הניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף The Knick)
הניק
The Knick
הניק
הניק
סוגה דרמה תקופתית
דרמה רפואית
כותבים ג'ק אמיאל
מיכאל בגלר
סטיבן כץ
בימוי סטיבן סודרברג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קלייב אוון
אנדרה הולנד
ג'רמי בוב
ג'ולייט רילאנס
איב יוסון
מייקל אנגרנו
כריס סאליבן
קארה סימור
אריק ג'ונסון
דוד פיירו
מאיה קאזאן
לאון אדיסון בראון
גריינג'ר היינס
מאט פרואר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 20 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק סטיבן סודרברג
קלייב אוון
ג'ק אמיאל
מיכאל בגלר
גרגורי ג'ייקובס
מיכאל שוגר
מפיקים בפועל גריגורי ג'ייקובס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Anonymous Content
הפצה הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים סטיבן סודרברג עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים סטיבן סודרברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה קליף מרטינז עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור סינמקס עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל Yes Oh
פורמט (תמונה) HDTV
תקופת שידור מקורית 8 באוגוסט 2014 – 18 בדצמבר 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי של הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הניק (באנגלית: The Knick) היא סדרת דרמה טלוויזיונית, בכיכובו של קלייב אוון, המבוימת על ידי סטיבן סודרברג. הסדרה בוחנת את חייהם המקצועיים והאישיים של דוקטור ג'ון וו. ת'אקרי (קלייב אוון) וצוות עובדים בגרסה בדיונית של בית החולים "ניקרבוקר" (Knickerbocker Hospital) (הניק) בניו יורק בתחילת המאה העשרים. הסדרה נוצרה ונכתבה על ידי ג'ק אמיאל ומיכאל בגלר אשר מתפקדים גם כמפיקים. גרגורי ג'ייקובס, קלייב אוון, סטיבן סודרברג, ומיכאל שוגר (חברת ההפקה Anonymous Content) הם המפיקים הראשיים. סטיבן כץ הוא המפיק המפקח, מיכאל פולר הוא מפיק ודוד קירצ'נר הוא מפיק שותף. שידורי הסדרה החלו בערוץ סינמקס (Cinemax) האמריקאי ב-8 באוגוסט 2014.

ב-10 ביולי 2014, חידש ערוץ סינמקס את הסדרה לעונה שנייה בת עשרה פרקים[1] שהחלה את שידוריה ב-16 באוקטובר 2015.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיר ניו יורק של שנת 1900, פועלים בבית החולים "ניקרבוקר" צוות מנתחים חדשני ואחיות, אשר נאלצים להתגבר על מגבלות ההבנה והמקצוע הרפואי של אותה תקופה, כדי להילחם באחוזי התמותה הגבוהים. דר' ת'אקרי (שדמותו מבוססת בחלקה על ויליאם סטיוארט הלסטד[3]), המנתח הראשי החדש שמונה זה עתה, נלחם בהתמכרותו לקוקאין ואופיום ביחד עם שאיפתו לבצע תגליות בתחום הרפואה במטרה לקבל מעמד בקרב רעיו. דוקטור אלגרנון אדוורדס, המנתח האפרו-אמריקאי, אשר למד בהארוורד והתמקצע באירופה (ייתכן ודמותו מבוססת על דניאל הייל ויליאמס),[4] חייב להילחם על מעמדו בקרב רעיו הלבנים וכן גם בעיר הטעונה מבחינה גזעית. בזמן שהם מנסים לשמור על האורות דולקים (הלכה למעשה), צוות הניקרבוקר מנסה למשוך פציינטים עשירים ללא הקרבה של איכות הטיפולים.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1108 באוגוסט 201417 באוקטובר 2014
21016 באוקטובר 201518 בדצמבר 2015

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דוקטור ג'ון "ת'אק" ת'אקרי (קלייב אוון) -[5] המנתח הראשי בבית חולים הניקרבוקר. דר' ת'אקרי מאוד מוכשר ונערץ בחדר הניתוחים. בנוסף, הוא מכור לסמים ונוהג להזריק לעצמו קוקאין במהלך היום ומבלה בלילות במאורת אופיום הנמצאת בצ'יינה טאון.
  • דוקטור אלגרנון אדוורדס (אנדרה הולנד) - המשנה החדש למנתח הראשי בניק, אשר מנהל מרפאה סודית במרתף בית החולים לאחר שעות העבודה לחולים אפרו אמריקאים אשר סורבו טיפול בבית החולים. למרות כישרונו הוא אינו אהוד בקרב רבים מהרופאים והפציינטים הלבנים בגלל צבע עורו.
  • הרמן בארו (ג'רמי בוב) - מנהל הניק. הוא מנסה, באופן מתמיד, להשיג מימון לבית החולים באמצעות פטרונים ופציינטים עשירים. עקב ניהול כושל של כספי בית החולים הוא נכנס לחובות מול המאפיונר האכזרי, באנקי קולייר.
  • קורנליה רוברטסון (ג'ולייט רילאנס) - ראש אגף הרווחה בבית החולים ובתו של קפטן אוגוסט רוברטסון. היא משמשת כנציגתו במועצת המנהלים. היא חברה ותיקה של אדוורדס שהוריו עבדו עבור משפחתה במשך שנים רבות.
  • לוסי אלקינס (איב יוסון) - אחות בניק. ילידת וירג'יניה המערבית. מפתחת קשרים קרובים עם ת'אקרי וברטי.
  • דוקטור ברטרם "ברטי" צ'יקרינג הבן (מיכאל אנגרנו) - מנתח צעיר בניק. בנו של דוקטור ברטרם צ'יקרינג האב, אשר אינו מרוצה מבחירת בית החולים של בנו ומהערצתו לת'אקרי.
  • תום קלירי (כריס סאליבן) - נהג אמבולנס. מגדיל את הכנסותיו על ידי גנבת רכוש מאלה שהוא מסיע וכן מקבל עמלה נוספת מבארו על הבאת פציינטים המסוגלים לשלם.
  • הנזירה הריאט (קארה סימור) - נזירה קתולית ומיילדת אשר מנהלת את בית היתומים תחת חסותו של הניק. היא מבצעת הפלות בסודיות.
  • דוקטור אוורט גלינג'ר (אריק ג'ונסון) - מנתח בניק. יש לו יחסים טעונים עם אדוורדס על שלקח את תפקיד המשנה למנתח הראשי, תפקיד שהובטח לו לפני כן על ידי ת'אקרי.
  • יעקב ספייט (דוד פיירו) - מפקח באגף הבריאות. למרות גסות רוחו, הוא עובד ביחד עם קורנליה כדי לזהות את מקור התפרצות המגפה.
  • אלינור גלינג'ר (מאיה קאזאן) - אשתו של אוורט גלינג'ר. לשניים יש תינוקת בשם ליליאן.
  • ג'סי אדוורדס (לאון אדיסון בראון) - אביו של דר' אדוורדס אשר עובד כנהג הכרכרה של קפטן רוברטסון.
  • קפטן אוגוסט רוברטסון (גריינג'ר היינס) - אביה של קורנליה, טייקון מספנות וחבר במועצת המנהלים של הניק. הוא אוהב את דר' אדוורדס ותומך במקצועו הרפואי אשר הוביל למינויו בניק.
  • דוקטור ג'י. אם. כריסטיאנסן (מאט פרואר) - מנתח ראשי בניק לשעבר ומורהו של ת'אקרי אשר התאבד עקב ניתוח שכשל. לאחר מותו, הוא מופיע בפלשבקים כחלק מחזיונותיו של ת'אקרי.
  • פינג וו (פרי יאנג) - הבעלים של מאורת האופיום ברחוב מוט, שם נוהג ת'אקרי לבקר. וו הוא אדם מסתורי המאמין שהוא חסין בפני מוות. הוא ידוע בקשריו האלימים עם פושעים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת העונה הראשונה של הניק החלה בספטמבר 2013 בניו יורק.[6] דר' סטנלי ברנס, מייסד ומנכ"ל ארכיון ברנס, שימש כיועץ רפואי באתר הצילומים ועבד בצמוד עם ההפקה והשחקנים כדי להפוך את סצינות בית החולים למציאותיות ואותנטיות לאותה תקופה.[7] כיועץ הרפואי, סיפק לעיתים דר' ברנס הדרכות מקיפות, על עולם הניתוחים המבעית לעיתים של תחילת המאה העשרים, שבהם נעשה שימוש מרובה בגפיים מסיליקון. תמונות מארכיון ברנס היו מקורות חשובים להבנת אמצעים רפואיים באותה תקופה כמו מרססי חיטוי באולם הניתוחים ומכונות צילומי הרנטגן הקדומות ופרוטזה שאותה נוהג ללבוש אחד מהדמויות.[8]

הפקת העונה השנייה החלה בפברואר 2015.

לאחר סיומה של העונה השנייה ב-18 בדצמבר 2015, הוכרז שסינמקס הזמינו תסריט לפרק הבכורה של העונה השלישית וקווים כלליים לעונה במשא ומתן על העונה השלישית.[9] בריאיון עם סטיבן סודרברג, מדצמבר 2015, אישר הבמאי שד"ר ת'אקרי מת בפרק הסיום של העונה השנייה, שזה תוכנן מההתחלה ושלקלייב אוון היה חוזה של שנתיים לסדרה. סודרברג גם הוסיף "אמרתי להם (סינמקס) שאני הולך לעשות את השנתיים הראשונות ואז אנו נשבור את הסיפור עבור עונות שלוש וארבע וננסה למצוא במאי או במאים שיעשו זאת בצורה כפי שאני עשיתי זאת. כך אנו רוצים לעשות זאת כך שכל שנתיים, למי שמגיע יש את החופש ליצור את העולם שלהם."[10]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך הטקס קטגוריה מקבלי הפרס ומועמדים תוצאה
פרס גלובוס הזהב 11 בינואר 2015 - טקס פרסי גלובוס הזהב ה-72 פרס גלובוס הזהב עבור השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרת דרמה טלוויזיונית קלייב אוון מועמדות
פרס סטלייט 15 בפברואר 2015 - טקס פרסי הסטלייט ה-19 פרס סטלייט על הרכב השחקנים הטוב ביותר - סדרת טלוויזיה הניק זכייה
פרס סטלייט על השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה טלוויזיונית קלייב אוון זכייה
פרס סטלייט עבור שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה או בסרט טלוויזיה אנדרה הולנד מועמדות
פרס סטלייט עבור הרכב השחקנים הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה זכייה
פרס התאחדות הכותבים של אמריקה 14 בפברואר 2015 פרס התאחדות הכותבים לטלוויזיה עבור סדרה חדשה הניק מועמדות
טקס פרסי הפיבודי ה-74 16 באפריל 2015 פרס הפיבודי זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הניק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]