איב טורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איב טורס
Eve Torres
טורס, דצמבר 2008
טורס, דצמבר 2008
לידה 21 באוגוסט 1984 (בת 39)
בוסטון, מסצ'וסטס, ארצות הברית
שם במה איב
איב טורס
משקל 59 ק"ג
גובה 1.73 מטר
מקום מגורים לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 29 באוקטובר 200714 בינואר 2013 (5 שנים ו־11 שבועות)
מאמנים דייב פינלי
Florida Championship Wrestling
מידע אישי
בן או בת זוג
  • Rener Gracie (13 באפריל 2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
  • Reggie Bush (20042005) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איב טורס גרייסי (נולדה כאיב מארי טורס, באנגלית: Eve Marie Torres; ב-21 באוגוסט 1984), הידועה יותר בשם הבמה שלה, איב היא מתאבקת מקצועית בעבר, וכיום שחקנית, רקדנית, דוגמנית, מדריכת ג'ו ג'יטסו ברזילאי ומארגנת אירועים אמריקאית.

החיים שלפני[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורס נולדה בבוסטון, מסצ'וסטס, אך גדלה בדנוור, קולורדו. לטורס אח יחיד, הצעיר ממנה בשם פיליפ, שהופיע בתוכנית "האם אתה חכם יותר מתלמיד כיתה ו'?" בחודש אוקטובר 2008 וזכה במאה אלף דולר, כיום הוא מנחה את תוכנית TechKnow בערוץ אל-ג'זירה האמריקאי. כמו כן, טורס למדה באוניברסיטת דרום קליפורניה.

קריירת הריקוד והדוגמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך לימודיה באוניברסיטת דרום קליפורניה, טורס הופיעה בפרסומות ובקליפים. טורס הייתה סגנית הקפטן בקבוצת הריקוד של האוניברסיטה. לאחר שסיימה בהצלחה את הקולג', החלה טורס את קריירת הריקוד והדוגמנות על בסיס קבוע. בעונת 2006-07 של ליגת ה-NBA טורס הייתה חלק מקבוצת הריקוד של קבוצת לוס אנג'לס קליפרס.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות חיפוש הדיווה (2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש מאי של שנת 2007 טורס השתתפה בתחרות חיפוש הדיווה של ארגון ה-WWE. היא נבחרה על ידי השופטים של התחרות כאחת משמונה המתמודדות הסופיות מבין 50 משתתפות. ב-29 באוקטובר בפילדלפיה היא הוכתרה כזוכה של התחרות לשנת 2007, כאשר היא גוברת בגמר על ברוק ג'ילברטסן ובכך הופכת להיות דיווה באופן רשמי מטעם הארגון. לאחר ניצחון זה, טורס החלה להתאמן בעבור הופעת הבכורה שלה במתחם הפיתוח של הארגון באותה תקופה, ב-Ohio Valley Wrestling או בקיצור OVW.

מגוון פיודים (2008–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בינואר 2008 החלו להתפרסם פרומואים לקראת בואה של איב בתוכנית סמאקדאון. את הופעת הבכורה שלה בתוכנית ערכה שלושה שבועות לאחר מכן, כשהיא מראיינת את אלוף העולם במשקל כבד לשעבר, בטיסטה. בתחילת שנת 2008 איב השתתפה בתחרות שקבעה את הדיווה המובילה של התוכנית, התחרות כללה תחרות ביקיני, מסלול מכשולים והורדת ידיים. באירוע רסלמניה 24 היא הופיעה כ"חוטבת עצים" בקרב הזוגות בין מריה ואשלי נגד בת' פיניקס ומלינה. ב-26 באוקטובר היא לקחה חלק בתחרות ליל כל הקדושים באירוע סייבר סאנדיי, כשהתחפושת שלה הייתה של רפאל מהסדרה צבי הנינג'ה. ב-3 בנובמבר במסגרת הפרק של Raw ערכה איב את הופעת הבכורה הטלוויזיונית שלה בזירה בקרב שמונה על שמונה, שבה קבוצתה הפסידה.

בתחילת שנת 2009 טורס החלה במריבה נגד מישל מק'קול לאחר שאותה מקול תקפה אותה. ב-6 בפברואר בתוכנית סמאקדאון, התחרתה איב בקרב היחידות הראשון שלה בהפסדה למקול על ידי הכנעה. הפיוד שלהם המשיך בחודשים הבאים עד לאמצע השנה ששם איב התחרתה בתחרויות ריקוד והורדת ידיים נגד ליילה, כשב-29 במאי ניצחה את ליילה. לאחר מכן איב הפכה להיות חברה בקבוצת קריים טיים (שאד ו-JTG), כשהיא מלווה אותם לזירה ומשמשת בתור המנג'רית שלהם. שלושתם התחרו בקרב שלושה על שלושה נגד משפחת הארט (דייבי הארט סמית', טייסון קיד ונטליה). הקרב האחרון שלה בתוכנית סמאקדאון היה נגד מקול, שבו שוב הפסידה.

התקופה כאלופת הדיוות (2009–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורס לאחר זכייתה באליפות הדיוות בפעם השנייה באירוע רויאל ראמבל 2011

ב-12 באוקטובר 2009 איב הועברה לתוכנית RAW. חודש לאחר מכן היא התחרתה בקרב באטל רויאל, אשר נוצח על ידי אלישה פוקס. בחודש דצמבר היא הייתה חלק מהעלילה הרומנטית בתוכנית ביחד עם כריס מאסטרס. בחודש ינואר 2010, נערך טורניר שקבע את אלופת הדיוות החדשה, בטורניר זה איב הגיעה לחצי הגמר, שם הודחה על ידי מאריס. ברסלמניה 26 איב הייתה בצד המפסיד של קרב החמש על חמש, אך לילה לאחר מכן בתוכנית RAW, היא הצמידה לניצחון את מאריס בקרב החוזר בין הקבוצות. ב-5 באפריל איב הפכה להיות הטוענת לכתר ושבוע לאחר מכן ניצחה את האלופה מאריס וזכתה באליפות הדיוות בפעם הראשונה בקריירה שלה. באירוע "מעבר לקצה" שנערך בחודש מאי הגנה בהצלחה על האליפות בקרב החוזר נגד מאריס. חודש לאחר מכן באירוע Fatal 4-Way כשלה בניסיונה להגן על האליפות בקרב המרובע בינה לבין גייל קים, מאריס ואלישה פוקס, בקרב זה פוקס זכתה בתואר. ב-5 ביולי איב מימשה את הקרב החוזר שלה נגד פוקס, אך לא הצליחה לנצח אותה, זאת לאחר שהאחרונה זייפה פציעה בקרסול כדי לנצח. כתוצאה מכך, איב קיבלה קרב חוזר נוסף באירוע "כסף בבנק", אך שוב הפסידה.

באירוע רויאל ראמבל שנערך בסוף חודש ינואר 2011 איב התחרתה בקרב מרובע על אליפות הדיוות, שבו איב הצמידה את ליילה לניצחון, מה שהפך אותה לאלופה בפעם השנייה. היא הגנה בהצלחה על התואר נגד נטליה ב-14 בפברואר ונגד ניקי בלה ב-7 במרץ, אך הפסידה את התואר ב-11 באפריל לברי בלה, אחותה של ניקי. לאחר מכן איב יצרה ברית עם קלי קלי, ואחרי שקלי קלי זכתה באליפות הדיוות בחודש יוני, החלה איב ללוות אותה לזירה בקרבות שלה. איב וקלי פתחו בפיוד נגד בת' פיניקס ונטליה, ולאחר שפיניקס גברה על קלי קלי והפכה לאלופת הדיוות, איב ניצחה את נטליה כדי להיות המועמדת לתואר. הקרב בין האלופה פיניקס למועמדת מספר אחת לתואר, איב, נערך באירוע "נקמה", אך איב לא הצליחה לזכות בתואר בפעם השלישית. ב-31 באוקטובר איב ניצחה בקרב באטל רויאל שזיכה אותה שוב בהזדמנות על התואר. איב קיבלה את ההזדמנות שלה להתאבק נגד אותה פיניקס באירוע סדרת ההישרדות, אך גם במקרה זה כמו בקודמו פיניקס היא זאת שיצאה עם ידה על העליונה.

המעבר לדמות הרעה והפרישה (2011–2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 2011 איב חברה לזאק ריידר בקרב זוגות מעורב נגד נטליה וטייסון קיד, שבו השניים ניצחו. ב-9 בינואר 2012 איב החלה בעלילה רומנטית עם אותו ריידר על ידי הסכמה לצאת איתו לדייטים. איב במהרה החלה להטמע בעלילות של ריידר אשר כללו את חברו ג'ון סינה ואת קיין, שפצע את ריידר. ב-6 בפברואר איב ספגה פציעה באף, שהתברר לאחר מכן שאותו שברה, בקרב נגד בת' פיניקס. שבוע לאחר מכן סינה הציל את איב מחטיפתו של קיין, מה שהניע בסופו של דבר את איב לנשק את סינה. ב-20 בפברואר הפכה איב בפעם הראשונה בקריירה שלה לדמות הרעה כאשר היא מתוודה בפני האחיות בלה על כך שהיא אף פעם לא אהבה את ריידר ולמעשה ניצלה אותו כדי להגיע לסינה ולנצלו באותה דרך. סינה שמע את הגילוי שלה ולעג בה תוך כדי שהיא מתחננת לסליחה ממנו, לאחר מכן איב הצדיקה את מעשיה על ידי כך שאמרה שלא הייתה לא בעיה לנצל גברים כדי להשיג את מבוקשה והגדירה את עצמה כ"אישה בעולם של גברים". את הקרב הראשון שלה כדמות הרעה ערכה בתוכנית סמאקדאון, שבו ניצחה את נטליה. ב-5 במרץ ריידר חזר להופיע והתעמת עם איב כדי שתסביר את המעשים שלה, אך האחרונה הצליחה לפתות אותו שיסלח לה. באירוע רסלמניה 28 איב ובת' פיניקס הפסידו לקלי קלי ומריה מנונוס. מאוחר יותר באותו הערב, איב ליוותה את ריידר לזירה לקרב שלו כחלק מקבוצתו של טדי נגד קבוצתו של ג'וני, איב גרמה להפסדה של קבוצת טדי לאחר שהסיחה את דעתו של ריידר. כ"פרס" למעשיה של איב ברסלמניה, ג'ון לאורנייטיס מינה אותה למנהלת הביצועית של התוכניות Raw וסמאקדאון. המעשה הראשון שלה בתפקיד היה הפיטורים של האחיות בלה ב-30 באפריל. למרות התפקוד שלה כמנהלת הביצועית, איב המשיכה להתחרות בקרבות. ב-10 באוגוסט במסגרת פרק של סמאקדאון איב ביקשה מהמנהל של התוכנית, בוקר טי להיות העוזרת שלו, אך מי שקיבלה את המשרה במקומה הייתה קייטלין. כתוצאה מכך, איב איימה על בוקר טי שהיא תגיד למועצת המנהלים על התנהגותו המעודדת אינטרסים אישיים במינוי התפקיד לעוזרת שלו. שבוע לאחר מכן נקבע קרב בין איב לקייטלין, כשעל הכף עמדה משרת עוזרת המנהל, בקרב זה איב ניצחה.

בחודש אוגוסט החלה איב במעבר הדרגתי בחזרה לדמות הטובה ובאירוע לילה של אלופים קייטלין הותקפה מאחורי הקלעים על ידי דמות במסכה וכתוצאה מכך, קייטלין הוחלפה באיב בקרב שלה נגד אלופת הדיוות, לילה. בקרב זה איב ניצחה והפכה לאלופת הדיוות בפעם השלישית. לאחר שקייטלין אמרה שהתוקפת שלה הייתה בעלת שיער בלונדיני, איב האשימה את בת' פיניקס, בתגובה לאימרה זאת התנהלה חקירה שנועדה לשים את ידה על התוקפת. במסגרת תפקידה איב השעתה את פיניקס, אך החלטה זו השתנתה על ידי בוקר טי. לאחר מכן התגלה שהתוקפת הייתה אקסנה, אך מי שעמדה מאחורי הפקודות לתקיפה היא איב בעצמה. באירוע "גיהנום בכלוב" איב הגנה בהצלחה על האליפות בקרב משולש נגד ליילה וקייטלין. באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות איב הגנה בהצלחה על האליפות נגד נעומי. ב-14 בינואר 2013 איב הפסידה את האליפות לקייטלין. לאחר ההפסד שלה איב ביקשה את שחרורה מהארגון.

הופעות חד פעמיות (2013–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בדצמבר 2013 טורס חזרה ל-WWE כדי להעניק את תואר "דיוות השנה" לאחיות בלה במסגרת טקס פרסי הסלאמי. בחודש אפריל 2014 שימשה כשגרירה של הארגון. טורס השתתפה בפרק של "שולחן לשלושה" ביחד עם מאריס וקלי קלי בערוץ הנטוורק של ה-WWE.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 גילמה את העיתונאית ריינה פלורס בסדרת הדרמה "מטאדור" בכיכובו של גבריאל לונה. בשנת 2015 השתתפה בסרט "מלך העקרבים 4: המסע אחר הכוח". בשנת 2016 ביצעה הופעת אורח בסדרת הטלוויזיה "סופרגירל" בדמותה של גיבורת העל מקסימה, ושיחקה בסרט האקשן "השגחה צמודה" בדמותה של דשה, בכיכובם של ג'קי צ'אן וג'וני נוקסוויל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורס מיומנת בג'ו ג'יטסו ברזילאי ומחזיקה בחגורה סגולה מטעם אקדמיית הג'ו ג'יטסו של משפחת גרייסי. טורס היא הדוברת של תוכנית העצמת הנשים להגנה עצמית של גרייסי.[1]

טורס נישאה לרנר גרייסי, ממשפחת גרייסי, בחודש אפריל 2014. ב-28 בספטמבר 2015 נולד לשניים ילד, שנקרא רייבן גרייסי.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-5 מתוך 50 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2010
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איב טורס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]