אקדמיית ברנבוים-סעיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקדמיית ברנבוים-סעיד
מידע כללי
סוג אקדמיה, אוניברסיטה פרטית, מוסד חינוך פרטי עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם אדוארד סעיד עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום ברלין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–2012
תאריך פתיחה רשמי 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 52°30′50″N 13°23′29″E / 52.5138°N 13.3913°E / 52.5138; 13.3913
barenboimsaid.de
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו
דגם של אולם הקונצרטים ע"ש פייר בולז
דניאל בארנבוים (מימין) ואדוארד סעיד ב-2002

אקדמיית ברנבוים-סעידגרמנית: Barenboim-Said Akademie; בערבית: أكاديمية بارنبويم-سعيد) היא אקדמיה למוזיקה הממוקמת בברלין, שפתחה את שעריה לראשונה בדצמבר 2016 עם 90 תלמידים (לאחר מהלך הקמה שארך ארבע שנים). מנהל האקדמיה ומייסדה הוא דניאל בארנבוים והיא קרויה על שמו ועל שם אדוארד סעיד, ידידו האישי והוגה דעות שהשפיע על תפיסת האקדמיה. האקדמיה חרתה על דגלה שיתוף פעולה בין יהודים, נוצרים ומוסלמים, בפרט מהמזרח התיכון במסגרת לימודים אקדמאים בתחום מדעי הרוח וביצוע מוזיקה קלאסית. האקדמיה מהווה המשך למיזם תזמורת דיוואן מזרח-מערב, שהיא תזמורת סימפונית רב-תרבותית המקבצת נגנים ממדינות שונות ובפרט יהודים וערבים אשר נוסדה בשנת 1999 על ידי בארנבוים וידידו אדוארד סעיד.

מטרת האקדמיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת האקדמיה, כפי שנוסחה על ידי ברנבוים, היא לחנך לא רק מבצעים קלאסיים מעולים (כפי שנעשה הדבר בתזמורת), אלא מחנכים ומנהיגים קהילתיים שישפיעו במעגלים הולכים ומתרחבים על תלמידים וחברי קהילותיהם, כאשר המוזיקה היא כלי מרכזי אך לא יחיד. תפיסת המוסד היא שבכוחם של הנגינה והלימוד יחדיו לגשר על פני פערים ולהביא להבנה הדדית ולקדם את השלום.

מתקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכזה של האקדמיה הוא המבנה המשופץ של האופרה של ברלין (אותה מנהל ברנבוים).

אולם הקונצרטים ע"ש פייר בולז[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתקן המרכזי של האקדמיה הוא אולם קונצרטים שנבנה במיוחד במקום שהיה לפני כן מחסן בית האופרה. האולם הייחודי, העשוי כולו עץ, מכיל 620 מקומות המסודרים באליפסות ובשתי קומות סביב מושב התזמורת. התזמורת עצמה ממוקמת לא על במה, אלא על רצפת האולם, כך שהקהל ישוב מסביבה ומעליה כבאמפיתיאטרון. האולם, המיועד בעיקר לנגינת יצירות קאמריות או להרכב סימפוני מוקטן, תוכנן בהתנדבות על ידי האדריכל פרנק גרי ומהנדס האקוסטיקה יסוהיסה טויוטה,[1] בהשראת רעיונות ועקרונות שהנחיל בולז עצמו. הלוגו של האקדמיה מזכיר את מבנה האולם.

מבט מקומת הגלריה אל מקומה של התזמורת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]