אלט ג'יי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלט ג'יי
alt-J
אלט ג'יי ב-Melt Festival 2013
אלט ג'יי ב-Melt Festival 2013
מקום הקמה לידס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לידס, בריטניה
תקופת הפעילות מ-2007
סוגה אינדי רוק
רוק אלטרנטיבי
חברת תקליטים

Infectious Records

Canvasback Music
פרסים והוקרה
www.altjband.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'ו ניומן
תום גרין
גאס המילטון
חברים לשעבר
גוויל סיינסבורי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלט ג'ייאנגלית: alt-J; ידועה גם בסימן ) היא להקת אינדי רוק בריטית, שהוקמה בשנת 2007. אלבום הבכורה שלהם "An Awesome Wave" יצא במאי 2012 באירופה ובספטמבר 2012 בארצות הברית וזכה בפרס מרקורי באותה השנה. אחד משירי הלהקה, "Left Hand Free", הושמע במהלך סרט גיבורי-העל שובר הקופות "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים".

תולדות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה כאשר גוויל סיינסבורי (גיטריסט / בסיסט), ג'ו ניומן (שירה / גיטרה), גאס אונגר-המילטון (קלידים) ותום גרין (תופים) נפגשו באוניברסיטת לידס בשנת 2007. גאס למד ספרות אנגלית, והשאר למדו אמנות. בשנה השנייה ללימודיהם, ג'ו הראה לגוויל קומץ של השירים שלו בהשראת אביו, הסמים, וסנופ דוג. הצמד החל להקליט את השירים עם התוכנה "GarageBand" וגוויל השתתף בתור מפיק. הקול היוצא הדופן של הלהקה נובע מהעובדה שבחדרי הסטודנטים רעש היה צריך להיות מינימלי, ולכן הם לא היו מסוגלים להשתמש בגיטרות בס ותופים. לאחר סיום לימודיהם, הם עברו לקיימברידג', אולם הם הקליטו את אלבום הבכורה שלהם בבריקסטון. הלהקה בילתה שנים בחזרות לפני חתימת עסקה עם חברת תקליטים "Infectious Records" בשנת 2011.

ב-13 בינואר 2014 פרש גיטריסט הלהקה, גוויל סיינסבורי[1].

סמל הלהקה היא האות הגדולה היוונית דלתא, ∆, הנוצרת מצירוף המקשים alt-J במקלדת מקינטוש ומשמשת במחקר המדעי כסימן מתמטי לציון שינוי או שוני.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הבכורה שלהם, An Awesome Wave, שוחרר ב-25 במאי 2012 על ידי "Infectious Music", והסתמך על ז'אנרים מוזיקליים רבים (פולק, רוק, פופ, היפ הופ, אינדי רוק, ריפים כבדים ומוזיקה אלקטרונית). האלבום הושלם במשך 3 שבועות בינואר 2012, הלהקה הוסיפה 6 או 7 חומרים שהוקלטו בעבר לאלבום.

לאחר הוצאת האלבום, הלהקה הוציאה את השיר "Slow Dre" באינטרנט, השיר הוא בעצם מאשאפ של השירים: "Still dre" של סנופ דוג והשיר "Slow" של קיילי מינוג. חוץ מהשיר "Slow Dre" הלהקה הוציאה את השיר "Leon". השיר לא נכלל באלבומם הראשון וגם הוא יצא באינטרנט בלבד.

בנוסף, הלהקה הוציאה את השיר "Buffalo" בסוף שנת 2012 עבור הסרט "אופטימיות היא שם המשחק" עם בראדלי קופר וג'ניפר לורנס.

אלבומה השני של הלהקה, This is all Yours, יצא בתאריך 22 בספטמבר 2014[2]. בממוצע, האלבום קיבל ביקורות אוהדות[3].

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה יצאה למסע הופעות קצר בבריטניה ובאירלנד ב-2012, מסע ההופעות החל ב-24 במאי באקדמיית דבלין והסתיים ב-1 ביוני. באותה שנה, הלהקה ניגנה במספר רב של פסטיבלים בקיץ כדוגמת: Latitude, Tramlines, Bestival, Reading and Leeds, End Of The Road, Milhões de Festa, T in the Park, Green Man Pukkelpop, Lowlands.

שנה לאחר מכן הלהקה הופיעה בפסטיבלים רבים כגון: Lollapalooza 2013, Coachella 2013, Sasquatch! ,Glastonbury Festival 2013 ,Open'er Festival 2013.

בחודש אפריל 2015 הודיעה הלהקה כי תופיע בישראל בתאריך 23 באוגוסט 2015 באמפי פארק רעננה. כל הכרטיסים להופעה נמכרו תוך 24 שעות, ובעקבות הביקוש הרב התווספה הופעה נוספת ב-24 באוגוסט, וההופעות עברו להתקיים בלייב פארק בראשון לציון[4][5]. ההרכב שב לישראל להופעה נוספת שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב ב-29 במאי 2018[6]. באוגוסט 2022 הלהקה שבה לישראל בפעם השלישית, הפעם כחלק מפסטיבל SHUGA שהתקיים בלייב פארק ראשון לציון. בפסטיבל התארחו בין היתר Freddie Gibbs וההרכב Jungle.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012, אלבום הבכורה של Alt-J זכה בפרס מרקורי הבריטי. האלבום "An Awesome Wave" היה גם מועמד לשלושה פרסי Brit (פריצת השנה, אלבום השנה והרכב השנה). "An Awesome Wave" הוכרז כאלבום השנה של תחנת הרדיו: "BBC 6 Music" של שנת 2012. שלושה מהשירים מאלבום זה הצליחו להיכנס למצעד ה-100 באוסטרליה, עם 'Something Good' במקום ה-81, "Tessellate" במקום 64, ו-'Breezeblocks' במקום ה-3.

ב-2013 זכה האלבום "An Awsome Wave" בתואר האלבום הטוב ביותר של פרסי איבור נובלו הבריטי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלט ג'יי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]