To be announced

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

To be announced‏ (TBA)‏, to be confirmed או to be continued‏, to be determined או to be decided או to be declared‏ (TBD), יחד עם וריאציות אחרות, הם מונחים מצייני מיקום המשמשים באופן נרחב מאוד בתכנון אירועים כדי להצביע על כך שלמרות שמשהו מתוזמן או צפוי לקרות, היבט מסוים שלו עדיין לא הוסדר או אושר.

TBA לעומת TBC לעומת TBD[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביטויים אלה דומים, אך עשויים להשתמש בהם בדרגות שונות של אי-קביעות:

  • To be announced‏ (TBA) או To be declared‏ (TBD) – ייתכן שנקבעו פרטים אך טרם מוכנים להודיעם.
  • To be confirmed‏ (TBC),‏ To be resolved‏ (TBR),‏[1] או To be provided‏ (TBP)[2] – ייתכן שנקבעו ואולי הוכרזו פרטים, אך הם עדיין עשויים להשתנות לפני שיהיו סופיים.
  • To be determined או To be decided‏ (TBD)[3] – לא הוחלט עדיין על נאותותו, ישימותו, מיקומו וכו' של אירוע נתון.

ביטויים דומים אחרים המשמשים לעיתים באותה משמעות, ומשתמשים באותם קיצורים, כוללים את "to be ascertained",‏ "to be arranged",‏ "to be adjudicated",‏ "to be done",‏ "to be decide", ו-"to be declared".

השימוש בקיצור "TBA" מאוזכר רשמית בספרי עיון לפחות כבר בשנת 1955,[4] ו-"TBD" אוזכר באופן דומה כבר בשנת 1967.[5]

דוגמאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מונחים מצייני מיקום שונים משמשים לרוב כדי לציין בפני הציבור כי נותר למלא מקום פנוי במערך דוברים, מוזיקאים או מבצעים אחרים. המונחים מעידים לעיתים קרובות כי יצירה יצירתית, כמו אלבום או סרט, מתקרבת אך תאריך יציאתה עדיין לא ידוע. אם טרם נקרא שמו של הפרויקט הקרוב, ניתן להשתמש במונחים מצייני המיקום האלה כדי לציין כי השם טרם נבחר, אם כי הפרויקט עשוי להיות מוגדר כ"ללא כותרת" ("Untitled") עד לקבלת קביעה זו. המונחים משמשים גם בלוחות זמנים ספורטיביים, במיוחד כאשר קבוצה אחת ננעלה במקום בפלייאוף, אך עדיין לא ניתן לקבוע את יריבתה מכיוון שמספר קבוצות עשויות להעפיל למקום בהתאם לניצחונותיהן או הפסדיהן שנותרו בעונה, או מכיוון שקבוצות אחרות טרם התמודדו במשחקי פלייאוף שיקבעו מי יתמודד מול הקבוצה הסגורה. בממשל ובעסקים ניתן להשתמש במונחים כדי לציין שתפקיד ארגוני פנוי צפוי להתמלא, או להפך, כי אדם מסוים יועסק בתפקיד שטרם נוצר.

סוג השקעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"TBA" (שפירושו "to be announced") משמש גם לתיאור סוג מסוים של השקעה פשוטה במשכנתה – ניירות ערך מגובי-משכנתה. הוא משמש כדי להצביע על כך שהמשקיע רוכש חלק מהמאגר התלוי ועומד במשכנתאות שטרם פורטו, אשר יפורטו במועד מסירה נתון.[6] שימוש זה קיים לפחות מאז שנות ה-80.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Forsberg, Kevin; Mooz, Hal; Cotterman, Harry (2005). Visualizing Project Management: Models and Frameworks for Mastering Complex Systems. Wiley. pp. 161. ISBN 0471746746.
  2. ^ Yilmaz, Levent (2015). Concepts and Methodologies for Modeling and Simulation. Springer. p. 205. ISBN 978-3319150963.
  3. ^ Luntz, Frank (2007). Words That Work: It's Not What You Say, It's What People Hear. Hyperion Books. pp. 189. ISBN 978-1401302597.
  4. ^ Schwartz, Robert J. (1955). The Complete Dictionary of Abbreviations.
  5. ^ De Sola, Ralph (1967). Abbreviations Dictionary. Meredith Press.
  6. ^ Kolb, Robert W.; Overdahl, James A. (2009). Financial Derivatives: Pricing and Risk Management. Wiley. pp. 141. ISBN 978-0470499108.