The Carpet Crawlers

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"The Carpet Crawlers"
סינגל בביצוע ג'נסיס
מתוך האלבום The Lamb Lies Down on Broadway
יצא לאור אפריל, 1975, יצא מחדש ב-26 באוקטובר 1999
הוקלט 1974, 1999
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד "Evil Jam (The Waiting Room live)"
אורך 5:15
חברת תקליטים Charisma/Virgin (בריטניה), אטלנטיק רקורדס, Acto (ארצות הברית וקנדה)
כתיבה טוני בנקס, פיל קולינס, פיטר גבריאל, סטיב האקט, מייק ראת'רפורד
לחן טוני בנקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ון ברנס וג'נסיס
כרונולוגיית סינגלים של ג'נסיס
"Counting Out Time"
(1974)
"The Carpet Crawlers"
(1975)
"A Trick of the Tail"
(1976)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Carpet Crawlers (זוחלי השטיחים ידוע גם כ-"Carpet Crawl", "The Carpet Crawl", "Carpet Crawlers" הוא שיר של להקת ג'נסיס אשר הופיע במקור באלבום הקונספט, The Lamb Lies Down on Broadway. השיר הוקלט מחדש ב-1999 תחת השם "The Carpet Crawlers 1999".

מבחינת הסיפור של The Lamb, רייל הדמות הראשית חוזר לזכרונותיו שהיו בשיר Hairless Heart. הפעם, רייל מגלה מסדרון ארוך עם שטיח המשתרע לקירות בצבע אדום. בקירות יש עיטורים שונים כמו: עיני שור, ציפורים, סירות וכו'. לאחר מכן, רייל רואה אנשים הזוחלים באיטיות ונראים כנאבקים. רייל ממהר לדבר עמם, הוא שואל נזיר. הנזיר ממלמל, הסתיר פיהוק והשיב "יש עוד זמן מה עד השחר". לאחר מכן, זוחל דמוי ספינקס אמר לו שהנזיר שתוי ואמר לו שכל אחד מהאנשים מנסים להגיע אל דלת המובילה לחופשי שבמעלה המדרגות. לאחר מכן, רייל זחל לדלת וכשנכנס, הוא רואה שולחן אוכל עם מדרגות לולייניות המובילות לתקרה[1].

הוצאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

"The Carpet Crawlers" הופיע בגרסת הופעה בווידאו Genesis: In Concert משנת 1976 יחד עם ביל ברופורד על התופים. השיר מופיע גם בגרסת ההופעה באלבום Seconds Out משנת 1977. השיר בוצע גם בהופעות גם ב-1978, 1980, 1981 ובהופעת האיחוד בשנת 1982 "Six of the Best" יחד עם פיטר גבריאל וסטיב האקט. השיר הוקלט מחדש ב-1999 עבור אלבום האוסף של הלהקה, Turn It on Again: The Hits. הגרסה החדשה היא ההקלטה הראשונה מזה 25 שנים של ג'נסיס בהרכבה ה"קלאסי" אשר כלל את טוני בנקס, פיל קולינס, פיטר גבריאל, סטיב האקט ומייק ראת'רפורד. ההקלטה המחודשת היא גם הקלטת האולפן האחרונה של ג'נסיס בהרכב זה ובכלל. הבי-סייד לסינגל מ-1999, כלל את השירים Turn It On Again ו-Follow You Follow Me. השיר גם בוצע בהופעת האיחוד משנת 2007 כשיר האחרון באלבום ההופעה Live Over Europe 2007 ובווידאו When in Rome 2007.

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשיר בוצעה גרסת כיסוי לשיר על ידי הלהקה הצרפתית מאטיס באלבומם "Encore" משנת 2006. קאבר אחר בוצע על ידי ג'ון פורד (חבר לשעבר של להקת Strawbs) לאלבום מחווה לג'נסיס. גרסה אחרת הוקלטה על ידי להקת הג'אז פרג'ייל באלבום הקאברים "Smile" משנת 2007 ו-Human Drama באלבומם 'Pin Ups' משנת 1993. ליאון אלבאראדו ביצע גרסת כיסוי באלבומו "Leon Plays Genesis and Other Original Stuff" שיצא בשנת 2008. גרסת כיסוי נוספת היא של מארק קוזלק (אנ'), אשר ביצע בשנת 2013 גרסת כיסוי לשיר באלבומו Like Rats.

ביצוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]