אנט אולזון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנט אולזון
Anette Olsson
אנט אולזון, בהופעה באיטליה, 2009.
אנט אולזון, בהופעה באיטליה, 2009.
אנט אולזון, בהופעה באיטליה, 2009.
לידה 21 ביוני 1971 (בת 52)
קטרינהולם, שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הלסינגבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
סוגה מטאל סימפוני, רוק אלטרנטיבי
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה סולנית, אבוב
חברת תקליטים Roadrunner Records
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנט אינגאגרד אולסון (נולדה ב-21 ביוני 1971) הידועה בשם הבמה שלה, אנט אולזוןאנגלית: Anette Olzon), היא זמרת שוודית. ידועה בתור סולנית העבר של להקת המטאל סימפוני נייטוויש. בנוסף, אולזון הייתה הסולנית בלהקת הרוק קלאסי השוודית "Alyson Avenue". לאחר הצטרפותה לנייטוויש, התארחה אולזון במספר שיתופי פעולה עם הלהקות "Pain", "Brother Firetribe", ו"The Rasmus".

אולזון ציינה כי קולם של קרולה הגקוויסט, שרה ברייטמן, Amorphis, נטלי קול, וסלין דיון השפיעה עליה רבות. עוד אמרה, כי היא נהנת להאזין ללהקות מטאל אחרות, דוגמת Within Temptation, סונטה ארקטיקה, וקמלוט. בנוסף, הודתה אולזון שהיא מעריצה את להקת The Rasmus עוד לפני שיתוף הפעולה איתם.[1]

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנט אולזון נולדה בעיר הלסינגבורג בשוודיה. גדלה במשפחה מוזיקלית, ושרה כבר מילדות.[1] היא גם ניגנה, לאחר שאימה אילצה אותה לנגן באבוב למשך 8 שנים. אולזון מספרת שהייתה נוסעת לסיבובי ההופעות יחד עם הלהקה של אימה ואף שרה איתם במספר הזדמנויות. לאחר מכן היא הצטרפה לתוכנית כישרונות צעירים וזכתה בתור "ראוי לשבח".[1] הלהקה הראשונה אליה הצטרפה נקראה "Take Cover", להקה שהתמקדה בגרסאות כיסוי. עם זאת, אולזון הצטרפה למספר פרויקטים קצרים וצדדיים. בגיל 21 היא שיחקה את התפקיד הראשי במחזמר "Gränsland" בעיר הלסינגבורג. בנוסף, היא שרה במספר מקהלות, עבדה באולפנים שונים, והייתה גם זמרת חתונות. אולזון אף שרה יחד עם Michael Bormann (זמרה הקודם של להקת "Jaded Heart") באלבומו "Conspiracy".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם אליסון אבניו (1999 - 2005)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, אולזון הצטרפה ללהקה רק כזמרת באולפן, אך לאחר מכן החליפה את הסולן הגברי והפכה לסולנית. הלהקה קיבלה משובים חיוביים רבים על אלבום הדמו שהוציאו ב-1999, והלהקה החלה בחיפוש אחר לייבלים שונים. בנובמבר 2000, אלבום הבכורה שלהם, "Presence of Mind" שוחרר והלהקה קיבלה משובים חיוביים רבים.[2] האלבום השני, "Omega", יצא ב-2003.

אנט עזבה את "Alyson Avenue" ב 2006. במאי 2009, Alyson Avenue הציגו את Arabella Vitanc כזמרת החלופית של אולזון.

עם נייטוויש (2007 - 2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולזון הצטרפה לנייטוויש באופן רשמי בתחילת 2007, לאחר שנבחרה על פני יותר מ-2000 מועמדים. היא החליפה את הזמרת הקודמת, טאריה טורונן, שפוטרה מהלהקה במכתב פתוח בסתיו 2005. הקלטת של אולזון, שהייתה בין הקלטות הראשונות שהגיעו לידי הלהקה מבין המועמדים, נדחתה בתחילה על ידי מוביל הלהקה תואומס הולופאינן, לאחר שגילה שהיא אם לילד צעיר. עם זאת, המשיכה אולזון לנסות, ושלחה ללהקה צילום DVD שלה עם להקת "Alyson Avenue" למנהל הלהקה Ewo Pohjola, מה שהוביל אותה לקבלת התפקיד בפברואר 2007. תואומס הגיב על הבחירה "אנחנו (הלהקה) קיימנו הצבעה רשמית, אך היה ברור שהיא האחת והיא נבחרה פה אחד, זה היה עניין של הרגשה". זהותה של אולזון נשארה בדויה, עד כדי הצגתה כבת-הדודה של מנהל הלהקה במספר הזדמנויות, עד חשיפתה כזמרת החדשה ב-24 במאי 2007.

יום לאחר חשיפת זהותה, ב-25 במאי 2007, שחררה הלהקה סינגל ראשון מתוך אלבומם השישי, "Eva", בגרסת הורדה בלבד. במקור אמור היה הסינגל לצאת חמישה ימים מאוחר יותר, ב-25 במאי 2007, אך התאריך שונה עקב דליפתו של השיר לאינטרנט. ב-13 ביוני 2007, חשפה הלהקה את שם אלבומם החדש, Dark Passion Play, ואת עטיפת האלבום לאתר הרשמי, יחד עם שם הסינגל הבא, Amaranth. Amaranth זכה למעמד זהב במצעד המכירות הפיני, לאחר יומיים בלבד מצאתו.

Dark Passion Play שוחרר באירופה בסוף ספטמבר 2007, בבריטניה ב-1 באוקטובר, ובארצות הברית ב-2 באוקטובר. האלבום זכה למעמד פלטינה כפולה בפינלנד יומיים בלבד לאחר צאתו, ובמקום הראשון במצעד התקליטים בגרמניה, שווייץ, הונגריה, פינלנד וקרואטיה, והגיע ל-100 התקליטים הנמכרים ביותר ב16 מדינות אחרות, כולל ארצות הברית. הדיסק נמכר בלמעלה מ-1.5 מיליון עותקים.

ההופעה הראשונה שבה הופיעה אולזון הייתה בתל אביב, ישראל, ב-6 באוקטובר 2007.[3] סיבוב ההופעות כלל את מרבית אירופה, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ואסיה.[4][5]

סיבוב ההופעות ב-2007 היה הארוך ביותר שהלהקה לקחה בו חלק, מסוף 2007 ועד לספטמבר 2009, שנסגר בהופעה ההלסינקי, בירת פינלנד, יחד עם להקת אפוקליפטיקה הפינית. הפעם האחרונה שהלהקה הופיעה במקום זה, הייתה זו ההופעה האחרונה שבה לקחה חלק הזמרת הקודמת, טאריה טורונן.[6]

באחת ההופעות בארצות הברית בטור שבא אחרי יציאת אלבומה השני עם הלהקה, Imaginaerum, חלתה אנט לפני ההופעה ובהחלטה של רגע החליטו חברי הלהקה האחרים שאת מקומה יתפסו זמרות הליווי של להקת "קאמלוט", החלטה שנתפסה בעיני אנט כלא תקינה. בעקבות תקרית זו וחיכוכים אחרים, החליטו אנט ונייטוויש כי דרכיהן ייפרדו ב 1.10.2012.

אלבום בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הבכורה של אולזון, Shine, הופק במשותף עם המוזיקאי/מפיק השוודי אנדראס באגה, שעבד בין-היתר בעבר עם מדונה, סלין דיון, ג'נט ג'קסון וג'סיקה סימפסון ואומנים נוספים. הוא גם שופט בתוכנית הטלוויזיה השוודית "Idol", ומפיק תוכנית הטלוויזיה "Made In Swedwn".

לפני יציאת האלבום, אולזון קבעה ש"האלבום לא יהיה אלבום מטאל, אבל סביר להניח שיהיה רוק".

עוד אמרה אולזון :"זה כל כך נפלא שיש מלחינים ותמליננים גדולים שיכול לעזור לי בשירי. אנחנו עובדים כך שאנו מתיישבים ליד פסנתר או גיטרה ופשוט מתחילים לזמזם מנגינות. לאחר מכן אני כותבת את המילים, ואז עובדים על המבנה של השירים. לאחר מכן יוהאן מוסיף תופים, וגיטרה בס במחשב ונותן לי לבדוק איך אני שרה אותו, ומשם אנו ממשיכים. פשוט נפלא ליצור שירים בצורה כזו, לא עשיתי כך מאז ימי Alyson Avenue, כך שעבר זמן רב. אך בקרוב אתגבר על זה. בינתיים, אני כבר ממש אוהבת איך שהוא נשמע".

ב-3 בפברואר 2010, הודיעה אנט כי הכנת אלבום הסולו הופסקה לאלתר. לדבריה, "הסיבה היא בעיקר כי אני רוצה להתמקד במשפחה שלי, כל עוד אני בהפסקה זה מ-Nightwish. אני בטוח אקליט אלבום סולו בפעם אחרת, אבל כרגע זה לא מתאים לחיים שלי, אז עדיף שלא לעשות זאת, מאשר לעשות כשזה לא מרגיש טוב". ב-3 במרץ 2010, הודתה אולזון שהסיבה המקורית בגללה נפסקה פעילות האלבום היא עקב כניסתה להריון בבנה השני :"בסתיו האחרון, באמצע הקלטות הדמו של אלבום הסולו שלי, התחלתי להרגיש עייפות ובחילה. עשיתי בדיקת הריון והופתעתי מאוד לגלות שאכן, אני בהריון! החבר'ה מ-Nightwish יודעים מזה שבועות רבים, וכולם תומכים". בנה נולד ב -30 ביולי על ידי ניתוח קיסרי.

לבסוף האלבום הוקלט ויצא בתאריך 28 במרס 2014.

ההשוואה לטאריה טורונן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לסולנית הלהקה הקודמת, טאריה טורונן, לאנט אין קול אופראי, אלא טון השירה שלה הוא בדרך כלל בטווח סופרן. מעריצים רבים של הלהקה חלוקים לגבי צורת שירתה של אנט. אוהדים אחדים טוענים כי קולה לא מיומן או חזק מספיק כדי להתאים למוזיקה של Nightwish בסגנון מטאל סימפוני, וטוענים שקולה מתאים יותר לסגנון הרוק פופ. מעריצים אחרים טוענים כי קולה העוצמתי, בנוסף לשאר כלי הנגינה, הוא מה שגורם ל-Nightwish לשמור על סגנון המטאל הסימפוני שלהם.

מאז שהצטרפה ל-Nightwish בשנת 2007, המיומנות הטכנית של אולזון וסגנונה המשיך להתפתח. לפני יציאתו של האלבום השביעי והסרט Imaginaerum, הזמין Tuomas Holopainen, הקלידן והמלחין של הלהקה, עיתונאים לאולפני "Finnvox" כדי להאזין לאלבום טרם צאתו. המבקרים הסכימו כי קולה היה הרבה יותר מעודן, חזק, וגרנדיוזי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנט חיה עם בן-זוגה, Johan Husgafvel (בסיסט להקת "Pain"), ובנם סת', יליד יולי 2001, ונמו, יליד יולי 2010.‏[7]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם נייטוויש[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו

  • (2007) Dark Passion Play
  • (2011) Imaginaerum

הופעות חיות

  • (2009) Made in Hong Kong

סינגלים

  • (2007) Eva
  • (2007) Amaranth
  • (2008) Bye Bye Beautiful
  • (2008) The Islander
  • (2011) Storytime
  • (2012) The Crow, The Owl And The Dove

עם Alyson Avenue[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו

  • (2000) Presence Of Mind
  • (2004) Omega

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו

  • (Shine (2014

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנט אולזון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 ריאיון עם אנט אולזון באתר YouTube
  2. ^ "Alyson Avenue: Our Story". alysonavenue.se. אורכב מ-המקור ב-2009-06-02. נבדק ב-2009-10-16.
  3. ^ "Nightwish performs first official concert with new singer". Blabbermouth.net. 7 באוקטובר 2007. נבדק ב-2007-10-07. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Nightwish – Tour Info". Nightwish.com. אורכב מ-המקור ב-2013-06-21. נבדק ב-2007-10-07.
  5. ^ "Nightwish Australian tour dates announced". Blabbermouth.net. 5 באוקטובר 2007. נבדק ב-2007-10-07. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "TuomasHolopainen.net". Interview. אורכב מ-המקור ב-2007-01-07. נבדק ב-30 באוקטובר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Anette Olzon (2010-07-31). "Anette Olzon Blog: A child is born". נבדק ב-2012-01-09.