אודהליה ברלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודהליה ברלין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1981 (בת 43 בערך)
אלקנה, יהודה ושומרון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מכון שכטר למדעי היהדות עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מקלדת אלקטרונית, פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך (2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אודהליה ברלין (נולדה ב-1981, ניסן תשמ"א) היא פסנתרנית וזמרת-יוצרת ישראלית, כלת פרס שר החינוך לתרבות יהודית לשנת 2017.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברלין נולדה וגדלה באלקנה. אביה, נגן הכליזמר, מוסא ברלין, ואמה, דינה, מעבירה שיעורי דת לנשים. ברלין היא בת הזקונים במשפחתה בת שישה אחים ואחיות, כשהייתה בת 14 וחצי לקחו הוריה לאומנה שני ילדים בעלי תסמונת דאון. בעקבות זאת עברה בהמשך משפחתה להתגורר ביישוב אלון שבות.

ברלין היא זמרת-יוצרת המשלבת בין מוזיקה יהודית-דתית לטקסטים וללחנים שלה. לפני כל שיר ברלין חושפת את הסיפור שמאחורי כל שיר, בפתיחות ובאריכות. בערב יום הכיפורים ה'תש"ע (26 בספטמבר 2009) קיימה ברלין הופעה לנשים בשם "אוחילה" בבית אבי חי בירושלים שבה היא ביצעה בעיקר שירים ופיוטים מתפילות הימים הנוראים. ההופעה הפכה להופעה קבועה שמתקיימת מדי שנה באותו תאריך, והחל משנת ה'תשע"ה (2014) היא מתקיימת בבנייני האומה. ההופעה הראשונה הוקלטה ויצאה כעבור שנה בתקליטור בשם אוחילה. המופע הרביעי יצא אף הוא כאלבום הופעה תחת השם "אחלה פניו" (2013). בין שני האלבומים הוציאה ברלין ב-2012 אלבום אולפן ראשון ובו טקסטים משלה בשם שביל של אור. היא השתתפה כנגנית קלידים, מעבדת ומפיקה מוזיקלית באלבומו של אביה "ניגון מולדת" שיצא ב-2016.

ב-2017 זכתה ברלין בפרס שר החינוך לתרבות יהודית בקטגוריית מוזיקה.[1] בספטמבר של אותה שנה יצא אלבום בהשתתפותה שנקרא אולי בשבת יזרקו סוכריות ושהכיל שירי ילדים אותם חיבר אורי אורבך.

בשנת 2023 הוציאה ברלין יחד עם המוזיקאיות אורית איזק, בת-חן אדרי, מרב ברנר, עדי אלבחר, רוחמה בן-יוסף גרסת כיסוי לשירה של נעמי שמר, מה שלומך אחות.[2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברלין היא אם יחידנית, ובשנת 2021, מעט אחרי שחגגה את יום הולדתה ה-40, ילדה את בנה הבכור. היא בעלת תואר אקדמי במוזיקה וחינוך מיוחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]