אדיסון קרנדל גיבס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדיסון קרנדל גיבס
Addison Crandall Gibbs
אדיסון קרנדל גיבס
אדיסון קרנדל גיבס
לידה 9 ביולי 1825
מחוז קאטאראוגוס, מדינת ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 29 בדצמבר 1886 (בגיל 61)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות ריבר ויו, פורטלנד, אורגון, ארצות הברית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל אורגון ה־2
10 בספטמבר 186212 בספטמבר 1866
(4 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדיסון קרנדל גיבסאנגלית: Addison Crandall Gibbs, ידוע גם כ-A. C. Gibbs;‏ 9 ביולי 182529 בדצמבר 1886) היה פוליטיקאי אמריקאי מאורגון, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כמושל אורגון השני בשנים 18621866. קודם לכן הוא היה חבר בבית המחוקקים של טריטוריית אורגון וחבר בית המחוקקים המדינתי של אורגון.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדיסון קרנדל גיבס נולד במחוז קאטאראוגוס שבמדינת ניו יורק. הוא למד בבתי ספר ציבוריים של המדינה ולאחר מכן היה למורה. בהמשך הוא עבר את מבחני לשכת עורכי הדין, וב-1849 עבר לקליפורניה.

באורגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1850 עבר גיבס לטריטוריית אורגון. הוא התיישב בעיר גרדינר שעל שפך הנהר אומפקווה, שם ב-1852 הוא היה לחבר בבית המחוקקים של הטריטוריה. הוא גם מונה כגובה המכס בגרדינר.

ב-1860 עבר גיבס לפורטלנד, שם הוא נבחר לבית המחוקקים של המדינה החדשה, אורגון. ב-1862 הוא נבחר כמושל אורגון. תקופת כהונתו החלה ב-10 בספטמבר 1862, וכך הוא כיהן במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית. ב-1864, בתגובה להוראות מהקונגרס של ארצות הברית, גייס גיבס רגימנט רגלים, על אף התנגדות מצד תושבי אורגון. הוא גם עשה שימוש בכוחו הפוליטי באורגון כדי לחסל את תנועת תומכי הפרישה מהאיחוד. תקופת כהונתו כמושל הסתיימה ב-12 בספטמבר 1866.[1]

לאחר תום כהונתו התמודד גיבס ב-1866 ללא הצלחה בבחירות לסנאט של ארצות הברית. לאחר מכן הוא כיהן תקופת כהונה אחת כתובע המחוזי הפדרלי של המחוז השיפוטי של אורגון וכנציב מטעם המדינה ליישוב תביעות מלחמה על רקע המלחמות נגד האינדיאנים. כתובע הפדרלי המחוזי, הוא הועבר מתפקידו באופן שנוי במחלוקת על ידי התובע הכללי בממשלו של הנשיא יוליסס ס. גרנט, ג'ורג' הנרי ויליאמס, לשעבר סנאטור מאורגון, כאשר גיבס ניהל תביעה על הונאת בחירות באורגון. לאחר מכן הוא שב למשרד עורכי הדין הפרטי שלו בפורטלנד.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדיסון קרנדל גיבס נפטר בלונדון ב-29 בדצמבר 1886. ארונו הועבר משם באמצעות החלטה של בית המחוקקים של אורגון והוא נטמן בבית הקברות ריבר ויו שבפורטלנד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Governor's Records Guides, Oregon State Archives (באנגלית)