורת על הרשויות הרוסיות[71][72], כולל המצב בצ'צ'ניה[73][74][75] וביקורת על היווצרות פולחן האישיות של פוטין[76][77].

ולדימיר סולוביוב אירח את התוכנית האחרונה בתולדות TV-6.

הערוץ שידר עד לסגירתו ב-22 בינואר 2002, בעקבות השתלטות גזפרום מדיה על רוב שוק הטלוויזיה במדינה, בצעד שהגביל עוד יותר את חופש הביטוי במדינה.

מנהלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנכ"לים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Фёдор Раззаков. Блеск и нищета российского ТВ. Книга 2. Тайны телевидения. От Ельцина до Медведева. 1992—2008. — М.: Эксмо, 2009. — 592 с. — ISBN 978-5-699-33297-7.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Распоряжение Правительства Москвы Премьера от 28.05.1993 N 980-РП "Об обеспечении приема телевизионной программы "ТВ-6 Москва""". Ipravo.ru. 28 במאי 1993. אורכב מ-המקור ב-2018-06-26. בדיקה אחרונה ב-26 ביוני 2018. 
  2. ^ Леонид Парфёнов. "ТВ-6. НТВ. 1993". Намедни. Наша Эра. Леонид Парфенов. 
  3. ^ "Новая телекорпорация испугала коллег богатством". Коммерсантъ. 9 בדצמבר 1991. 
  4. ^ "ИВАН КОНОНОВ. ВЗГЛЯД С «12 ЭТАЖА»". Новый Взгляд. 19 ביולי 2017. 
  5. ^ Идея создания первого частного национального телеканала России — «ТВ-6 МОСКВА», МНВК выставки EX-PO.ru
  6. ^ Интервью Станислава Кучера о создании на ТВ-6 информационной службыתבנית:Недоступная ссылка
  7. ^ "В эфир выходит ТВ-6 Эдуарда Сагалаева". Ельцин Центр. 2018. 
  8. ^ ""Вложим столько, сколько нужно". "ЛУКОЙЛ-Гарант" претендует на шестой канал". Коммерсантъ. 13 בפברואר 2002. 
  9. ^ "Каналы. ТВ-6". НТВ-Плюс. 13 באפריל 2001. 
  10. ^ "80% МОСКВИЧЕЙ СМОТРЯТ КАБЕЛЬНОЕ ТВ". Известия. 26 באוגוסט 2001. 
  11. ^ "ИНТЕРВЬЮ. Программа «Московский дворик».". Эхо Москвы. 24 במאי 2003. 
  12. ^ "Ситуация вокруг частичного отключения в Москве телеканала "ТВС"". Радио Свобода. 5 ביוני 2003. 
  13. ^ "Монитор. На канале ТВ 6 "Новостя" отныне есть". Красная звезда. 24 בפברואר 1996. 
  14. ^ "От этого рок-н-ролла трясло всю страну". Призыв. 15 ביוני 2016. 
  15. ^ "Качество экранного материала". 27 באוקטובר 2015. 
  16. ^ ""Мне даже неловко за все свои проповеди". Почему уволился с ТВ-6 Александр Пономарев". Коммерсантъ. 23 באפריל 2001. 
  17. ^ "Молодежь предпочитает смотреть передачи ТВ-6, а пожилые – «2x2» и МТК". ФОМ. 23 בפברואר 1996. 
  18. ^ "ЛУЧШИЙ ДРУГ МОЛОДЫХ И УСТАЛЫХ. ТВ-6 смотрят те, кто не любит задумываться, те, кто оставил за собой право на максимализм, и те, кому просто все надоело". Независимая газета. 27 במאי 2000. 
  19. ^ "Деканонизация". Литературная газета. 7 בפברואר 2001. 
  20. ^ "Виктор Мережко: "Дочь просила меня быть не слишком откровенным"". מוסקבה בערב. 
  21. ^ "Структура аудитории канала". ТВ-6. 30 בספטמבר 2000. 
  22. ^ "О корпорации". ТВ-6. 27 בינואר 1999. 
  23. ^ "6 ДНЕЙ ТВ 6 В СУРГУТЕ". Музыкальная правда. 18 בספטמבר 1997. 
  24. ^ "Интервью с Иваном Демидовым. Хочу, чтобы люди смотрели только телевизор, телевизор, телевизор...". Коммерсантъ. 22 בנובמבר 1997. 
  25. ^ "Иван Демидов - культовый персонаж". Вечерняя Москва. 2001-03.  Check date values in: |date= (עזרה)
  26. ^ "Действующие лица". Коммерсантъ. 20 בפברואר 1996. 
  27. ^ "РОССИЙСКИЕ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ИМПЕРИИ II. ЛОГОВАЗ". Радио Свобода. 20 במרץ 1998. 
  28. ^ "КНОПКА-"ШЕСТЕРКА"". Московские новости. 2003. 
  29. ^ "Эдуард Сагалаев: я здесь играю не в деньги, а в телевидение". Коммерсантъ. 26 במרץ 1998. 
  30. ^ Александр Пономарев: «Презервативами не торгуем» — Издания МК
  31. ^ "НАШИ СКРОМНЫЕ КУЛЬТУРНЫЕ СОВЕТЫ. На этой неделе Александр Пономарев назначен заместителем председателя ВГТРК и будет курировать вопросы культуры". Независимая газета. 9 ביוני 2001. 
  32. ^ Евгений Гик (29 בנובמבר 2014). "ШАХМАТНОМУ ТЭФИ 20 ЛЕТ". ChessPro. 
  33. ^ "Вручена премия "Тэфи"". Коммерсантъ. 7 במאי 1995. 
  34. ^ "Наедине с телевизором". Культура. 13 במאי 1995. 
  35. ^ "Телеревизор. Наш Боря, кажется, добился...". Новая газета. 7 ביוני 1999. 
  36. ^ "Сегодня все играют в "ящик". Передел медиа-рынка свершился. Что дальше?". Новая газета. 5 ביולי 1999. 
  37. ^ "ЭДУАРД САГАЛАЕВ ПРОДАЛ АКЦИИ ТВ-6 И ЖДЕТ НОВОГО НАЗНАЧЕНИЯ". Правда.ру. 3 ביוני 1999. 
  38. ^ "Потемкинская медиа-империя. Когда у Путина спросят, есть ли в России оппозиционная пресса, он вспомнит про холдинг Березовского". Сегодня. 18 ביולי 2000. 
  39. ^ "ПОП-КОРМ ДО ОТВАЛА. Русская попса укрепляет свои позиции". Новая газета. 19 בפברואר 2004. 
  40. ^ "ИНТЕРЕСНЫЙ ПОЛУЧАЕТСЯ МЕДИА-ХОЛДИНГ". Труд. 18 ביולי 2000. 
  41. ^ "Министр берёзовой печати. Игорь Шабдурасулов возглавит ничто". Общая газета. 20 ביולי 2000. 
  42. ^ "Уроки дяди СЭМа". Итоги. 23 בינואר 2012. 
  43. ^ "Эдуард Сагалаев: «Всегда был тот, кто за телевидением присматривал, а иногда — достаточно жестко»". Расцвет российских СМИ. 
  44. ^ "ВРЕМЯ КУЛЬТУРЫ. О СБИВЧИВОСТИ ПОНЯТИЙ". Время МН. 7 בדצמבר 2001. 
  45. ^ "Станет ли ТВ-6 «шестеркой» Березовского? Гендиректор канала Александр Пономарев это категорически отрицает". Общая газета. 17 ביוני 1999. 
  46. ^ ""Как же мы ошиблись с Путиным..."". Радио Свобода. 19 בדצמבר 2015. 
  47. ^ КОРОБКА ИЗ-ПОД РЕЙТИНГА — Общество — Новая Газета
  48. ^ "ДОЛЯ НАЦИОНАЛЬНЫХ ТЕЛЕКАНАЛОВ ПО РОССИИ И МОСКВЕ. 1998-2001.". Комкон-2. 6 בנובמבר 2002. 
  49. ^ "В мире дециметров ценятся мозги и обаяние :: Выпуск № 66 :: Журнал «Компания» — деловой еженедельник. Компания года. Разместить пресс-релиз бесплатно". אורכב מ-המקור ב-2017-07-05. בדיקה אחרונה ב-5 ביולי 2017. 
  50. ^ "ГОВОРИТ И ПОКАЗЫВАЕТ. НОВОСТИ ТЕЛЕКАНАЛОВ". Российская газета. 21 ביולי 2000. 
  51. ^ "ЗАЦЕПИЛО. Говорящая голова как закричит: "Алле, народ!"". Комсомольская правда. 1 במרץ 2000. 
  52. ^ "Новости телекомпаний". Теле-Спутник. 1 באוקטובר 2000. 
  53. ^ "Я И СЕМЬ МИНУВШИХ ДНЕЙ. Как нам обустроить Америку". Общая газета. 23 בנובמבר 2000. 
  54. ^ "ТВ-6 отправляет боссов в отставку. За провал политических передач". Собеседник. 1 ביוני 2000. 
  55. ^ "Телемагнаты тормозят программы ТВ". Кубанские ведомости. 19 בינואר 2001. 
  56. ^ "Миткова против Киселева". Вечерняя Москва. 16 באפריל 2001. 
  57. ^ "Политинформация вместо музыки". Вечерняя Москва. 15 במאי 2001. 
  58. ^ "ТВ-6 как свинья-копилка". Вечерняя Москва. 24 במאי 2001. 
  59. ^ "Исполнилось 10 лет НТВ". Газета. 10 באוקטובר 2003. 
  60. ^ "Главный редактор службы информации ТВ-6 Михаил Пономарев объясняет, почему он написал заявление об уходе с телеканала". Радио «Свобода». 16 באפריל 2001. 
  61. ^ ""Сезон будет сложный"". Независимая газета. 15 בספטמבר 2001. 
  62. ^ Звезды ТВ-6 готовы покинуть поле брани // KP.RU
  63. ^ Звезды НТВ вернутся в родные пенаты? // KP.RU
  64. ^ Березовский торгует беглецами с НТВ? // KP.RU
  65. ^ Крупенин и Турубара остались не у дел // KP.RU
  66. ^ "СТАВКИ РАСТУТ. КТО БОЛЬШЕ?". Труд. 16 באוגוסט 2001. 
  67. ^ "Елизавета Листова: Все, кроме Лёни". Московский комсомолец. 2 באוגוסט 2001. 
  68. ^ "ТВС и пироги". Вслух.ру. 2003. 
  69. ^ "ТВ 6. Григорий КРИЧЕВСКИЙ". Огонёк. 27 בינואר 2002. 
  70. ^ "Журналисты ТВ-6 идут работать на НТВ". РБК. 19 באפריל 2001. 
  71. ^ "Их уже ничем не "исправить". "Медиа-Социум", возможно, не так страшен". Общая газета. 4 באפריל 2002. 
  72. ^ "Путин и свобода СМИ в России". Los Angeles Times. 16 בינואר 2002. 
  73. ^ "Независимые российские репортеры получают контроль над телеканалом". Los Angeles Times. 1 באוגוסט 2001. 
  74. ^ "Последний частный телеканал обесточен". Die Welt. 23 בינואר 2002. НТВ, как и ТВ-6, подвергал острой критике, прежде всего, действия российских военных в Чечне 
  75. ^ "НТВ больше не показывает Кремль в критическом свете". The Washington Post. 28 ביוני 2001. 
  76. ^ "Дорогие россияне, вы доигрались". Обозреватель. 24 בפברואר 2015. 
  77. ^ "Private enterprise meets personality cult". BBC. 15 ביוני 2001. 
  78. ^ "И текут куда надо каналы. В 2001 году у основных телекомпаний остается масса нерешённых проблем". // Время новостей. 29 בדצמבר 2000. 
  79. ^ "Пономарёв Александр Сергеевич". // ТВ Центр. 9 בינואר 2007. 
  80. ^ "Бадри Патаркацишвили возглавил ТВ-6". // Lenta.ru. 29 במרץ 2001. 
  81. ^ "Евгений Киселёв занял ТВ-6". // Коммерсантъ. 19 באפריל 2001.