Undertow

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Undertow
אלבום אולפן מאת טול
יצא לאור 6 באפריל 1993
הוקלט 1992 באולפני גראנד מאסטר סטודיוז, הוליווד, קליפורניה
סוגה מטאל אלטרנטיבי, פרוגרסיב מטאל
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 69:13
חברת תקליטים זו אנטרטיינמנט
הפקה סילביה מאסי וטול
כרונולוגיית אלבומים של טול
Opiate
(1992)
Undertow
(1993)
Ænima
(1996)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Undertow (אנדרטאו) הוא אלבום הבכורה משנת 1993 של להקת טול, בתקופה בה הגראנג' היה בשיאו והחלו להתפתח שירי פופ פאנק המתאימים לרדיו, אנדרטאו עזר למטאל ולפרוג להתבלט כסגנון מוזיקה ובכך איפשר ללהקות בעלות סגנון דומה לפרוץ לתודעת הציבור. האלבום הוכרז כפלטינה כפולה על ידי ארגון תעשיית ההקלטות של אמריקה (RIAA) ב-14 במאי 2001.

הקלטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הוקלט בין אוקטובר לדצמבר 1992 בגראנד מאסטר סטודיוז בהוליווד, קליפורניה, על ידי סילביה מאסי.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלבום יש רצועה נסתרת שנקראת "Disgustipated", שבה באים לידי ביטוי התעניינות הלהקה במוזיקה ניסיונית, שימושם בסאטירה וכוונתם לאתגר את אוזני המאזין, לצאת מהתפיסה של מה שעד עתה החשיב כמוזיקה. הרצועה הושמה כשיר מספר 69 בתקליטור - כמשחק עם יכולות ההקלטה על תקליטורים, בזמן שחרורו. הרצועה מתחילה בהספד, ממשיכה לצלילים עיליים סאטיריים הנוגעים לדת ונגמרת ב"קצירת גזרים" (חלק ממילות הרצועה), ולבסוף שוככת אל תוך צליל של צרצרים. הרעיון להקלטת השיר נבע מערב בפאלאדיום בלוס אנג'לס, בזמן הופעה נגד ניסויים בבעלי חיים ש"טול מצאו את עצמם חלק ממנה".

עטיפת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

העטיפה המצונזרת

עטיפת האלבום עוצבה על ידי הגיטריסט אדם ג'ונס. תמונות בתוך האלבום של אישה שמנה עירומה החובקת גבר רזה עירום וחברי הלהקה עם סיכות בצידי ראשם עוררו מחלוקות אשר גרמו לכך שהאלבום הורד ממדפי חנויות כגון קיימארט ווולמארט. תגובת הלהקה הייתה לשחרר אלבום בגרסה שונה, אשר מציגה ברקוד גדול על רקע לבן. בגרסה זו צורף פתק מהלהקה (ראו תמונה).

הפתק הנוסף לגרסה המצונזרת

המסר על תמונות הלהקה הוא "Trust me trust me trust me trust me trust me I just want to start this over say you won't go this is love i'll make weapons out of my imperfections lay back and let me show you another way only this one holy medium brings me peace of mind cleanse and purge me in the water twice as loud as reason euphoria I've been far too sympathetic no one told you to come I hope it sucks you down life feeds on life this is necessarry." הקטע מכיל חלקי משפטים ממילות השירים באלבום.

השירים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. "Intolerance" – 4:53

2. "Prison Sex" – 4:56

3. "Sober" - 5:06

4. "Bottom" - 7:13 (Tool/Henry Rollins)

5. "Crawl Away" - 5:29

6. "Swamp Song" - 5:31

7. "Undertow" - 5:21

8. "4°" - 6:02

9. "Flood" - 7:45

69. "Disgustipated" - 15:47

משתתפי האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתתפים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]