The Chromatica Ball

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Chromatica Ball
מאת ליידי גאגא
אלבום נתמך Chromatica
תאריך התחלה 17 ביולי 2022
תאריך סיום 17 בספטמבר 2022
לגים 4
מספר הופעות 6 באירופה
12 בצפון אמריקה
2 באסיה
בסה"כ 20
הכנסות 112 מיליון דולר (20 מופעים)
כרונולוגיית הופעות ליידי גאגא
Lady Gaga Enigma + Jazz & Piano
‏(2018–2024‏)
The Chromatica Ball
‏(2022‏)

The Chromatica Ball הוא סיבוב ההופעות השישי של הזמרת האמריקאית ליידי גאגא, לתמיכה באלבום האולפן השישי שלה, Chromatica (2020). לאחר שני עיכובים עקב מגפת COVID-19, היא החלה ב-17 ביולי 2022 בדיסלדורף והסתיימה ב-17 בספטמבר 2022, במיאמי. זהו סיבוב ההופעות הראשון של גאגא הכולל רק אצטדיונים וכולל במה בהשראת ארכיטקטורה ברוטליסטית.

The Chromatica Ball זכה לשבחי המבקרים, כאשר אתרים דירגו אותו עם הציון הגבוה ביותר בביקורות שלהם ויש כאלה שכינו אותו אחת ההופעות הטובות ביותר בקריירה של גאגא. סיבוב ההופעות גרף 70 מיליון דולר ומכר 833,798 כרטיסים מ-20 מופעים בלבד.

רקע ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוב ההופעות הוכרז במקור דרך המדיה החברתית של גאגא ב-5 במרץ 2020, כסדרת קונצרטים מוגבלת בת שישה תאריכים לקיץ של אותה שנה, לתמיכה באלבום האולפן השישי שלה, Chromatica (2020). ההכרזה לוותה בגרפיקה דו-צדדית, צד אחד תקריב קיצוני של פניה של גאגא, עם 'סמל כרומטיקה' על לחייה, מכוסה ברובה בפאה ורודה ארוכה, מיושרת. הצד השני של הגרפיקה הציג את מסלול הטיול המצומצם של הסיור מוקף בתמונות מהקליפ ומקמפיין הקידום של " Stupid Love ", הסינגל המוביל מ-Chromatica. כאשר הוכרז, סיבוב ההופעות היה אמור להיות סיבוב ההופעות הראשון של הזמרת באצטדיונים, כאשר כל תאריך מתוכנן ל-אצטדיון רב תכליתי, כגון אצטדיון MetLife. בשל דאגות בטיחותיות בנוגע למגפת COVID-19, היא נדחתה לראשונה לקיץ 2021, לפני הדחייה השנייה לקיץ 2022.

תאריכים חדשים עם אולמות נוספים באירופה ובצפון אמריקה נקבעו והוכרזו רשמית ב-7 במרץ 2022, מה שהפך את הסיור המצומצם של פעם למעורבות של 15 תאריכים, המפורסמת כ"The Chromatica Ball Summer Stadium Tour". ב-14 באפריל 2022, הוכרזו שני תאריכים בTokorozawa, שסימנו את הקונצרטים הראשונים של הזמרת ביפן מזה שמונה שנים. כדי להנציח את האירוע, מהדורת סיור יפנית של Chromatica עם תוכן נוסף שוחררה ב-31 באוגוסט 2022, וחנות פופ-אפ לממכר פריטי סחורה נפתחה באותו יום. שלוש הופעות נוספות בצפון אמריקה בהרשי, יוסטון ומיאמי נוספו מאוחר יותר ב-16 במאי, מה שהביא את מספר ההופעות הכולל של סיבוב ההופעות ל-20. במהלך סיבוב ההופעות האחרון של גאגא, Joanne World Tour (2017–2018), נאלצה הזמרת לבטל את רוב החלק האירופאי של הסיבוב הופעות, עקב כאבים עזים הנגרמים על ידי פיברומיאלגיה. זמן קצר לפני תחילת נשף הכרומטיקה, גאגא הודתה ש"הייתה תקופה שחשבתי שלעולם לא אהיה שוב על הבמה", תוך שהיא הוסיפה שהיא מרגישה "יותר נטולת כאבים ממה שהרגשתי מזה עידנים".

Lady Gaga’s stage at The Chromatca Ball. Fenway Park, Boston, MA - August 19, 2022

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום של תאריך הסיבוב הראשון, גאגא פרסמה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה, ונתנה הסבר מאחורי ההופעה: "הבמה נוצרה בהשראת אדריכלות ברוטליסטית, חומרים, טקסטורות, גסות, שקיפות, מבט פראי וקשה על עצמך, מה עברת. רציתי לספר סיפור עם הפשטה ואמנות, אז המופע חוגג דברים שתמיד אהבתי כמו אמנות ואופנה וריקוד ומוזיקה וטכנולוגיה, שירה, והדרך שבה כל הדברים האלה עובדים יַחַד." היא גם הוסיפה כי ההצגה "מתעדת את השלבים והצדדים הרבים של האבל ואת האנרגיה המאנית של האבל" שספגה לאורך חייה.

הבמה ה"מרשימה" עוררה השוואות תקשורתיות למועדון לילה או מועדון S&M בגרמניה. עבור ניל מקורמיק מה-The Telegraph, הארכיטקטורה הברוטליסטית השחורה-לבן עוררה "דיסטופיה סובייטית מסויטת כפי שדמיין פריץ לאנג ", דעה שחלקה לג'ו לינץ ' של בילבורד, שמצא גוונים של האקספרסיוניסטי של לאנג מ-1927. סרט, מטרופולין בעיצוב. מקורמיק הרגיש ש"האסתטיקה העגומה הזו בתחילה" סיפקה ניגוד בולט לשינויי התלבושות הצבעוניות והאפקטים המיוחדים. הבמה המרכזית לוותה בשני מסלולים, וחמישה מסכים בני חמש קומות. במה משנית וקטנה יותר נמצאת הפסנתר של גאגא. המכשיר עטוף בענפי עצים זכה להשוואות לעבודותיו של H. R. Giger. בנוסף ללהביור שסיפקו אפקטים פירוטכניים, הקהל קיבל צמידי LED אשר זוהרו בקצב הקצב ושינו צבע עבור כל שיר.

עיצוב תלבושות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקולה פורמצ'טי שימשה כמנהלת האופנה של התצוגה, שעבדה עם הסטייליסטים סנדרה אמאדור וטום ארבוט בבחירת התלבושות לסיבוב ההופעות. לאורך המופע, גאגא לובשת תלבושות של גארת' פו, אלכסנדר מקווין, כריסטיאן לקרואה, טופו סטודיו ניו יורק, ווקס לטקס. כריסטיאן אליר מווג ציין שגאגא השמיטה את מראה הסייבר-פאנק הוורוד שלה מהקליפ של "Stupid Love", ובמקום זאת "החיה מחדש את סגנון ה-'Mother Monster' הייחודי שלה, המעדיף אסתטיקה כהה ועצבנית יותר". היא כינתה את "The Chromatca Ball" "חזרה מפוארת ללבוש מטורף-דייקי", והשוותה את התלבושות שלה לאלו שלסיבוב ההופעות של Monster Ball (2009–2011) ו-Born This Way Ball (2012–2013), שהיו "מדע בדיוני מבשר רעות (אבל אופנה עילית )."

תלבושת הסרקופג בעל המבנה הקשיח של גאגא בסיקוונס הפתיחה נוצרה בהשראת ההופעה של דייוויד בואי ב-1979, Saturday Night Live. התלבושת היא "כמו ספינקס בטון, הוא נפתח באמצע כדי לחשוף פנים מראות". מראה נוסף היה בגד גוף לטקס עירום ניתז באדום, דמוי דם, עם איקס מודבקים על הפטמות של גאגא, יחד עם שרשרת גדולה עם קוצים. מאוחר יותר זכה לכך מעיל קצוץ אדום ונוצץ ומשקפי שמש גדולים. גאגא גם עונדת מוריה זהב מתכתי תלבושת של אלכסנדר מקווין: החליפה שלה כוללת ז'קט קצוץ עם כריות כתפיים ודש גדול, ומכנסיים רחבים; כשהיא מסירה את הז'קט, היא מציגה חולצה מכופתרת ללא שרוולים. מגפי זהב תואמים משלימים את המראה המונוכרום. תלבושת נוספת של מקווין לחלק מאוחר יותר של התוכנית הייתה בגד גוף מעוטר קריסטל לטקס וז'קט עור לאופנוענים, יחד עם מגפי עור לאופנוענים שנלבשו מעל גרבי רשת שחורות. גאגא גם שיתפה פעולה עם אחותה, נטלי גרמנוטה שיצרה שלוש תלבושות לסיבוב ההופעות (תחת הלייבל שלה, Topo Studio NY): שמלה אדומה כדם עם כתפיים שיא, BDSM מחוך לטקס בהשראה עם כתפיים קרניים ושמלת זהב. עבור דניאל רודג'רס מ - Dazed, האחרון שמע בחזרה ל - Joseph ו-The Amazing Technicolor Dreamcoat של אנדרו לויד וובר. תלבושת זו זוגתה לכיסוי ראש זהב דמוי טפר מאת פיליפ טרייסי. במהלך קטע בלדת הפסנתר של הקונצרט, גאגא מופיעה במבט המתואר על ידי עיתונאים כ"באג זוהר מאוד" ו"גמל שלמה סגול ", עם כיסוי הראש שלה בהשוואה לאביזר מ - Star קנטינה של מלחמות מוס איסלי או דמות הדיווה פלוואלאגונה של האלמנט החמישי.

תקציר המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצגה מחולקת להקדמה, ארבע מערכות וסיום, כל אחת מהן מלווה בהפסקה בבימויו של משתף הפעולה הוותיק של גאגא ניק נייט. הוא עוקב אחר נרטיב רופף של מסעה של גאגא מהילודה ועד לשחרור. בסרטון הקדמה, גאגא מופיעה כדמות צללים עם ארבע רגליים, נועלת עקבים בולבוסים וכתר גבוה. ההקדמה של התוכנית רואה את הזמרת משקפת את הקריירה שלה על ידי ביצוע שלושה רצועות שהניעו את הקריירה שלה. גאגא מופיעה על גבי תפאורה המזכירה לוח ענק של בטון, ומתחילה לשיר " Bad Romance " בעודה עומדת במקום בתוך בגד מסוג סרקופג מעור, כשרק פניה נראים. שכבות התלבושת שלה מוסרות לאט כשהיא מסתובבת בתנועות מוגבלות עבור " Just Dance " ו" Poker Face ". המערכה הראשונה נפתחת בהפסקה המציגה בית חולים ברוטליסטי. אז גאגא חוזרת לבמה לכאורה מכוסה בדם, וממשיכה עם שלושה שירים שחולקים נושא לירי משותף: הזמרת מבטאת את פחדיה ומאבקיה הפנימיים. היא שוכבת על שולחן ניתוחים מוגבה באוויר עבור "Alice". במהלך "Replay", היא נישאת על ידי אחד הרקדנים שלה, לפני שהכוריאוגרפיה המלאה מתחילה וגאגא מצווה על הקהל בצרחות, "!Put Your Paws Up" עבור "Monster", גאגא מבצעת שגרת ריקודים עם מוטיבים של זומבים, ומותקפת ו"נאכלה בחיים" על ידי הרקדנים שלה, רק כדי להגיח מחדש עם ז'קט אדום עם קוצים ומשקפי שמש גדולים.

ליידי גאגא מוקפת ברקדנים שלה בביצוע השיר "Sour Candy"

לאחר הפוגה מתחילה במערכה השנייה, גאגא חוזרת לבמה לבושה באנסמבל דומינטריקס ויניל, בעוד אורות אדומים מטורפים מאירים את הבמה עבור "911". "Sour Candy" מבוצע עם כוריאוגרפיה מסונכרנת, ואחריו "Telephone", הרואה את להביורים של הסט נכנסים לשימוש בפעם הראשונה. הביצוע של " LoveGame " כולל "טחנת גיטרות", אשר הופכות את הרצועה לשילוב של דאנס - פופ והבי מטאל. רצף וידאו נוסף מציג פיצוצים שמימיים בזמן שגאגא ורקדניה מתחלפים לסאטן זהב תואם למערכה השלישית. גאגא שואלת את הקהל אם הם נאלצו אי פעם להילחם על חייהם, ומבצעת את "Babylon", אופנתיות יחד עם רקדניה. היא מקדישה את השיר לאלכסנדר מקווין. לאחר מכן, גאגא שמה על עצמה כובע מכסה פנים וצועדת באיטיות בין הקהל במסלול בין הבמה המרכזית שלה לבמה השנייה, הקטן יותר, תוך שהיא שרה "Free Woman". היא מזכירה לקהל שלה, "זה נשף, וכולם מוזמנים לכאן", כשהיא מתיישבת אל הפסנתר שלה שנמצא בתוך פסל של קוצים. לאחר שהכריזה שהיא רואה הרבה אנשים בקהל שיודעים בדיוק מי הם, היא מבצעת את המנון הקבלה העצמית שלה " Born This Way ", בתחילה בביצוע חשוף לאחור, לפני שהיא עוברת לאפטמפו של השיר וגרסה כוריאוגרפית.

בעקבות ויז'ואל שמציג פרחים ותכשיטים מלכותיים, גאגא חוזרת לפסנתר למערכה הרביעית, לבושה בתלבושת חרקים לביצוע שני שירים מ"כוכב נולד ", " Shallow " ו" Always Remember Us This Way ". במהלך "The Edge Of Glory", גאגא עוצרת לזמן קצר לנאום שבו היא מצדיעה לקהל על אומץ לבם במהלך המגפה. היא מדברת על המצב העצוב שהעניק לה השראה לכתוב את 1000Doves ומביעה חרטה על כך שהסתירה את כאבה ברצועת פופ משמחת לפני שניגנה אותו בפסנתר, כפי שהתכוונה במקור. גאגא עומדת על ספסל הפסנתר בעודה רוכנת קדימה כדי להגיע למקשים במהלך "Fun Tonight". היא מקדישה את השיר לכל מי שנמצא בחוץ עם החברים שלו, אבל לא נהנה בפנים. גאגא מקבלת מעמד למיקרופון עבור "Enigma", ומסובב את המעמד מעל ראשה במהלך ההופעה. בהפסקת הסרטון האחרונה, גאגא מדקלמת סונטה ומדברת על אמנות ואחריות האמן. לקראת הגמר החגיגי, היא מבצעת את "Stupid Love" ו"Rain On Me" בבגד גוף מעוטר קריסטל; השיר האחרון נפתח ונסגר כשגאגא שוכבת על גבה. היא חוזרת פעם אחרונה להדרן, לבוש לטקס ועור, עם טופר מתכתי. גיטרות ואפקטים פירוטכניים מלווים אותה לביצוע של שיר הנושא Top Gun: Maverick " Hold My Hand ". גאגא מצהירה על אהבתה בפני הקהל באומרה "אתה אולי לא תמיד תחזיק את היד שלי, אבל אני תמיד אחזיק את שלך." כשהיא מרימה את ידה בפעם האחרונה, התצוגות מתמקדות בטופר שלה, ואז האורות כבים.

הופעה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-16 ביוני 2022, בילבורד מדווחים שהסיבוב עלה על 80 מיליון דולר במכירות כרטיסים על פני 20 ההופעות שלו. לדברי ארתור פוגל, מנכ"ל חטיבת הסיורים הגלובלית של Live Nation, ההופעות בלונדון, פריז, בוסטון, טוקיו, טורונטו, שיקגו ודיסלדורף נמכרו ונשארו יותר מחודש עד לתחילת סיבוב ההופעות ביולי. פוגל דיבר מאוד על התגובה המסחרית לתאריכי הסיור המוצעים במכירה, והוסיף שמקור האכזבה היחיד שלו הוא "שאין לנו יותר זמן להוסיף עוד הופעות". הוא ציטט את לוח הזמנים של גאגא, הכולל אותה מתמשכת מגורים בלאס וגאס, Enigma + Jazz & Piano, פשוט לא אפשרו זמן לקביעת תאריכי סיורים נוספים. במהלך הקונצרט שלה בסטאד דה פראנס ב-24 ביולי הופיעה ליידי גאגא מול 76,000 איש, מה שהפך את התאריך הזה לקהל הגדול ביותר בקריירה שלה.

קבלת פנים ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אֵירוֹפָּה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליידי גאגא מבצעת את "Fun Tonight" על הפסנתר

בביקורת על ההופעה בדיסלדורף, בוריס פופאלה מ-Welt השווה אותה לקונצרט רוק, בגלל "הידיים באוויר, צמידים מהבהבים סביב פרקי הידיים, כמה גיטריסטים עם כלי טרפז על הבמה, רקדנים מסתובבים, ובאופן מרשים מאוד, הרבה להביורים." הוא סיים להצהיר שההופעה הראשונה הייתה "חזרה של פרפורמר שניתן לכנותו בצדק אחד מכוכבי הפופ הגדולים בחיים ואולי האחרון". באופן דומה, דייוויד קובלד מ - The Line of Best Fit חשב ש"גאגא מוכיחה את עצמה ככוכבת הרוק של הדור הזה" עם התוכנית. בביקורת חמישה כוכבים ל"טלגרף"., ניל מקורמיק העיר כי הקונצרט "היה ברור לאמן כמו לקהל, והוסיף השפעה רגשית אמיתית למופע פופ מרהיב לחלוטין. זה פנטסטי שיש לו כישרון עצום כל כך למקום שבו היא שייכת". לורן אוניל מ - i גם נתנה לסיור דירוג של חמישה כוכבים. היא כינתה את גאגא "אחת המבצעות הטובות בעולם לצפייה ישירה", תוך שהיא משבחת את ההפקה, הריקודים והבליטה את הקטע האקוסטי של המופע, ואמרה כי "יש מעט זמרים שמצליחים יותר כשזה רק הקול שלהם המפתחות". כתיבה עבור רולינג סטון, האנה יוונס העניקה למופע ביקורת של חמישה כוכבים, ושיבחה את גאגא כ"אחת המבצעות המוזיקליות הגדולות ביותר" והצביעה על קטע הפסנתר כגולת הכותרת של הלילה. מייקל קראג של הגרדיאן תיאר את התוכנית כ"מחנה גבוה" ודירג אותה ב-4 מתוך 5 כוכבים. בהעניק לה את 5 הכוכבים המקסימליים, ניק לוין של NME כינה את התוכנית "מבריקת לחלוטין" ו"חזרה מרגשת עם קונספט גבוה ממיטב הפופ". על פי אדם דיווידסון מקלאש, "המופע היה בלתי צפוי כצפוי כפי שהייתם מצפים מקונצרט של ליידי גאגא עם הכל, החל מריקודים מדהימים בכוריאוגרפיה לתיאטרון אוונגרד והמון אפקטים מיוחדים שהפכו אותו ללילה לזכור עבור כל הנוכחים". ארווה היידר מהפייננשל טיימס דירג את התוכנית ב-5 הכוכבים המקסימליים בשל "הקפדה האדירה לפרטים", ואמרה כי "תלבושות המעצבות של גאגא והמטמורפוזות של אמצע השיר היו מרהיבות, הכוח הווקאלי שלה - מלא נשמה ופאנקיסטית בצורה זועקת. סיבוב - וכוריאוגרפיה חלקה מנצחת". The London Evening Standard 's ג'מה סמווייז מצאה זאת כ"מופע במה יוצא דופן שיותר מהתאמה לאמביציה של האלבום", שהיה "מגוחך ככל שהיה משכנע, ועל אחת כמה וכמה בלתי נשכח עבורו". היא תיארה את המופע כ"נישואים מושלמים של ויזואליה וקוליות" והדגישה את גאגא על "הציגה את השירה יוצאת הדופן שלה באמת".

גאגא מבצעת את "Hold My Hand" כהדרן המופע, כשהגיטריסטים שלה מלווים אותה

צפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה קורצ'אק כתבה למען The Score, כינתה את הקונצרט "אירוע הפופ של הקיץ שאי אפשר לפספס", ש"ערבב רגעים של ניצחון, פגיעות, חגיגה, התרסה, כאב לב". התוכנית תוארה כ"מסע טריפי" ו"מחזה PT בארנום על חומצה", על ידי מליסה רוגירי של USA Today וג'ד גוטליב של בוסטון הראלד, בהתאמה. שלטי חוצות ג'ו לינץ' הדגיש את קטע הפסנתר של המופע, וכתב ש"השירה של גאגא הייתה נשמעת ומרשימה לחלוטין מתחילתה ועד סופה, אבל במהלך החלק הזה של המופע, אנחנו מתכבדים לעומק הצינורות המשמעותיים שלה ולזיקתה העמוקה ל - האנרגיה של הקהל. באופן דומה, סלינה פרגאסי מ"שיקגו סאן טיימס" החמיאה לקטע הפסנתר, ואמרה שזה היה "החלק הכי מעורר" בהופעה שבה "גאגא סוף סוף ישבה בשקט מספיק זמן כדי שהשירה ללא דופי שלה יזרח" עוד היא שיבחה את "החיבור האנושי האותנטי" של גאגא ואת " המאמץ ההרקולאי של תלבושות, כוריאוגרפיה, תאורה ועיצוב תפאורה שייכנס לאחד הטובים בקריירה שלה". בוב ג'נדרון מה"שיקגו טריביון".שיבח את ההופעה וכינתה אותה "הופעה לעידנים", שבה "גאגא שידרה ביטחון גדול מהחיים אך הפגינה שוב ושוב דרגות נדיבות של כנות וענווה". הוא גם הודה ב"רקדנים המיומנים" של הזמר ו"להקת הליווי התכליתית". בריטני ספנוס של רולינג סטון סברה כי "גאגא מעלה את אחת ההפקות הטובות ביותר בפופ, אבל היא טובה באותה מידה לתת לקול העצום שלה לזרוח". היא גם שיבחה את הסטליסט, וכתבה כי "הרגעים שבהם הישן התמזג עם החדש היו מספקים מאוד". The Dallas Observer 's קרלי מאי גרבלי חשבה ש"המופע הרגישה יותר מאלבום אחד בלבד ושימשה כמניפסט לזמרת, המשלבת את אהבתה למוזיקה, אופנה, קולנוע ותיאטרון כדי להרכיב את הקטלוג הרחב שלה וליצור אמירה מגובשת". על פי דן דלוקה מהפילדלפיה אינקוויירר, "המופע היה מהיר, קצבי מספק, מבוים במומחיות ועמוס באקשן, אבל עדיין איבד מומנטום לפעמים", בגלל מבנה חמש המערכות שחילק את ההצגה עם וידאו הפסקות ביניים. באופן דומה, כריס ווילמן של Variety ציין את "מרכיב המומנטום שנכנס למצב דוכן" במהלך החלפת התלבושות, אך שיבח גם את קטע הפסנתר של המופע ואת "מצב הריקוד-טריה" של גאגא. מיקאל ווד מהלוס אנג'לס טיימס כינתה את גאגא "זמרת חיה לאורך כל הדרך", וקבעה שעם המופע שלה, היא - יותר מרוב המבצעים האחרים במוזיקת פופ - "מחויבת לחשוף" את הסדקים "בשריון של מיתולוגיזציה עצמית של כוכב על."

אַסְיָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשכתב ליומיורי שימבון לאחר הקונצרטים ביפן, ציין יוסוקה צורוטה את הנוכחות ה"תוססת" של גאגא ואת "התלבושות האקסצנטריות [שהן] שם נרדף לה, והוסיפה כי הודות לקול השירה הבוטח שלה, החלק המופשט בפסנתר של הסרט. המופע הצליח לרתק את הקהל בדיוק כמו הביצועים הכוריאוגרפיים שלה, עתירי האנרגיה.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע ב-10 בספטמבר 2022 בלוס אנג'לס הוקלט עבור פרויקט לא ידוע. גאגא צייצה לאחר הקונצרט: "52,000 איש. סולד אאוט. 30 מצלמות מופנות אליך וטייק אחד".

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Bad Romance"
  2. "Just Dance"
  3. "Poker Face"
  4. "Alice" עם הפתיח "Chromatica I")
  5. "Replay"
  6. "Monster"
  7. "911" (עם הפתיח "Chromatica II")
  8. "Sour Candy"
  9. "Telephone"
  10. "LoveGame" (עם אלמנטים של "John Wayne")
  11. "Babylon" (עם הפתיח "Chromatica III")
  12. "Free Woman"
  13. "Born This Way"
  14. "Shallow"
  15. "Always Remember Us This Way"
  16. "The Edge of Glory"
  17. "Angle Down"/"1000 Doves"
  18. "Fun Tonight"
  19. "Enigma"
  20. "Stupid Love"
  21. "Rain on Me"
הדרן
  1. "Hold My Hand"

תאריכי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאריך עיר מדינה מיקום נוכחות הכנסות
אירופה – לג 1[1][2][3]
17 ביולי 2022 דיסלדורף גרמניה מרקור שפיל-ארנה 45,722 / 45,722 $4,027,543
21 ביולי 2022 סטוקהולם שוודיה זירת חברים 34,934 / 34,934 $3,540,732
24 ביולי 2022 סן-דני צרפת סטאד דה פראנס 78,866 / 78,866 $8,025,944
26 ביולי 2022 ארנהם הולנד GelreDome 30,267 / 30,267 $3,250,525
29 ביולי 2022 לונדון אנגליה אצטדיון טוטנהאם הוטספר 86,508 / 86,508 $9,621,095
30 ביולי 2022
אמריקה הצפונית – לג 2[3][2][1]
6 באוגוסט 2022 טורונטו קנדה רוג'רס סנטר 47,864 / 47,864 $5,120,000
8 באוגוסט 2022 וושינגטון ארצות הברית הפארק הלאומי 35,920 / 35,920 $4,890,000
11 באוגוסט 2022 מזרח רד'רפורד אצטדיון מטלייף 53,155 / 53,155 $8,412,348
15 באוגוסט 2022 שיקגו ריגלי פילד 43,019 / 43,019 $6,905,799
19 באוגוסט 2022 בוסטון פנוויי פארק 38,267 / 38,267 $5,704,636
23 באוגוסט 2022 ארלינגטון Globe Life Field 38,056 / 38,056 $5,365,094
26 באוגוסט 2022 קמברלנד פארק טראיסט 36,140 / 36,140 $5,392,573
28 באוגוסט 2022 הרשי אצטדיון הרשיפארק 30,678 / 30,678 $4,277,892
אסיה - לג 3
3 בספטמבר 2022 טוקיו יפן כיפת בלונה 66,706 / 66,706 $11,442,626
4 בספטמבר 2022
אמריקה הצפונית - לג 4
8 בספטמבר 2022 סן פרנסיסקו ארצות הברית אורקל פארק 38,275 / 38,275 $7,387,434
10 בספטמבר 2022 לוס אנג'לס אצטדיון דודג'ר 51,344 / 51,344 $9,355,562
13 בספטמבר 2022 יוסטון מינוט מייד פארק 33,779 / 33,779 $4,004,039
17 בספטמבר 2022 מיאמי אצטדיון הארד רוק 44,298 / 44,298 $5,878,508
סך הכל 833,798 (100%) $112,575,789

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Chromatica Ball בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 LADY GAGA | THE CHROMATICA BALL, LADY GAGA, ‏2020-03-05 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 Variety Staff, Variety Staff, Lady Gaga Unveils ‘Chromatica Ball’ Tour Dates, Variety, ‏2020-03-05 (באנגלית)
  3. ^ 1 2 Emily Zemler, Emily Zemler, Lady Gaga Announces Six-City The Chromatica Ball Summer Tour, Rolling Stone, ‏2020-03-05 (באנגלית)