Ten Speed Press

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Ten Speed Press
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1971–הווה (כ־53 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם Crown Publishing Group עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות Watson-Guptill עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה אמריוויל, קליפורניה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה הוצאה לאור עריכת הנתון בוויקינתונים
 
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Ten Speed Press הוא בית ההוצאה לאור שהוקם בשנת 1971 בברקלי. החל משנת 2009 הוא מהווה החלק של רנדום האוס. מספר ספרים של החברה זכו בפרסים ונכללו ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליפ ווד עבד ב"ספרי פינגווין" בניו יורק ובשנת 1971 החליט להקים הוצאה לאור.

הספר הראשון Anybody’s Bike Book נמכר ביותר ממיליון העתקים. הספר המוצלח ביותר של החברה היה What Color is Your Parachute? A Practical Manual for Job-Hunters and Career-Changers שיצאה לאור לראשונה בשנת 1972. מאז הוא עבר מספר מהדורות, תורגם ל-20 שפות ונמכר ביותר מ-10 מיליון העתקים.

החברה פרסמה סדרה של ספרי בישול. בהכנת הסדרה ווד ניצל את הכרות האישית עם מספר שפים ידועים. סדרה זו כללה בין יתר ספר של יותם אוטולנגי Jerusalem: A Cookbook וספר של יוברט קלר על המטבח הצרפתי. ספר בישול צמחוני Moosewood Cookbook עבר מספר מהדורות וזכה בפרסים. הוא נמכר ביותר מ-2 מיליון העתקים.

בשנת 1983 נרכשה הוצאה לאור Celestial Arts שמתמחה בספרי "העידן החדש"

החברה הוציאה לאור מספר ספרי ילדים תחת מותג Tricycle Press. בשנים 19952003 פורסמו 16 ספרים בסדרה. ספרים מהסדרה תורגמו למספר שפות. בשנת 1997 יצא לאור ספר Who's in a Family? ובשנת 2002 Koning & Koning. הספרים נאסרו להפצה במספר ספריות[1][2].

החברה הגיע להיקף של הוצאת כ-100 ספרים בשנה. בשנת 2009 היא נרכשה על ידי רנדום האוס ומאז היא פועלת כחלק של תאגיד במסגרת חטיבת Crown Publishing Group[3] מייסד החברה קיבל תואר Publisher Emeritus אך נפטר כעבור שנה.

בשנת 2014 החברה הוציאה ספר של מארי קונדו שהפך לרב מכר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mubarak Dahir, "Banning Gay Books Books with gay themes are increasingly banned in schools and libraries, and local school boards are taking the heat.", Alternet, September 28, 2005.
  2. ^ https://www.csmonitor.com/2006/0215/p02s01-ussc.html
  3. ^ http://www.penguinrandomhouse.biz/media/pdfs/TenSpeedPress.pdf