אני האגדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
אני האגדה
I Am Legend
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על אני האגדה (רומן) עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פרנסס לורנס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי עקיבא גולדסמן
דייוויד היימן
ג'יימס לסיטר
ניל ה. מוריץ
טרייסי טורם
תסריט עקיבא גולדסמן ומארק פרוטוסביץ', על פי הרומן "אני אגדה" מאת ריצ'רד מת'סון
עריכה ויין ואהרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ויל סמית'
אליס בראגה
דאש מיהוק
סאלי ריצ'רדסון
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אנדרו לסני עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, אוברברוק בידור, Village Roadshow Pictures, Original Film, Heyday Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בדצמבר 2007
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט פעולה, סרט דרמה, סרט ערפדים, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 150 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו iamlegend
פרסים פרס סאטורן
iamlegend.warnerbros.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אני האגדהאנגלית: I Am Legend) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2007 מסוגת מותחן מדע בדיוני ואימה, בבימויו של פרנסיס לורנס ובכיכובו של ויל סמית'. הסרט הוא העיבוד הקולנועי השלישי לרומן של ריצ'רד מתיסון "אני האגדה" משנת 1954, וקדמו לו "האיש האחרון על פני כדור הארץ "משנת 1964 בכיכובו של וינסנט פרייס, ו"איש האומגה" משנת 1971 בכיכובו של צ'רלטון הסטון. הקרנת הבכורה של "אני האגדה" בארצות הברית נערכה ב-11 בדצמבר 2007.

בסרט מגלם סמית' את רוברט נוויל, וירולוג החסין לנגיף מעשה ידי אדם שנועד לרפא סרטן, אך עבר מוטציה וגרם לפריצת מגפה קשה, במנהטן הפוסט-אפוקליפטית של שנת 2012. נוויל מנסה למצוא תרופה לנגיף בעודו מתגונן מפני בני אדם אשר נפגעו ממנו גנטית. משחקו בסרט זיכה את סמית' בפרס סאטורן בקטגוריית השחקן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009, נגיף חצבת שהונדס גנטית בידי ד"ר אליס קריפין (אמה תומפסון) במטרה לרפא סרטן, עבר מוטציה וגרם לפריצת מגפה קשה. בדצמבר 2009 הורה נשיא ארצות הברית על הטלת הסגר על האי מנהטן. במהלך המהומות שפרצו עקב כך, ניסה הווירולוג הצבאי לויטננט קולונל רוברט נוויל (ויל סמית') לחלץ את אשתו זואי (סאלי ריצ'רדסון) ובתו מארלי (וילו סמית') מן האי, תוך שהוא מתעקש להישאר כדי לנסות למצוא תרופה לנגיף. בסדרת פלאשבקים מתגלה כי נוויל הצליח להעביר את משפחתו למסוק צבאי, אך ברגע שזה המריא, התנגש בו מסוק אחר אשר יצא מכלל שליטה בגלל המהומות.

כשלוש שנים לאחר מכן, בספטמבר 2012, נוויל הוא בן האנוש האחרון בעיר ניו יורק. את שגרת יומו מעביר נוויל בשיטוט ברחבי מנהטן הנטושה עם כלבתו סמנתה (סאם) ובציד חיות המתרוצצות ברחובות ההרוסים. מדי יום רוברט משדר ברדיו קריאה לכל ניצול לפגוש בו במזח, בו הוא מחכה בשעה קבועה מדי יום, ומוכן לספק מזון ומקלט בטוח. נוויל מתקשה להתמודד עם הבדידות. הוא משוחח עם כלבתו כאילו הייתה ילדה אנושית, צופה בסרטי וידאו לפי סדר מחנות השכרה, בה עמל וסידר בובות ראווה כדי ש"יארחו לו לחברה", ומשוחח עמן כאילו היו בשר ודם. הוא עובר בין הבתים בעיר, אוסף מצרכים וחושף את חלונות הבית לאור. על ביתו שלו מגן נוויל באדיקות. הוא משריין את כל פתחי הבית בלוחות מתכת כבדים, אותם הוא מגיף מדי ערב, לקראת שקיעת השמש, ואוגר בביתו נשק רב.

במהלך הסרט מתגלה כי הווירוס הקטלני מועבר גם באוויר או מדם לדם. והרג 90% מאוכלוסיית העולם. כ-1% בלבד, לרבות נוויל עצמו, היה מחוסן. תשעת האחוזים הנותרים הפכו ליצורים אחרים, תת־אנושיים המזכירים זומבים. הם חזקים ותוקפניים, חסרי שיער, חיוורים ותזזיתיים ובעלי עיניים אדומות. אותם יצורים, המכונים בסרט "האפלים" (Darkseekers), רודפים אחר דם טרי ונפגעים בקלות מאור שמש ומאור אולטרה סגול. נוויל מאמין כי הם פראים שאיבדו כל צלם אנוש, אינטליגנציה ואף אינסטינקטים בסיסיים.

נוויל ממשיך לחקור ולנסות למצוא תרופה לנגיף במעבדה ממוגנת בביתו. הוא מבצע ניסויים על חולדות המודבקות בנגיף כדי לבדוק חיסונים שונים שפיתח. כשאחד מהם מראה סימני החלמה, הוא תופס אחת מ"האפלים", לאחר שפיתה אותה בעזרת דם טרי למלכודת, אשר נכרכת על רגליה באמצעות מכונית המשמשת כמשקולת. כאשר הוא לוכד את "האפלה" מופתע נוויל לראות "אפל" זכר יוצא אל השמש ושואג לעברו. נוויל מפרש התנהגות זו כאובדן אינסטינקט הישרדות בסיסי.

נוויל מנסה במעבדתו את אחד מחיסוניו על "האפלה" שלכד אך ללא הועיל. אמנם ניכר שיפור בהתחלה, אך נסיגה חלה במהירות והוא חושב שסביר יותר שהחיסון יהרוג אותה. הוא מנסה לקרר את גופהּ לתקופה ארוכה בתקווה שבעזרת הורדת הטמפרטורה החיסון יפעל טוב יותר. למחרת הוא יוצא לסיורו הקבוע עם כלבתו, אך מופתע לגלות את אחת מבובות הראווה שבחנות הדיסקים, מספר רחובות הרחק ממיקומה הרגיל. נוויל נתקף בהיסטריה ומאיים על הבובה בנשק, הוא שואג שתגיד לו אם היא אמיתית וזזה בכוחות עצמה. בחמת זעם הוא יורה על הבובה, וכשזו נהרסת כליל הוא מאבד עשתונותיו, חושש שמישהו בוחן אותו ויורה לכל עבר. כאשר הוא דורך על השלולית במרכזה ניצבה הבובה, רגלו נכרכת במלכודת דומה לזו שבעזרתה תפס את "האפלה". נוויל נתלה מרגלו באוויר, חוטף מכה בראשו ומתעלף.

הוא מתעורר שעות לאחר מכן, כשהשמש כבר קרובה לשקיעה, ומבין את הסכנה. הוא שולף סכין וחותך את החבל שנכרך סביב רגלו, אך כשהוא נופל לקרקע הסכין ננעצת ברגלו. נוויל זוחל בחזרה לרכבו יחד עם סאם, אך עם השמש הגוועת מגלה כי אותו "האפל" זכר אשר שאג אליו קודם, מחכה לו בבניין צמוד, צופה בו מתוך האפלה. "האפל" משחרר שלושה כלבים הנגועים בנגיף הרודפים אחריו. הם תוקפים את נוויל ואת סאם. נוויל מנסה להתגונן מפניהם, במחיר פציעות קשות. בעוד נוויל היה מחוסן להעברת הנגיף, כלבתו סאם הייתה מוגנת רק מהשפעות הווירוס באוויר, ולאחר שנפצעה מהכלבים הנגועים, הוא מבין שנדבקה בנגיף. הוא ממהר למעבדתו, בעודו פצוע, כדי לנסות ולרפאה. החיסון לא מצליח, סאם במהרה הופכת לתוקפנית כלפיו ונוויל נאלץ לחנוק אותה במו ידיו כשהוא ממרר בבכי.

אכול זעם וכאב, קובר נוויל את כלבתו ויוצא למשימת התאבדות אל מול "האפלים". הוא מציב בובה במזח בו הוא מחכה וממתין לשקיעה כדי שאלו יבואו בניסיון לתקפו. כשזה קורה מתחיל נוויל לדרוס אותם. אותו "אפל" זכר מוביל את האחרים במתקפה ושולח אותם בקבוצות. כשלבסוף הם מצליחים לשתק את רכבו של נוויל, זה ניגש אליו ועומד להורגו, אך הבזק אור אולטרה סגול מופיע לפתע ומבריח אותם.

נוויל, הוזה מפציעותיו, מתעורר לאחר מכן בדירתו ורואה לרגע את אשתו ובתו, אך מתפכחי ומבין שזו אישה זרה ועמה ילד: אנה ואיתן. הם אלן שהצילו אותו וטיפלו בפציעתו. אנה, מספרת לו כי שמעה את השדר שלו. היא מספרת לו על מושבת ניצולים בוורמונט, אך הוא מסרב להאמין. בלילה תוקפים אותם הציידים בראשות מפקדם לאחר שעקבו אחר אנה בחסות החשיכה בלילה הקודם. נוויל מפעיל את הגנות על הבית, זרקורים עוצמתיים של אולטרה סגול, ובהמשך אף מתקני נפץ במכוניות, אך המוני "אפלים" ממשיכים להגיע. לבסוף הם מצליחים לחדור לביתו, אך נוויל אנה ואיתן מצליחים לברוח למעבדה. שם הם מבחינים כי "נאפלה", ה"אפלה" שלכד, מחלימה. ה"אפלים" מנסים לפרוץ את הזכוכית המשוריינת במעבדה באמצעות הטחת גופם כנגדה. נוול מנסה לשכנעם שהוא יכול לרפא אותם, אך ההתקפות רק מתגברות. נוויל לוקח דגימת דם מ"נאפלה" ונותן אותה לאנה. הוא לוקח רימון יד מאחת המגירות, וכשהזכוכית עומדת על סף שבירה מלאה, הוא ומנהיג "האפלים" רצים אחד כנגד השני, הזכוכית מתנפצת והרימון מתפוצץ והורג את הנוכחים בחדר. בסיום הסרט נראים אנה ואיתן כשהם מגיעים למושבת הניצולים להם אנה מוסרת את דגימת הדם עם התרופה.

בגרסת במאי סצנת הסיום שונה בתכלית. נוויל מבחין ברגש אצל מנהיג "האפלים" כשזה מנסה לשחרר את "נאפלה". בנוסף, רוברט לא מתאבד אלא מתנצל על הניסויים שביצע במטרה למצוא מרפא, ובורח עם אנה ואיתן למושבת הניצולים בוורמונט.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2023, ויל סמית' שיתף פרטים על סרט המשך עתידי עליו הוא עובד, "אני האגדה 2", במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי בים האדום בג'דה, ערב הסעודית. הוא צפוי לככב ולהפיק את סרט ההמשך לצד מייקל בי. ג'ורדן. סרט ההמשך יתבסס על הסוף החלופי המופיע בגרסת ה-DVD של הסרט המקורי, שבו דמותו שורדת, ולא על הגרסה הקולנועית שבה דמותו מתה. סמית' הזכיר שכרגע הם עובדים על התסריט של הסרט. [1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אני האגדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nick Holdsworth, Will Smith Gives Update on ‘I Am Legend’ Sequel With Michael B. Jordan, Variety, ‏2 בדצמבר 2023 (באנגלית אמריקאית)