ארז שפריר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארז שפריר
ארז שפריר
ארז שפריר
לידה 7 בינואר 1964 (בן 60)
פתח תקווה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ארז שפריר בהצגה "אהובת הדרקון", תיאטרון החאן
ארז שפריר בהצגה "הקסם הגדול", תיאטרון החאן
ארז שפריר בהצגה "משחק של אהבה ומזל", תיאטרון החאן
ארז שפריר בהצגה "תעלולי סקפן", תיאטרון החאן
ארז שפריר (משמאל) ואודי רוטשילד (מימין), "תעלולי סקפן", החאן

ארז שפריר (נולד ב-7 בינואר 1964) הוא שחקן, במאי וכוריאוגרף ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארז שפריר נולד בפתח תקווה. אביו אליעזר תעשיין ואמו זהבה קוסמטיקאית ובעברה רקדה אצל מיה ארבטובה. מגיל שש החל להתאמן בספורט באופן קבוע. בגיל שמונה הוריו התגרשו והוא עבר להתגורר עם אמו ובן זוגה גבריאל בבני ברק. שפריר למד מגיל עשר פסנתר ובהמשך השתתף במגמת התיאטרון של תלמה ילין במגוון הצגות. במשך תקופת לימודיו השתתף במגוון צילומי פרסומת והוא וחבריו ממגמת התיאטרון אף שיחקו בסרט "נועה בת 17" של יצחק צפל ישורון. בתקופת לימודיו הופיע בהצגה בפסטיבל עכו.

בתום לימודיו התקבל ארז שפריר לתיאטרון צה"ל אליו התגייס ביחד עם דרור קרן באוגוסט 1982. במסגרת שירותו הצבאי בתיאטרון צה"ל עבד עם במאי התיאטרון עמרי ניצן, אילן רונן, הלל מיטלפונקט ואיציק ויינגרטן. שיחק בין היתר בהצגה "מחלקה 3 כתה 1", פרי עטו של דליק ווליניץ ובבימויו של איציק ויינגרטן, שהוצגה בזמנו בתיאטרון נווה צדק, בתפקיד דני. המחזה מספר על כיתת חיילים הפושטת על מחנה פליטים. ההפקה התבררה כשמאלנית מדי עבור הצבא ואחרי שלוש הצגות התקבלה הוראה מקצין חינוך ראשי, תת-אלוף יוסף אלדר, שמותר להציג את ההצגה רק בפני מפקדים ורק אחרי הדרכה מתאימה. במקביל לשירותו הצבאי למד שלוש שנים בלט קלאסי ומודרני בסטודיו למחול של להקת בת דור ובבית הספר למחול של מרכז ביכורי העיתים.

עם שחרורו מצה"ל לקח ויינגרטן את שפריר ואת קרן לתיאטרון חיפה, בו הוחתם לעונה, שם שיחק בהצגה "שוליים קשים" של נייג'ל ויליאמס, שעסקה בנערים משכונת מצוקה בבריקסטון, אנגליה. בחיפה המשיך והופיע ב"מקבת'", "גטו" (החליף את שלום שמואלוב בתפקיד שטארק ונסע עם התיאטרון חיפה לסבוב הופעות בארצות הברית) וב"פלסטינית" וכעבור שנת משחק בתיאטרון חיפה הלך ארז שפריר ללמוד בסטודיו למשחק ניסן נתיב. הוא למד בשלוחת תל אביב של הסטודיו בשנים 1986–1989 והוא בוגר מחזור כ"ד. בכיתתו למדו בין השאר רוני פינקוביץ', אביגיל אריאלי, ואורן נאמן. בשנה השלישית ללימודיו בסטודיו השתתף בהצגה "סטניסלבסקי, סטניסלבסקי, סטניסלבסקי" בתור בן דמותו של ניסן נתיב, מנהל הסטודיו למשחק הקרוי על-שמו.

בתום לימודיו יצר ארז שפריר ביחד עם רוני פינקוביץ', שלמד איתו בתלמה ילין ובניסן נתיב את "פרודו", הצגה שהועלתה ב"תיאטרון הבטון" באזור התעשייה ברמת גן, ההצגה הצליחה אמנותית, אבל נכשלה מסחרית. היא שוחקה כולה בשפת הג'יבריש ושיחקו בה רחל שור, סיגל פרחי, רותי שמואלוב, נועה גולדברג, אבשלום לוי, יוחנן הרסון, וערן בן-זאב. ההצגה מספרת על ארוחת ערב של אנשי צמרת שההזיות והתשוקות מציפות אותם והחיים הפנימיים מתערבלים בחיים המעשיים והופכים אותם על פיהם.

במקביל לתקופה בה שיחק ב"פרודו" נכנס לקאמרי כשחקן מחליף ב"גם הוא באצילים" והחל להשתתף בפרויקט הצעירים של ניסן נתיב והקאמרי, שם גילם את הברון טוזנבאך ב"שלוש אחיות" של צ'כוב בבימויו של אהרון אלמוג. אחר כך שיחק את החתן המיועד "דיאפוארוס" בהצגה "החולה המדומה" של מולייר בבימויו של מיכאל גורביץ'[1]. שפריר עבר לתיאטרון הבימה שם שיחק את הופס ב"הופס והופלה" מאת חנוך לוין בבימויו של אורי פסטר[2]. אחר כך חזר לקאמרי לפרויקט הצעירים ושיחק את "טרזיאס" ב"אנטיגונה" של סופוקלס, בבימויו של מיכאל גורביץ'. במהלך החזרות להצגה זאת נפטרה אימו זהבה. במסגרת קבוצת הצעירים גם השתתף במופע הבידור "מעופפי רשפון 2" שהועלה בפסטיבל עכו. אחר כך עבר לתיאטרון באר שבע שם שיחק בהצגה "מעקב באפילה" שכתב וביים רוני פינקוביץ'.

ארז שפריר שב לקאמרי ב-1995 ושיחק את "למל'ה פוט" בהצגה "בויטרה הגזלן" שכתב וביים הלל מיטלפונקט במהלך החזרות הוא הכיר את רותי גפן, מנהלת ההצגה, הם התאהבו ועברו לגור ביחד ובשנת 1996 נולדה בתם. בין השנים 1995 – 2002 שיחק בתיאטרון הקאמרי את המוודה ב"פעורי פה" מאת חנוך לוין, בבימויו של רוברט סטורואה, תפקיד עליו זכה בפרס רוזנבלום מטעם עיריית תל אביב-יפו, את "פינגר" בהצגה "תיקון חצות" בבימויו של רמי דנון, "סר אנדרו אגצ'יק" ב"הלילה השנים עשר" בבימויו של מיכאל גורביץ', בהצגה "רצח" מאת חנוך לוין ובבימויו של עמרי ניצן, את צ'יטה ב"פטרה", מאת יהונתן גפן ובבימויו של אלדד זיו, את שאול ב"אטום", מאת מתי גולן ובבימויו של עודד קוטלר, ובהצגה "לכל השדים והרוחות" מאת מייקל אלפרדס על פי יצחק בשביס-זינגר בבימויו של מייקל אלפרדס.

בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 גם עיצב תנועה, ביים ושיחק בהצגות ילדים. בשנת 1999 במסגרת הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה זכה בפרס הבמאי המצטיין על בימוי ההצגה "בארץ תיק תק" מחזה מאת שהם סמיט.

בין הצגות הילדים הבולטות בהן שיחק נמנות "הרקדן" מאת יענקל'ה יעקובסון בבימויה של דניאלה מיכאלי, "אוצר המילים" מאת אורן נאמן בבימויו של חנוך רעים ולצידו של טוביה צפיר בהצגה "מסיבה ביער" שכתב וביים אחיו עופר שפריר.

במסגרת פסטיבל הצגות הילדים בחיפה שיחק ועיצב תנועה להצגה "מופ ומוריס" שכתב וביים יענקל'ה יעקובסון וזכה בפרס השחקן בשיתוף עם אוהד שחר. ב-2016, ביים ושיחק בהפקה חדשה של ההתגה בתיאטרון המדיטק[3]. בשנת 2003 זכה בפרס התיאטרון הישראלי על עיצוב התנועה למחזמר "עוץ לי גוץ לי" בתיאטרון הקאמרי[4]. במקביל שיחק את המלצר הסיני ב "טובים השניים" מאת ריי קוני בבימויו של לזלי לוטון[5]. בסוף שנת 2003 ותחילת שנת 2004 עבר שני ניתוחים להשתלת כליה, האחרון צלח. במשך התקופה בה החלים המשיך לשחק בהצגות ילדים ולהצטלם לקלטות "מסיבה ביער", "סיפורה של מדינה", "סיפורי התנ"ך", "סיפורים כיד המלך", ו"הפיציקט של רינת". עיצב תנועה להצגת הילדים "האבטיח" שכתב וביים יענק'לה יעקובסון והשתתף בתפקידי אורח בסדרות הטלוויזיה "חדר מלחמה", "ראש גדול" ו"החיים זה לא הכול".

החל משנת 2006 שפריר הוא חלק מלהקת השחקנים של תיאטרון החאן. במסגרתו שיחק בהצגות "הקיץ" מאת רומן ויינגרטן, בבימויו של אודי בן-משה (בתפקיד "חצי דובדבן"). "המצליחים" מאת דניאל לפין ומיכאל גורביץ', בבימויו של גורביץ', (בתפקיד שמולקי). "נישואים" מאת גוגול, בבימויו של אודי בן-משה (בתפקיד פודקולסין) "בידרמן והמציתים" מאת מקס פריש, בבימויו של אודי בן-משה (בתפקיד וילי אייזנרינג), "אהובת הדרקון" מאת מיכאל גורביץ' ובבימויו (בתפקיד מר ויצמן)[6], "משחיז הסכינים הסיני" מאת דני הורוביץ בבימויה של מור פרנק (בתפקיד אחיש), "הקסם הגדול", מאת אדוארדו דה פיליפו, בבימויו של אודי בן-משה (בתפקיד אוטו מרוולייה), "הקץ של העץ" מאת יענקל'ה יעקובסון ובבימויו, (בשיתוף עם ה"מדיטק")[7], "תעלולי סקפן" מאת מולייר, בבימויו של אודי בן-משה (בתפקיד סילבסטר), ב"גן הדובדבנים" מאת אנטון צ'כוב[8], בבימויו של מיכאל גורביץ' (בתפקיד גאייב), "הלילה השנים עשר" מאת ויליאם שייקספיר בבימויו של אודי בן-משה (בתפקיד סר טובי בלץ'), בהצגה "חוקר פרטי", מאת מיכאל גורביץ' ובבימויו (בתפקיד האבא), בהצגה "משחק של אהבה ומזל" מאת פייר דה מאריבו בבימויה של ג'יטה מונטה (בתפקיד אדון אורגון)[9], ובהצגה "הצוענים של יפו" מאת נסים אלוני, בבימויו של יוסי פולק (בתפקיד סקרסלה), ובהצגה "כנרת כנרת" מאת נתן אלתרמן[10].

במקביל לעבודתו בחאן, עיצב ב-2007 תנועה להצגה "הרטיטי את לבי", בתיאטרון הקאמרי[11].

השתתף בסדרת הטלוויזיה "מגדלים באוויר" ובסרט "אוסטרליה שלי". וביים את הצגות הנוער : "תתחילי לחייך" ו"קוביות של שוקולד" מאת נאוה מקמל עתיר.

בשנת 2011, זכה בפרס התיאטרון הישראלי[12], על הופעת שחקן בתפקיד משנה בהצגה "הלילה השנים עשר"[13] .

בשנת 2014, ביים בתיאטרון החאן את הקומדיה "הדלת ממול" מאת פאבריס רוז'ה-לאקאן[14]. ומיד אחר כך שיחק במחזה "הנשים העליזות מוינדזור"[15].

בשנת 2017, כיכב בתפקיד הראשי במחזה נפוליון - חי או מת! בתיאטרון החאן[16].

בשנת 2019, ביים בתיאטרון החאן את הקומדיה "אוי, אלוהים" מאת ענת גוב[17].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון החאן

הצגה מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
הצוענים של יפו נסים אלוני יוסי פולק סקרסלה 3 בינואר 2014
הקומדיה של קאלאנדרו בּרנארדוֹ דוֹביצי דה בּיבּיינה מיכאל גורביץ' קאלאנדרו (עשיר רומאי) 21 בספטמבר 2013
דוחקי הקץ מוטי לרנר רוני ניניו ברוך גולדשטיין 15 במרץ 2013
החולה המדומה מולייר אודי בן-משה ארגן ההיפוכונדר 29 בדצמבר 2012
משחק של אהבה ומזל פייר דה מאריבו ג'יטה מונטה אדון אורגון 31 במרץ 2012
חוקר פרטי מיכאל גורביץ' מיכאל גורביץ' האבא 2011
הלילה השנים עשר ויליאם שייקספיר אודי בן-משה סר טובי בלץ (על תפקיד זה זכה בשנת 2010 בפרס התיאטרון על ההופעה הטובה ביותר של שחקן בתפקיד משנה) 31 בדצמבר 2010
גן הדובדבנים אנטון צ'כוב מיכאל גורביץ' גאייב, לאוניד אנדרייץ' 30 בספטמבר 2010
תעלולי סקפן מולייר אודי בן-משה סילבסטר - משרתו של ארגנט 19 בדצמבר 2009
הקסם הגדול אדוארדו דה פיליפו אודי בן-משה הקוסם אוטו מרווליה 1 באוגוסט 2009
משחיז הסכינים הסיני דניאל הורוביץ על-פי סיפורי הינשוף של נסים אלוני מור פרנק אחיש 2009
הקץ של העץ (הצגת ילדים), קופרודוקציה בין החאן למדיטק יענקל'ה יעקובסון יענק'לה יעקובסון 2009
אהובת הדרקון מיכאל גורביץ' מיכאל גורביץ' ויצמן 27 בדצמבר 2008
בידרמן והמציתים מקס פריש אודי בן-משה וילי אייזנרינג 2008
נישואים גוגול אודי בן-משה פודקולסין 28 באפריל 2007
המצליחים דניאל לפין ומיכאל גורביץ' מיכאל גורביץ' שמולקי 23 באוקטובר 2006
הקיץ רומן ויינגרטן אודי בן-משה חצי דובדבן 10 במאי 2006

תיאטרון הקאמרי

הצגה מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
טובים השניים ריי קוני לזלי לוטון המלצר הסיני 20 במרץ 2002
לכל השדים והרוחות מייקל אלפרדס על פי יצחק בשביס-זינגר מייקל אלפרדס זליג, היישריק, המלצר, ווירהופר והסופר 6 בינואר 2001
אטום מתי גולן עודד קוטלר שאול 22 בנובמבר 2001
פטרה יהונתן גפן אלדד זיו צ'יטה 13 במאי 1998
רצח חנוך לוין עמרי ניצן חייל שזוף, שכן באוגוסט 1997
הלילה השנים עשר ויליאם שייקספיר מיכאל גורביץ' סר אנדרו אגיצ'יק 18 בינואר 1997
תיקון חצות אמנון לוי ורמי דנון רמי דנון פינגר 20 באפריל 1996
פעורי פה חנוך לוין רוברט סטורואה המוודה (על תפקיד זה זכה בפרס המלגה ע"ש רוזנבלום מטעם עיריית ת"א) 28 באוקטובר 1995
בויטרה הלל מיטלפונקט על פי פואמה דרמטית מאת משה קולבאק הלל מיטלפונקט למל'ה פוט 24 ביוני 1995
אנטיגונה סופוקלס מיכאל גורביץ' טירסיאס – נביא עיוור, מקהלה 14 בדצמבר 1992
שלוש אחיות (קופרודוקציה עם הסטודיו למשחק ניסן נתיב) אנטון צ'כוב אהרן אלמוג טוזנבאך ניקולאי לבוביץ', ברון, סגן 7 באוקטובר 1990
החולה המדומה מולייר מיקי גורביץ' תומאס דיאפוארוס, מסייה שאלשאל ואחד הרופאים 15 בדצמבר 1990
גם הוא באצילים מולייר אילן רונן המורה לסיף (כמחליף) 28 ביוני 1989

תיאטרון באר שבע

הצגה מחזאי במאי תפקיד
מעקב באפילה רוני פינקוביץ' רוני פינקוביץ' הבלש נרדי 13 בפברואר 1994

תיאטרון הבימה

הצגה מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
הופס והופלה חנוך לוין אורי פסטר הופס 23 בנובמבר 1991

תיאטרון חיפה

הצגה מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
מקבת' ויליאם שייקספיר רנה ירושלמי דונלביין, אחד משני בניו של דנקן, מלך סקוטלנד; כסיוורד הבן, וכאחד משני הרוצחים 9 באפריל 1986
גטו יהושע סובול גדליה בסר שטארק כמחליף
פלסטינית (מגדה) יהושע סובול גדליה בסר הוגו פוקס (בריון) 10 באוקטובר 1985
שוליים קשים נייג'ל ויליאמס איציק ויינגרטן עקרב 30 ביולי 1985

הפקת פרינג'

הצגה תיאטרון/חברת הפקות מחזאי במאי תפקיד שנה
משפחה ברכבת פסטיבל פותחים מסך בבית ליסין אלדד כהן רוני פינקוביץ' 2005
פרודו תיאטרון הבטון ברמת גן רוני פינקוביץ' רוני פינקוביץ' השמן/ המפכ"ל פייקו 1989
מאדאם בובארי: תמונות בפרוזה המכון לתרבות צרפת יולי 1988
מדיאה היהודיה פסטיבל עכו שמחה ספקטור על פי אוריפידס קבוצת אלטרנטיבה 1981

סטודיו למשחק ניסן נתיב

הצגה מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
תמונות ציד מבוואריה התחתית מרטין שפר יצחק בבי נאמן גאורג 13 בינואר 1989
סטניסלבסקי, סטניסלבסקי, סטניסלבסקי מיכאל גורביץ' מיכאל גורביץ' מר ארז מנהל הסטודיו 17 בנובמבר 1988
מולייר מיכאיל בולגקוב ברנדי ברש מולייר 3 במרץ 1989
עושים נסים קטעים ופזמונים מתוך מחזות מאת נסים אלוני, עיבוד ועריכה דורי פרנס ישראל גוריון דון בריגלה, פרדיננד, מאקס למפל, אדי קינג 16 ביוני 1989
מחיאת כף היד האחת חמש תמונות בהשראת ג' סלינג'ר אילן תורן ארתור 28 ביולי 1989

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

הצגה מחזאי במאי תפקיד שנה
מוף ומוריס יענקל'ה יעקובסון יענק'לה יעקובסון מוף 2003
הרקדן יענק'לה יעקובסון דניאלה מיכאלי 2004-1997
אגדת אוצר המילים אורן נאמן חנוך רעים 2002-2000

מרגניות

הצגות בידור:

הצגה תיאטרון/חברת הפקות מחזאי במאי תפקיד הצגת בכורה
הגליל והתחתון אורן נאמן עופר שפריר סגן-אלוף אפלבאום 24 בפברואר 2006
אני פה בגלל אשתי א. דקל קול והפקות בע"מ איזו לייבוביץ' איזו לייבוביץ' גדי 1995
מעופפי-רשפון 2 התיאטרון הקאמרי

עיצוב תנועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה תיאטרון/חברת הפקות מחזאי במאי הצגת בכורה פרסים
הקץ של העץ קופרודוקציה בין החאן למדיטק יענקל'ה יעקובסון יענקל'ה יעקובסון 2009 פרס הבמה לתפקיד משנה
הרטיטי את לבי התיאטרון הקאמרי חנוך לוין אודי בן-משה 1 בנובמבר 2007
האבטיח תיאטרון המדיטק יענקל'ה יעקובסון יענקל'ה יעקובסון 2 ביולי 2004
מופ ומוריס תיאטרון אורנה פורת יענקל'ה יעקובסון יענקל'ה יעקובסון 2003 פרס השחקן המצטיין (יחד עם אוהד שחר) בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה
עוץ לי גוץ לי התיאטרון הקאמרי אברהם שלונסקי רוני פינקוביץ' 30 בנובמבר 2002 זכה בפרס התיאטרון הישראלי על עיצוב התנועה בשנת 2003
בארץ טיק-תק שהם סמיט ארז שפריר פרס הבמאי המצטיין בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה 1999
פטרה התיאטרון הקאמרי יהונתן גפן אלדד זיו 13 במאי 1998
זבובים בחופשה אורן נאמן אורן נאמן 1993
שתי תוכניות של דבי ונולי מאת ובביצוען של דבי קליידר ונולי עומר שאול מזרחי

תפקידים בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע

סרט במאי תפקיד שנה
אוסטרליה שלי עמי דרוזד יחזקאל 2011
איש החשמל אלי כהן סבירסקי 2003
ביפ עמית הכט גיורא 1997
שורו שבי גביזון המראיין 1990

טלוויזיה

תוכנית/סדרה ערוץ במאי תפקיד שנה
חיפזון וזהירון HOT VOD Young ד"ר פיקה 2011
מגדלים באוויר ערוץ 10 ניר ברגמן 2008
גומרות הולכות ערוץ 2 רני סער 2006
ראש גדול ערוץ הילדים בyes אהרון קפלן אלון גנני 2005
החיים זה לא הכול ערוץ 2, רשת עדי בנימינוב מושון "הגאון" 2001, 2004, 2005, 2011
חדר מלחמה ערוץ 2, רשת רוני קיי 2005
פרנקו וספקטור Yes, ערוץ 2, קשת עמליה מרגולין, יוסף פיצ'חדזה 2003
לילה גוב ערוץ 2, טלעד שנות התשעים
יצפאן הוט 3 דני וסלי ורני סער
כתר בראש ערוץ 1 רם לוי 1989
בקצה המכחול
ספי ערוץ 2 שירילי דשא
בית-משפט

קלטות ילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלטת במאי שנה תפקיד
סיפורה של מדינה עם סבא טוביה עופר שפריר 2006 דמויות שונות
סיפורי התנ"ך עם סבא טוביה עופר שפריר 2005 דמויות שונות
סבא טוביה - סיפורים כיד המלך עופר שפריר 2004 דמויות שונות
מסיבה ביער עם סבא טוביה עופר שפריר 2003 ינשוף / שועל / נמלה / תרנגול
במבוני אין כמוני עופר שפריר 2005 תרח הגנב
חיפזון וזהירון עופר שפריר 2011 ד"ר פיקא

דיבובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט/סדרה במאי תפקיד שנה
הנסיכה והצפרדע רון קלמנטס וג'ון מוסקר מדבב קולות רקע 2009
למעלה – תלת מימד פיט דוקטר ובוב פיטרסון פועל הבניין סטיב 2009
מפלצות נגד חייזרים רוב לטרמן וקונרד ורנון מדבב קולות רקע 2009
בולט (וולט דיסני) ביירון הווארד וכריס ויליאמס עובד מקלט לחיות וקולות ר 2008
איגור אנתוני לאונדיס איגור 2008
אסטריקס ושיקוי הקסמים אלכסנדרה אסטייה ולואי קלישי אסטריקס 2019

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארז שפריר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רון שוורץ, ‏למות על מולייר, באתר גלובס, 21 בפברואר 2013
  2. ^ שוש אביגל, הצגה / המכשפה והמפלצת ־ גמר חשבון, חדשות, 29 בדצמבר 1991
  3. ^ נורית אסיאג, עכבר העיר, "מוף ומוריס": זיגזוג מענג בין עומק לקלילות, באתר הארץ, 23 במרץ 2016
  4. ^ יהודה ביטון, תענוג מוסיקלי, באתר הארץ, 2 בדצמבר 2002
  5. ^ הצגה חדשה, באתר הארץ, 23 במרץ 2002
    נילי ברקן, ‏בזכות דרור קרן, באתר גלובס, 12 במאי 2002
  6. ^ טל פרי, ‏לב של דרקון, באתר גלובס, 9 ביולי 2009
  7. ^ חגית מהלא, ‏נתלים באילן, באתר גלובס, 6 בנובמבר 2008
  8. ^ רון שוורץ, ‏הטייקונית, היזם והנדל"ן על הבימת התיאטרון בהצגה של צ'כוב, באתר גלובס, 2 בפברואר 2011
  9. ^ מיכאל הנדלזלץ, "משחק של אהבה ומזל" בתיאטרון החאן, באתר הארץ, 19 ביוני 2012
  10. ^ ביקורות:
    אתר למנויים בלבד מיכאל הנדלזלץ, "כנרת כנרת": אלתרמן, אנחנו והפרספקטיבה, באתר הארץ, 1 ביולי 2015
    מרט פרחומובסקי, עכבר העיר, כנרת כנרת: הצגה בטעם של פעם, באתר הארץ, 16 ביוני 2015
  11. ^ ביקורות:
    ציפי שוחט, ככה ככה היא ככה ככה, באתר הארץ, 4 בנובמבר 2007
    טל פרי, ‏הרטיטי את ליבי, באתר גלובס, 9 ביולי 2009
  12. ^ ציפי שוחט, אף לא זכייה אחת להבימה בפרסי התיאטרון, באתר הארץ, 15 במאי 2011
  13. ^ ביקורות:
    איתן בר־יוסף, עכבר העיר, רומיאו השנים עשר: שייקספיר כובש את התיאטרון הישראלי, באתר הארץ, 22 במרץ 2011
    מיכאל הנדלזלץ, לילה לא רומנטי, באתר הארץ, 8 במרץ 2011
  14. ^ מיכאל הנדלזלץ, "הדלת ממול": דוקטור קוקו ופוך רך, באתר הארץ, 4 בנובמבר 2014
  15. ^ ביקורות:
    רון שוורץ, ‏שייקספיר במשקל נוצה, באתר גלובס, 26 במרץ 2015
    אתר למנויים בלבד מיכאל הנדלזלץ, "הנשים העליזות מוינדזור": אם אי אפשר למנוע, צריך לבלוע, באתר הארץ, 24 בפברואר 2015
  16. ^ רון שוורץ, ‏נפוליון חי. ועוד איך חי, באתר גלובס, 21 בדצמבר 2017
  17. ^ ננו שבתאי, ההצגה הזו נותנת במה לגבר מכה. בכל זאת - הוא אלוהים, באתר הארץ, 15 ביולי 2019