אקספנג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Xpeng)
אקספנג
小鹏汽车
נתונים כלליים
בורסה
מייסדים חה שיופנג, Xia Heng עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2014–הווה (כ־10 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה גואנגג'ואו עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית הרכב עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל חה שיופנג עריכת הנתון בוויקינתונים
 
https://heyxpeng.com/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שיאופנג מוטורס המוכרת בעולם תחת המיתוג אקספנגסינית: 小鹏汽车; בפין-יין: Xiǎopéng qìchē, במערב במיתוג Xpeng), או XMotors.ai, היא יצרנית רכב חשמלי סינית. מטה החברה נמצא בגואנגג'ואו, עם משרדים מרכזיים גם במאונטיין ויו, קליפורניה שבארצות הברית והיא נסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק.

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2018, משרד המשפטים של ארצות הברית האשים עובד לשעבר של אפל בגניבת סודות המסחר של פרויקט הרכב האוטונומי של אפל בניסיון להשיג עבודה באקספנג.[1][2]

בחודש מרץ 2019, טסלה תבעה את צאו גואנג'י, עובד טסלה לשעבר, על גניבת קוד המקור של הטייס האוטומטי שלה והבאתם לאקספנג. צאו הכחיש טענות בגין גניבת קניין רוחני, אך הודה שהעלה את קוד המקור של טסלה לחשבון ה-iCloud שלו לפני שעזב את טסלה בזמן שהוא עדיין עבד בטסלה. בתגובה להאשמותיה של טסלה, פתחה אקספנג בחקירה פנימית ואמרה כי "לא הייתה מודעת להתנהגות בלתי הולמת של מר צאו".[3] באפריל 2020 הגישה טסלה תביעות חדשות בנושא.[4]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקספנג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chiu, Allyson (11 ביולי 2018). "Ex-Apple engineer arrested on his way to China, charged with stealing company's autonomous car secrets". The Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-2020-12-03. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Former Apple Employee Indicted On Theft Of Trade Secrets". U.S. Department of Justice (באנגלית). 16 ביולי 2018. נבדק ב-2020-12-03. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ O'Kane, Sean (10 ביולי 2019). "Former Tesla employee admits uploading Autopilot source code to his iCloud". The Verge. נבדק ב-12 ביולי 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Tesla doubles down on claim Chinese EV startup stole its Autopilot source code". Electrek. 27 באפריל 2020. נבדק ב-4 באוקטובר 2020. {{cite news}}: (עזרה)