הילד (סרט, 1977)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף The Child)
הילד
בימוי רוברט ווסקניאן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט דדשיאן
עריכה דדישאן ו-ווסקניאן
שחקנים ראשיים
  • לורל ברנט
  • רוזלי קול
  • פרנק ג'נסון
  • ריצ'רד האנרס
מוזיקה רוב וואלס
צילום מורי אלאבי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי פנורמה
חברה מפיצה
  • Boxoffice International Pictures
  • Valiant International Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בינואר 1977
משך הקרנה 82 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה, על טבעי
תקציב כ-30 אלף דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Childעברית: הילד) (ידוע גם בשמות Children of the Night או Hide and Go Kill) הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי משנת 1977, אשר בוים על ידי רוברט ווסקניאן ובו כיכבו לורל ברנט, רוזלי קול, פרנק ג'נסון וריצ'רד האנרס. הסרט מתרחש בשנות ה-30 של המאה ה-20 והוא עוסק באישה צעירה אשר עובדת כמטפלת באחוזה אפלולית ומבודדת ובמהלך עבודתה מתרחשת באחוזה סדרה של תקריות מוזרות.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח באליסיאן דל מאר, מטפלת אשר נשכרת לעבוד באחוזת נורדון בקליפורניה. היא נוסעת בדרך לאחוזה אך היא הולכת לאיבוד ומבקשת עזרה מאישה שנתקלת בה בדרך. לאחר מכן היא מתחילה להיתקל במראות מזוויעים כמו חתול פצוע, יד כרותה ודמות חיוורת שמתכופפת מאחוריי סבך בבית קברות. אליסיאן המבוהלת בורחת האזור על עבר האחוזה.

לאחר מכן פוגש אותה מר נורדון, אלמן המתגורר באחוזה עם ילדיו לן ורוזלי. ללא ידיעתה של אליסיאן, לרוזלי יש יכולות טלקינטיות. לן מודה בפניי אליסיאן שאמו נרצחה ביער על ידי נוודים שנים קודם לכן. גברת ויטפילד, השכנה, שנחשבת למטרד חטטני עבור בני הזוג נורדונים, מותקפת בביתה על ידי נוכחות בלתי נראית. כשהיא מנסה לברוח, רוזלי מופיעה בחוץ, מתגרה בה ואומרת שהיא הביאה לה "חברים". גברת ויטפילד הולכת להתחבא במרתף שלה, אך מותקפת על ידי דמות בעלת כף יד שתולשת את אחת מעיניה ולאחר מכן רוצחת אותה.

בליל כל הקדושים אליסיאן רואה במאורה שליד האחוזה עששית-דלעת שמרחפת באוויר בכוחות עצמה בלי שאף אחד נוגע בה. עוד באותו לילה, רוזלי, לבושה כמכשפה, נכנסת אל תוך היער, אל צריף בו נמצא אחד הנוודים שרצחו את אמה; היא מתעמתת איתו לגבי התכשיטים של אימה שנמצאים ברשותו ותוך כדי העימות ישות בלתי נראית הורגת את הנווד עם רובה ציד. מאוחר יותר, אביה של רוזלי נוזף בה על כך שיצאה מהבית ללא רשות, ושואל מדוע היא מבלה כל כך הרבה זמן בבית הקברות הנטוש ליד הבית. רוזלי נוזפת בו בחזרה, ומאשימה אותו במוות של אמה.

לן מוצא את גופת הנווד בצריף בעוד אליסיאן רואה דמות שמציצה על עליהם דרך החלון. לאחר מכן אליסיאן מוצאת את גופתו של האב בחדר המדרגות כאשר עינו נעקרה מהמקום. אליסיאן ולן בורחים, אבל המכונית של לן מתקלקלת כשהם מנסים לנסוע משם. השניים מותקפים לפתע על ידי קבוצת זומבים - "החברים" של רוזלי, שאותם היא מזמנת מבית הקברות לבצע מעשים רעים. אליסיאן ולן מצליחים להסיח את דעתם של הזומבים עם צופר המכונית, ולהתבצר במפעל נטוש. בסופו של דבר הזומבים חודרים למפעל, גוררים את לן על הרצפה ומשמידים את ראשו. אליסיאן, עכשיו לבדה, שומעת דלת נפתחת, ותוקפת את הפולש עם גרזן, מבינה רק כעבור רגעים שזאת רוזלי. אליסיאן מתבוננת בהלם ברוזלי מתה, ובורחת החוצה מהבניין בבהלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הילד", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "הילד", באתר Rotten Tomatoes (באנגלית)
  • "הילד", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Child, נבדק ב-2021-10-28