משתמש:יעקב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כך כתב עלי בן כספית:

"עכברי ויקיפדיה אומרים לי שמדובר באדם שעריכותיו בד"כ מקצועיות ואמינות." (https://twitter.com/BenCaspit/status/1721546763943727253)

אבל שלא תזוח דעתי עלי אביא גם קצת ביקורת מפי אחד מעורכי ויקיפדיה:

"מאז שחזרת לפעילות השנה כל אחת ואחת מהעריכות שלך נעשו במטרה ברורה להציף את מרחב הערכים בתעמולה חד-צדדית ולהפוך את ויקיפדיה לשופר של הממשלה. מאז שפרצה המלחמה, הניסיונות שלך להשתמש במרחב הערכים כדי להפיל את האשמה על הדרג הצבאי ולפטור את הדרג המדיני מכל אחריות הם מבישים בצורה שלא נראתה כאן מעולם. כל בר דעת שמרפרף על העריכות שלך יתקשה להאמין שאתה שואף לאותה נייטרליות טהורה שבעדה אתה מדבר. אתה צודק ש"אנחנו בבעיה": אנחנו אכן בבעיה, כי עריכות שלך שמכניסות פרופגנדה למרחב הערכים מתמסמסות מתחת לרדאר ומוצגות בפני הקוראים. כל מי שמנסה למנוע את חדירת הפרופגנדה הזאת למרחב הערכים עושה עבודת קודש. אני לא נוהג להתבטא בישירות כזו, אבל כשהעורך הכי פוליטי במיזם טוען שהוא שואף לנייטרליות ומאשים אותי, שרובן המוחלט של עריכותיי אינן בערכים פוליטיים, ברצון "לשרת אג'נדה", קשה לעמוד מנגד. לפני שאתה מאשים את מי שמתנגד לעריכותיך בהטיה פוליטית, נסה לחשוב מה גרם לך דווקא בתקופה זו להכניס ציטוטים איזוטריים מלפני עשור לערכים כמו בני גנץ ושאר היריבים הפוליטיים של נתניהו."

במשך שנים אמרתי לכל מי ששאל אותי שיחסית ניתן לשמור על הנייטרליות של הויקיפדיה ושאם הם מוצאים משהו מוטה שיפנו אלי ואנסה להביא לנייטרליות. לצערי בשנה האחרונה זה כבר לא המצב. ויקיפדיה בעברית נלקחה שבי על ידי חבורת אנטי-ביבי והאמת והנייטרליות אבדו. נקווה שעם הסיום הקרוב של עידן ביבי החבורה הזאת תעזוב ונוכל לנסות לשקם את הויקיפדיה העברית.

נושאים לטיפול[עריכת קוד מקור | עריכה]