Township (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Township
כללי
תאריך הוצאה 13 בנובמבר 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה בניית עיר
פיתוח Playrix
דרישות תוכנה
גרסה 9.2.0
פלטפורמות iOS, Android, macOS, Windows, Facebook
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Township הוא משחק חקלאות ובניית עיר שפותח והושק במספר פלטפורמות על ידי Playrix. המטרה היא להקים עיר על ידי בניית מפעלים, קצירת יבול וייצוא סחורות. הרעיון המרכזי של המשחק להפוך את העיר שלכם למשגשגת יותר על ידי הגדלת האוכלוסייה.

מטרת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המטרה המרכזית של המשחק היא להרחיב את העיר שלכם, באמצעות מגוון פעולות:

  • בניית מפעלים וייצור מזון וחומרים נוספים.
  • הקמת חווה הכוללת חיות (פרות, תרנגולות, כבשים וכו') וחלקות אדמה.
  • רכישת מבנים ציבוריים ובניית בתים לתושבים.
  • הרחבת שטח העיר.
  • שדרוג הניראות של העיר על ידי קניית קישוטים.

תכונות המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בקצירת יבולים (בהתחלה קצירת חיטה, ובהמשך גם תירס, גזר, תפוחי אדמה, קני סוכר, קקאו, עגבניות, משי, תותים, אורז וכו'). לאחר מכן יש לבנות מפעלים המשמשים לייצור מוצרים - בעיקר כדי לצבור מטבעות ונקודות. ברמות הראשונות של המשחק, השחקנים נעזרים בדמות בשם ארני. הוא נותן הדרכות קצרות. לדוגמה, הוא מסביר שתהליך האכלת הפרות וייצור חלב יכול להימשך 20 דקות או להתרחש מיד על ידי שימוש בדולרים במשחק. כדי לייצר ביצים, צמר ובייקון, שחקנים יכולים להביא לחווה תרנגולות, כבשים וחזירים. יש יותר מ-250 מוצרים שניתן לקצור או לייצר. המשחק מסונכרן עם זמן אמת, והתגמולים עבור משימה שנלקחה תלויים בזמן שלו לייצור מוצרים.

ככל שעולים רמות, שחקנים מקבלים גישה לפעילויות ותכנים חדשים במשחק, כמו מכרה, גן חיות ונמל.

החל מרמה 6, נפתחים במשחק משחקים פנימיים. לדוגמה: משחקי מבוכים, משחקי ניהול מסעדה, משחקים בסגנון Candy Crush ועוד. משך כל משחק הוא 3–4 ימים. לכל משחק יש לולאת התקדמות, באמצעותה צוברים בנקודות ומתחרים מול שחקנים אחרים בצבירת נקודות.

המשחק מעודד אינטראקציות בין שחקנים על ידי הצטרפות לקבוצות. חברים בקבוצות יכולים לבקש עזרה כאשר יש להם מחסור במוצר מסוים אשר הם זקוקים לו, לתרום סחורה למטוסים ורכבות ולקחת חלק במרוצי סירות הכוללים משימות קבוצתיות ומשימות אישיות. בנוסף יש לכל קבוצה צ'אט כדי להגביר את ההיבט החברתי ושיתוף הפעולה בין השחקנים.

מערכת רכבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלייה לרמה 5 פותחת תחנת רכבות משא המאפשרת החלפת סחורות (מוצרים) עבור חומרי בנייה וכלי כרייה. בשלבים מתקדמים יותר, ישנה אפשרות לשדרג את הרכבת כדי להפחית את זמן הנסיעה שלה וגם לרכוש שתי רכבות נוספות.

ניתן להקים אדמות חקלאיות רק על סמך מספר תושבי העיר, וככל שיש יותר תושבים, כך אפשר להקים יותר שטחים חקלאיים. עם זאת, יש מגבלה על מספר התושבים לעיר, וכדי להגדיל את מכסת האוכלוסייה, צריך לבנות מבני קהילה ציבוריים. אבל בניית מבני קהילה דורשים חומרי בנייה. הדרך היחידה להשיג חומרים אלו היא באמצעות שליחת רכבות. הרכבת תצא לנסיעתה רק כשהקרונות יהיו ארוזים בסחורה שהתבקשתם לשלוח. לוקח לכל רכבת בין שעתיים עד 5 שעות לספק את הסחורה, ואז תגיע רכבת נוספת לתחנת הרכבת מלאה בחומרי בנייה וכלי כרייה. ברכבת יש החל משלושה קרונות. הקושי להרחיב את שטח העיר עולה ככל שמתקדמים יותר ברמות המשחק. בהתחלה, שחקנים צריכים לתרום רק כסף כדי להרחיב את אזור העיר, אך בהמשך צריך לתרום גם אתים, גרזנים ולהבי מסור. פריטים אלו ניתן להשיג גם רק דרך הרכבת.

בשלבים המאוחרים יותר של המשחק, התמלאות המחסן של העיר היא אחת הבעיות המורכבות ביותר עבור השחקנים, כי כמעט כל הפעולות במשחק דורשות מקום אחסון במחסן. אחד הפתרונות לכך הוא שדרוג המחסן באמצעות תרומת חומרי בנייה (מסמרים, פטישים וצבע). כל חומרי השדרוג (כולל חומרים להרחבת שטח העיר וחומרי בנייה הדרושים למבני קהילה ציבוריים) תופסים שטח במחסן. ככל ששטח המחסן יותר גדול, כמות חומרי הבנייה הדרושים לשדרוג המחסן עולה. לכן, מומלץ מאוד לשדרג את המחסן אם התנאים מאפשרים זאת.

פתרון נוסף הוא למכור את המוצרים במחסן תמורת מטבעות, ובכך להפחית את העומס במחסן.

מערכת מטוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מרמה 17, נפתחת האפשרות לבנות מחדש שדה תעופה ולהשתמש במטוס כדי לצבור מטבעות ונקודות ולמלא הזמנות.

שדה התעופה דורש שהסחורה תהיה מוכנה בתוך ארגזים תוך 15 שעות. לאחר שליחת המטוס לדרכו ובתנאי שהארגזים מלאים בסחורה כמובקש, מקבלים תיבת אוצר עם שלושה פרסים אקראיים.

אם שחקנים לא ישלחו מטוס תוך 15 שעות, המטוס יצא לדרכו בלי להעניק את הפרסים. המרווח בין המטוסים הוא חמש שעות. עם זאת, אפשר להחזיר את המטוס לשדה התעופה בתמורה לתשעה דולרים במשחק.

מסוק ומערכת הזמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת הדרכים המשתלמות לצבירת מטבעות ונקודות במשחק היא שליחת הזמנות של תושבי העיר באמצעות מסוק.

כל תושב המופיע במפת העיר מבקש סחורה (יבול, מוצרים ממפעלים ועוד). לאחר השלמת הזמנה עבור תושב, הסחורה ששלחת תרד מהמלאי שבמחסן.

מכרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מרמה 21, נפתחת האפשרות לשפץ את המכרה. ישנם ארבעה סוגים של עפרות: נחושת, כסף, זהב ופלטינה, ואת כל סוגי העפרות אפשר להפוך למתכת במתקני ההיתוך.

ישנם שלושה כלים באמצעותם ניתן לחפור ולהרוס אריחי הסלע התת-קרקעיים: מכוש (שבירת אריח סלע אחד), דינמיט (פיצוץ שורה אופקית), ו-TNT (פיצוץ מעגל אריחי סלע). כלי כרייה ועפרות אינם תופסים מקום במחסן.

המכרה מאפשר גם לחלץ יהלומים, מטבעות וחפצים אחרים.

מערכת אוניות (נמל)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מרמה 29, נפתחת האפשרות לשפץ את הנמל הימי.

באמצעות האוניות, ניתן להזמין סחורה ולמצוא ואוצרות נדירים. המספר המרבי של אוניות הוא 4, וכל אוניה רשאית לשאת עד 3 ארגזי סחורה.

האוניה הראשונה מגיעה ללא עלות, השנייה עולה 5000 מטבעות, השלישית 8000 מטבעות, והרביעית 25000 מטבעות. שחקנים יכולים לשלוח את האוניות לאיים כדי לרכוש פירות, ודגים על ידי תשלום במטבעות. ישנם ארבעה איים: אי הפירות (הכולל אפרסקים, אבטיחים ושזיפים), אי הזית (הכולל ענבים, זיתים ולימונים), אי טרופי (הכולל בננות, קוקוסים ואננס), ואי הדייגים (הכולל דגים, שרימפסים, ולובסטרים).

גן חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מרמה 24, נפתחת האפשרות להקים גן חיות. אימוץ חיות חדשות מאפשר רכישת קישוטים ומבנים נוספים לפריסת גן החיות (בית קפה, חנות מזכרות ומזון מהיר).

עונות וסקינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2019, יצאה לדרך העונה הראשונה של משימות הפרופסור (Professor's Experiments). במסגרת "משימות הפרופסור", נדרשים השחקנים להשלים משימות על מנת להרוויח נקודות ובכך להרוויח פרסים. שחקנים שרכשו את כרטיס הזהב/מסלול הזהב (Golden Ticket/Gold Pass) יכלו לקבל את הפרסים הנדירים יותר, ביניהם סקינים לתחנת הרכבת, למטוס, למסוק וכו'.

החל ממרץ 2021, דמות הפרופסור הוסרה מסדרת העונות. במסגרת שינוי זה, לכל עונה יש נושא אחרת ודמות הקשורה לאותו הנושא (לדוגמה: פיראט בעונת הפיראטים). בנוסף לכך, הסקינים שניתן לקבל באמצעות רכישת כרטיס הזהב קשורים לנושא העונה (לדוגמה: ספינות גונדולה בעונת פסטיבל ונציה).

פיתוח המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

Township הושק ב-2011 כמשחק חברתי ב-Google+, ומאוחר יותר הוא הועבר לפייסבוק. לאחר עיצוב מחדש, הוא הושק גם בסמארטפונים והפך למשחק הנייד הראשון של המפתחת Playrix. הוא שוחרר עבור iOS ב-2012 ולאנדרואיד ב-2013.[1] במהלך שש השנים הראשונות, המפתחים הוציאו לאור יותר משישים עדכונים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Playrix". Forbes Media (ברוסית). 2021. נבדק ב-2020-07-15.