V (סדרת טלוויזיה, 2009)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף V (סדרה))
וי
V
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
מבוסס על V: The Original Miniseries עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני/דרמה המשכית
יוצרים קנת' ג'ונסון
כותבים Sam Egan, רוקני ס. אובאנון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי איב סימונו, בריאן ספייסר, רוברט דאנקן מקניל, ג'ונתן פרייקס, Jesse Warn עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אליזבת' מיטשל
מוריס צ'סטנוט
ג'ואל גרטש
מורנה בקרין
לורה ונדרוורט
לוגן הופמן
צ'ארלס מאז'ר
סקוט וולף
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 22 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק Christine Roum עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרקו בלטרמי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40 דקות
שידור
רשת שידור ABC
תקופת שידור מקורית 3 בנובמבר 200915 במרץ 2011 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
abc.go.com/shows/v
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

V היא סדרת דרמה המשכית מדע בדיונית ששודרה בארצות הברית מ-3 בנובמבר 2009 ועד 15 במרץ 2011. הסדרה היא סדרה מחודשת של V.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נפתחת כאשר 29 חלליות של חייזרים הידועים בשם "המבקרים" נוחתות בכדור הארץ ומרחפות בערים מרכזיות ברחבי העולם. המבקרים טוענים כי פניהם לשלום. הם חולקים עם בני האדם את הטכנולוגיות המתקדמות שלהם ופותחים עבורם מרכזי ריפוי. בני האדם מקבלים אותם בשמחה, וצעירים מרחבי העולם מתגייסים לתוכנית "שגרירי השלום" שלהם, אך מספר מצומצם של אנשים מגלה את כוונתם האמיתית של המבקרים: השתלטות על כדור הארץ ועל האנושות. הם מתאחדים למחתרתגיס החמישי" ונלחמים בהם.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1123 בנובמבר 200918 במאי 2010
2104 בינואר 201115 במרץ 2011

עלילת העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

29 חלליות ענק נוחתות מעל 29 ערים גדולות ברחבי העולם. אישה המציגה את עצמה בשם אנה מודיעה כי היא מנהיגת ה"מבקרים", יצורים תבוניים מהחלל החיצון שבמהלך מסעם בחלל גילו את כדור הארץ. היא מצהירה כי פניהם לשלום וכי הם מעוניינים לשהות בין בני האדם ולעזור להם. בני אדם מכל הארצות מקבלים באהדה רבה את המבקרים, בעוד מספר קטן של בני אדם מטילים ספק בנדיבותם. סוכנת הלוחמה בטרור של ה-FBI אריקה אוונס מגלה כי המבקרים הם למעשה לטאות בגודל אדם שכיסו את עצמם בעור אנושי בעזרת הנדסה גנטית כדי להראות זהים לבני האדם. אריקה מצטרפת ל"גיס החמישי", תנועת התנגדות קטנה נגד המבקרים. חברי המחתרת מגלים יחד את הסיפור האמיתי: המבקרים שלחו לכדור הארץ כבר לפני שנים רבות סוכנים שירגלו עבורם בין בני האדם. סוכנים אלה חדרו לגופי ממשלה וחברות גדולות והמתינו בתור סוכנים רדומים עד להגעת החלליות. התגלותם הנוכחית של המבקרים היא בעצם עליית שלב בתוכניתם להשתלט על כדור הארץ.

בינתיים, המבקרים מרפאים מגוון רחב של מחלות אצל בני האדם וזוכים לאהדתם. המבקרים מצליחים לגייס צעירים רבים לתוכנית "שגרירי השלום". הצעירים לא יודעים שהם משמשים כמרגלים בקרב בני האדם עבור המבקרים. אחד הצעירים הוא טיילר, בנה של אריקה, שמתאהב בליסה, בתה של אנה. ליסה מתחילה לפתח רגשות אנושיים בעקבות קשריה עם טיילר. היא מגלה את תוכניתה האמיתית של אמה, ויחד עם ג'ושוע, רופא מבקר שאף הוא חבר בגיס החמישי, הם עוזרים לאריקה מבלי לעורר את חשדה של אנה. במקביל, אנה פותחת בתוכנית נוספת, "החיים למעלה", בה היא בוחרת בני אדם שיעברו לגור בחלליות בין המבקרים. אנה משתמשת בהם כדי ללמוד על המין האנושי ועורכת עליהם ניסויים. אנה נעזרת בעיתונאי, צ'אד דקר, כדי לשלוט בדעת הקהל ולשכנע את בני האדם שהמבקרים רוצים רק בטובתם ושחברי הגיס החמישי הם טרוריסטים הפוגעים בחפים מפשע. ואלרי, אישה אנושית, נכנסת להריון מריאן, מרגל חייזר שבגד באנה והצטרף לגיס החמישי. אנה מגלה על ההריון ושולחת חיילים שחוטפים את ואלרי לחללית, שם היא יולדת תינוקת. אנה הורגת את ואלרי ומשאירה את התינוקת בחללית. אנה מטילה אלפי ביצים של חיילים מיוחדים שנועדו להילחם בבני האדם. ה-FBI ממנה את אריקה לאחראית לביטחונם של אנה והמבקרים. אנה סומכת על אריקה ומזמינה אותה ואת טיילר לארוחת ערב בחללית, במהלכה ליסה נותנת לאריקה חומר נפץ איתו היא משמידה את כל ביצי החיילים. נוצרת מהומה בחללית ואנה מגלה שג'ושוע בגד בה. ג'ושוע מבקש מאריקה לירות בו כדי שאנה תמשיך לבטוח בה. הפרק האחרון לעונה מסתיים בכך שאנה מגלה שכל הביצים שלה הושמדו, היא נתקפת בזעם, ופונה מיד לשלב הבא בתוכניתה: היא משתמשת בטכנולוגיה שהופכת את השמיים לאדומים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה – אנה, מפקדת המבקרים גורמת לגשם אדום לרדת על כדור הארץ. במשך ארבעה ימים היא איננה מגיבה לציבור והעולם כולו בכמיהה להבין מדוע השמיים נעשו אדומים. לאחר ארבעת הימים מצהירה אנה בפני העולם כי הגשם האדום הצליח לתקן 100 שנות הרס של כדור הארץ (התחממות עולמית, שריפת יערות וכדומה). זהו שקר נוסף שיתגלה בהמשך – הגשם נועד לזרוע זרחן בתושבי כדור הארץ ובסביבתו מפני שזהו החומר התורם להתרבות המבקרים.

במהלך העונה מגלה אריקה כי בזמן הריונה התעסקו המבקרים בעובר (טיילר) והוציאו חצי מהגנים שלו בדי אן איי, וזוהי בעצם הסיבה שבדיקת האבהות שנערכה לטיילר ואביו, ג'ו, יצאה שלילית. דבר נוסף המתגלה הוא כי הסוכנת מאליק (שותפתה החדשה של אריקה) גם היא מבקרת, היא נחטפת על ידי הגיס החמישי שממשיך להתחזק ולאסוף אנשים במטרה לעצור את המבקרים מהשתלטות על כדור הארץ. איש המוסד הישראלי עיליי כהן מקריב את עצמו למען המטרה ומוריש לאריקה את תפקיד ניהול הגיס החמישי בעולם. בפרק הסיום של העונה, אנה רוצחת את אמה, כולאת את בתה, ליסה, שבגדה בה, ומכסה את בתה השנייה בעור זהה לליסה כך שתיראה כמוה ותזדווג עם טיילר. לאחר הזיווג, רוצחת ליסה המדומה את טיילר. בסצנת הסיום, אנה מצליחה בעזרת בתו של ריאן (שתהליך התבגרותה מואץ לאחר ניסוי שנערך בה) להשפיע עם ה"אושר" שלה, יכולת שליטה טלפתית ייחודית עד כה ל"מבקרים", גם על כל בני האנוש בעולם. אריקה יוצאת החוצה ממחבואה ומגלה כי העולם כולו נתון לשליטתה של אנה, כולל ג'ק לאנדרי.

רשימת שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליזבת מיטשל – סוכנת ה-FBI אריקה אוונס, מנהיגת הגיס החמישי.
  • מוריס צ'סטנוט – ריאן ניקולס, מבקר שהצטרף לגיס החמישי. נשלח לכדור הארץ מספר שנים לפני נחיתת החלליות כדי לרגל עבור המבקרים. בעונה השנייה, מת על ידי בתו.
  • ג'ואל גרטש – האב ג'ק לנדרי, כומר המתנגד למבקרים ומדבר נגדם. במחצית העונה השנייה, מאבד את סמכותו ככומר.
  • לוגן הופמן – טיילר אוונס, בנה של אריקה. חבר ב"שגרירי השלום". נהרג על ידי כפילה של ליסה בסיום העונה השנייה.
  • לורדס בנדיקטו – ואלרי סטיבנס, ארוסתו של ריאן. נכנסה ממנו להריון וילדה בת חצי-אנושית חצי-מבקרת. נהרגה על ידי אנה בניסיון לגרום לריאן לשתף עימה פעולה בשנית.
  • מורנה בקארין – אנה, מנהיגת המבקרים, המלכה של כל המבקרים מספינות האם. בתה של דיאנה ואמה של ליסה.
  • צ'ארלס מאז'ר – קייל הובס, מתנקש מבוקש. אחד החברים הראשונים במחתרת הגיס החמישי. המבקרים מנסים לגרום לו לשתף איתם פעולה.
  • לורה ונדרוורט – ליסה, בתה של אנה וחברתו של טיילר. יועדה להיות המלכה הבאה. מתנגדת לאמה בסתר עד שאנה מגלה על בגידתה וכולאת אותה.
  • סקוט וולף – צ'אד דקר, עיתונאי ומגיש תוכנית טלוויזיה. מנהיגת המבקרים אנה מתראיינת אצלו ומשתמשת בו לקידום מטרותיהם של המבקרים. מצטרף בעונה השנייה לגיס החמישי.

שחקנים משניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריסטופר שייר – מרקוס, יד ימינה של אנה. שותף לכל תוכניותיה ונאמן לה.
  • מארק הילדרת' – ג'ושוע, רופא מהצוות הרפואי של ספינת המבקרים בניו יורק. אנה בוטחת בו. חבר בגיס החמישי. לאחרה שנורה, איבד זמנית את זכרונו ועבר לצד המבקרים לתקופה קצרה.
  • דייוויד ריצ'מונד-פק – ג'ורג'י סאטון, חבר הגיס החמישי שכל משפחתו נרצחה בידי המבקרים. בניסיון להציל את ריאן מספינת המבקרים, הוא נלכד ובוחר במוות מאשר לגלות את מטרותיהם של הגיס החמישי.
  • רורק קריצ'לו – פול קנדריק, המפקח על אריקה ב-FBI. חושד באריקה על מעורבותה בגיס החמישי, ומתגלה כחבר בארגון מחתרתי סודי נגד המבקרים.
  • אלן טודיק – דייל מדוקס, מבקר. סוכן אף-בי-איי ושותפה הראשון של אריקה בסדרה. נלקח לספינת האם לאחר שאריקה מגלה את האמת על המבקרים ועליו. שם הוא מספר עליה לג'ושוע שמחליט להיעזר בה והורג את דייל.
  • רקהה שארמה – סריטה מאליק, מבקרת. סוכנת אף-בי-איי והשותפה השנייה של אריקה. כשאריקה מגלה את זהותה היא חוטפת אותה אל מקום המחבוא של המחתרת, שם חוקרים אותה לגבי כוונות המבקרים, מענים והורגים אותה.
  • סקוט היילנדס – האב טרוויס, כומר זקן העובד באותה כנסייה בה מטיף האב לאנדרי. בשיחותיו עם לאנדרי, נראה כי הוא נוטה לצידם של המבקרים.
  • לקסה דויג – ד"ר ליאה פרלמן, רופאה מבקרת שטיפלה בולארי. חברה בגיס החמישי.
  • ניקולס ליאה – ג'ו אוונס, בעלה לשעבר של אריקה שעזב לאחר שבבדיקת דם התברר כי טיילר אינו ילד שלו. מנסה להתחבר מחדש למשפחתו לאחר שהתגלה כי המבקרים טיפלו ב-DNA של טיילר. בעונה שנייה נקלע באמצע חילופי אש ונהרג.
  • ג'יין באדלר – דיאנה, אמה של אנה. הייתה מלכת המבקרים לפני אנה, אך כעת כלואה בתוך ספינת האם, כאשר רק אנה (ומאוחר יותר ליסה) מודעות לקיומה. בסיום העונה, דיאנה נחשפת לכל המבקרים אך נרצחת על ידי אנה מיד.
  • ברט האריסון – סידני מילר, ביולוג מהפכן. אריקה מצאה אותו בעקבות ניסיונה להבין את פשר השמיים האדומים וצירפה אותו לגיס החמישי.
  • עודד פהר – איליי כהן, סוכן מוסד לשעבר, מנהיג קבוצה של חברי גיס החמישי מכל העולם. נהרג בזמן החטיפה המבוימת של אריקה ומוריש לה את תפקידו כמנהיג הגיס החמישי העולמי.
  • ג'יי קרנס – כריס בולינג, סוכן אף-בי-איי ושותפה השלישי של אריקה. חשד שאריקה תומכת בגיס החמישי ועקב אחריה. בסוף העונה השנייה התגלה שכריס חבר בארגון מחתרתי סודי נגד המבקרים.
  • אונה גראוור – קרי, עיתונאית שמצטרפת לצ'אד דקר בהגשת תוכנית הטלוויזיה שלו ומדברת בה נגד המבקרים. צ'אד גורם לפיטוריה בעקבות בקשתה של אנה.
  • מארק סינגר – לארס טרמונט (הופעת אורח בסוף עונה שנייה). חבר בארגון מחתרתי סודי של בכירי ממשל וצבא נגד המבקרים.

ביטול הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2011 הודיעה רשת ABC כי הסדרה לא תמשיך לעונה שלישית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא V בוויקישיתוף