אורי ירמיאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי ירמיאס
ירמיאס במסעדתו בעכו העתיקה, 2012
ירמיאס במסעדתו בעכו העתיקה, 2012
לידה 1944 (בן 80 בערך)
נהריה, פלשתינה (א"י)
סגנון בישול דגים
מסעדות אורי בורי

אורי ירמיאס (נולד ב-1944) הוא שף אוטודידקט, הידוע גם בכינוי "אורי בורי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ירמיאס נולד בנהריה לבנימין - מדריך חקלאי, ולחנה - מטפלת. בגיל 16 הפליג לאיטליה ולגרמניה. כששב לישראל למד בבית הספר הטכני של חיל האוויר ושירת בצה"ל כמכונאי מטוסים. לאחר שחרורו נסע שוב לאירופה ולאסיה. במסעותיו התנסה בבישול ולמד את רזי המקצוע.

בשנת 1988 פנה לענף המזון וניהל את סניף רשת קפולסקי בנהריה, ובשנת 1989 פתח את מסעדת "אורי בורי" בעיר, אשר מתמחה בתבשילי דגים. הוא גם הקים את מסעדת "כרמלה בנחלה" בתל אביב (יחד עם דניאל זך), ממנה פרש מאוחר יותר. בשנת 1997 העביר את מסעדת "אורי בורי" לעיר העתיקה של עכו. פתח ביחד עם דניאל זך את מסעדת "הלנה בנמל" בנמל קיסריה, בבעלותם גם המסעדה האסיאתית "אסיה מוניקה" בהוד השרון.

בשנת 2006 יצא לאור ספרו (בשיתוף עם אפרת מיכאלי), "אורי בורי - דגים ופירות ים", ממתכוני מסעדת הדגל שלו.

במחצית העשור הראשון של המאה ה-21 החל ירמיאס בפרויקט של שיפוץ ושימור שני מבנים עתיקים בעכו העתיקה לצורך הקמת מלון בוטיק. מבנה אחד היה "בית שוקרי", מבנה עות'מאני שנבנה על יסודות צלבניים, והשני, "בית ויצו". המבנים חוברו בגשר והפכו למלון בשם "מלון האפנדי". המלון נפתח לקהל הרחב בשנת 2012.

בליל 11 במאי 2021, הוצתו על ידי פורעים ערבים מסעדת "אורי בורי" ומלון "האפנדי" (לשעבר בית שוקרי) שבבעלותו של ירמיאס, במהלך התפרעויות בעכו במסגרת המהומות בישראל 2021[1].

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חיליק גורפינקל, מסע קולינרי: מדריך מפה לטיולי אוכל, תל אביב, 2009; "אורי בורי" עמ' 37, "הלנה" עמ' 84

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורי ירמיאס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]