The Great Southern Trendkill

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Great Southern Trendkill
אלבום אולפן מאת פנטרה
יצא לאור 22 במאי 1996
הוקלט 19951996
סוגה גרוב מטאל
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 56:26
חברת תקליטים איסט ווסט
הפקה טרי דייט
כרונולוגיית אלבומים של פנטרה
Far Beyond Driven
(1994)
The Great Southern Trendkill
(1996)
Official Live: 101 Proof
(1997)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Great Southern Trendkill ("קוטל הטרנדים הדרומי הגדול") הוא אלבום האולפן השמיני של להקת המטאל האמריקאית פנטרה, והשני במסגרת חברת התקליטים "איסט ווסט".

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום ראה אור ב-22 במאי 1996. ההקלטות לאלבום נערכו בשני אולפנים שונים, כשפיל אנסלמו הקליט את השירה באולפן של טרנט רזנור, האיש שמאחורי הלהקה ניין אינץ' ניילס, בניו אורלינס. שאר חברי הלהקה הקליטו בטקסס שבדאלאס. מצב זה מצביע על הריחוק אשר שרר באותם ימים בין חברי הלהקה.

שם האלבום הוא בעצם ביקורת על סגנונות המוזיקה שהפכו להיות פופולרים בתקופת יציאת האלבום, ובהם הגראנג', הראפ מטאל והנו מטאל. השירים באלבום עוסקים בתקשורת, סמים, גזענות, טרנדים (לרוב מוזיקליים) ובעיקר במאפייני התרבות (יש להניח שמכיוון שהלהקה היא אמריקאית, רבים הסיכויים שהכוונה היא לאמריקניזם). דוגמאות טובות הן שיר הנושא אשר תוקף את תרבות הטרנדים ואת התקשרות אשר תומכת ומפתחת את תרבות זו, והשיר "The Underground in America", המבקר את תרבות הפאנק.

שוב, כמנהגה של הלהקה, פנטרה הקצינו את האלמנטים שבהם השתמשו בעבר, ואלבום זה מציב גבולות חדשים לסגנון המוזיקה המיוחד שיצרה הלהקה במהלך השנים. אלמנט בו משתמשים לא מעט לאורך האלבום הוא הכפלת שכבות השירה הנשמעות בשיר, ובכך מקבלת השירה אפקט אשר מפורש לעיתים קרובות כשטני. דוגמה מובהקת לכך ניתן לשמוע בשיר "13 Steps to Nowhere", כאשר אנסלמו נשמע שר על גבי צרחותיו המעובדות של סת' פוטנאם, סולן להקת הגריינדקור אנאל קאנט (Anal Cunt).
לצד שירים קיצוניים, ישנם בדיסק מספר שירים שקטים יותר, אולי אפילו בעלי אלמנטים הדומים לאלמנטים הנמצאים בבלדות, כאשר נעשה בהם שימוש בגיטרה אקוסטית. בשירים אלו השירה שקטה יחסית לשירים האחרים שבאלבום, והמלודיה איטית יותר.

כשיצא, נכנס האלבום אל המקום הרביעי במצעד הפזמונים האמריקאי. למרות הצלחתו, השיר "Drag the Waters" הוא השיר היחידי שיצא לו קליפ. חודש לאחר צאתו לאור, ב-25 ביוני 1996, האלבום זכה במעמד אלבום זהב, וב-17 באוגוסט 2004 באלבום פלטינה.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "The Great Southern Trendkill" - ‏3:46
  2. "War Nerve" - ‏4:53
  3. "Drag the Waters" - ‏4:55
  4. "10's" - ‏4:49
  5. "13 Steps to Nowhere" - ‏3:37
  6. "Suicide Note Pt. I" - ‏4:44
  7. "Suicide Note Pt. II" - ‏4:19
  8. "Living Through Me (Hell's Wrath)" – ‏4:50
  9. "Floods" - ‏6:59
  10. "The Underground in America" - ‏4:33
  11. "Sandblasted Skin (Reprise)" – ‏5:39

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הסולו בשיר "Floods" דורג בסקר קהל שערך מגזין המוזיקה Guitar World במקום ה15 ברשימת "100 הסולואים הטובים ביותר בכל הזמנים". הסקר פורסם בגיליון שיצא בספטמבר 1998.
  • השיר "10s" נכלל בפסקול של הדיבוב האנגלי לסרט "דרגון בול Z - ברולי: הסופר סאיין האגדי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]